Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: Bixenon verlichting, levensduur lampen?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2019
    Posts
    52
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Bixenon verlichting, levensduur lampen?

    weet even niet of dit hier al ter sprake gekomen is, maar mijn net aangeschafte A3 8V Proline plus heeft bixenon verlichting maar het lijken wel carbidlampen.
    zou graag willen weten hoe lang ze meegaan, en wanneer moet je ze dan het beste vervangen?
    hoorde ook dat ze behoorlijk wat kosten, en welke kan ik dan het beste bestellen?
    mv groet Thomas.

  2. #2
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.312
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Bixenon verlichting, levensduur lampen?

    Hoe langs mee gaan is oom afhankelijk hoeveel ze gebruikt zijn.
    Mijne is van 2013 en vorig jaar 1 lamp kapot, km stand rond de 235kkm.
    Heb ze beide laten vervangen in Breda bij
    https://www.well-done-xenon.nl.

    Snel en goede service en goedkoper dan dealer.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  3. #3
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.318
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Bixenon verlichting, levensduur lampen?

    Mijn A4 is van 2011 met 170 K op de klok. Nog steeds de originele lampen erin. Lichtbeeld en opbrengst zijn nog steeds prima. Als ze in de toekomst vervangen moeten worden, komen er wel 5000 K exemplaren in voor een witter lichtbeeld.
    Laatst gewijzigd door Superavenger69; 30-01-21 om 08:13.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  4. #4
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    998
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Bixenon verlichting, levensduur lampen?

    Xenon lampen gaan circa 300k mee, dat heb ik proefondervindelijk uitgevonden met een A6 C6 een paar jaar geleden. En dan moet je ook beide vervangen om kleurverschil te voorkomen. Ik heb laats via Ebay een set gekocht (D5 voor A6 C7) die waren goed geprijsd, gewoon even uitzoeken dus, ook letten op het juiste type!
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  5. #5

    Standaard Re: Bixenon verlichting, levensduur lampen?

    Na 5 jaar neemt de opbrengst af, na 7-10 jaar, afhankelijk van gebruik natuurlijk (aantal starts) kan je verwachten dat de boel paarser wordt of zelfs uitvalt.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2020
    Leeftijd
    36
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Bixenon verlichting, levensduur lampen?

    Bij mij zit er ook bi-xenon lampen in maar vind het niet echt veel licht opbrengen in het donker, ik wou ze ook wat verder op de weg laten schijnen. Nu kom ik van een VW polo af en daar had ik gewoon een schuifje om de lampen verder omhoog of naar beneden te laten wijzen. Op de audi zie ik nergens zo'n functie zitten of zit dat ergens verstopt?

  7. #7
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.653
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Bixenon verlichting, levensduur lampen?

    Nee en dat is maar goed ook..... Je wordt niet blij als een tegenligger zijn xenon lampen niet goed heeft afgesteld.
    Naar de garage dus om de afstelling te laten checken. Afstellen gaat met twee stelschroeven, en een koplampafstelapparaat. Bovendien heb je diagnose apparatuur nodig om de nieuwe positie in te leren anders krijg je een foutmelding (als je tenminste af-fabriek xenon hebt).
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2020
    Leeftijd
    36
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Bixenon verlichting, levensduur lampen?

    Ik snap dat je andere niet moet verblinden :P Maar iets verder op de weg schijnen zou fijn zijn als dat zo simpel kon, jammer dat dit dan weer via de garage moet gaan gezien ik die apparatuur niet heb. (idd af-fabriek verlichting) Naja, het is niet anders :P

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Bixenon verlichting, levensduur lampen?

    Ik heb de xenon lampen op mijn A3 8V een paar centimeter hoger af gesteld en dat geeft een behoorlijk verschil op de weg! Vooral de linker (bestuurders) kant staat onnodig laag afgesteld. Niet te hoog laten schijnen natuurlijk. Dan Osram Xenon Night Breaker Laser er in

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2021
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Bixenon verlichting, levensduur lampen?

    Ook ik heb af fabriek xenon in mijn 2009 A3 en vind idd de lichtopbrengst minder als dat ik verwacht had.
    Ik wil ook wittere lampen er in hebben. Zelf in plaatsen is te doen? Bumper eraf, lamphuis eruit, lamp verwisselen en dan lamphuis terug plaatsen. Moet deze dan weer opnieuw afgesteld worden qua hoogte afstelling? Is er ergens een HOW TO DO?
    Alvast bedankt.

  12. #11
    RRenken's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2018
    Leeftijd
    32
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Bixenon verlichting, levensduur lampen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommy_n Bekijk Berichten
    Ik heb de xenon lampen op mijn A3 8V een paar centimeter hoger af gesteld en dat geeft een behoorlijk verschil op de weg! Vooral de linker (bestuurders) kant staat onnodig laag afgesteld. Niet te hoog laten schijnen natuurlijk. Dan Osram Xenon Night Breaker Laser er in
    Dag Tommy,

    Heb je dit zelf gedaan, of laten doen?
    Ik vindt namelijk ook dat ze onnodig laag gericht zijn, en kan voor mijn gevoel wel een tikkie omhoog.

    Hoor graag even :-)
    Audi A3 Limousine (8V) | 1.6 TDI | S-Tronic | [Showroom: Ricardo's A3 Limousine]

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Posts
    174
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Bixenon verlichting, levensduur lampen?

    Heb het de dealer ooit gevraagd. Maar na afloop weinig tot geen verschil. Gelukkig rijden we hier tegenwoordig rond de 100, maar met 200+ op de Duitse autobahn is het gewoon echt link zo weinig licht.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Bixenon verlichting, levensduur lampen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RRenken Bekijk Berichten
    Dag Tommy,

    Heb je dit zelf gedaan, of laten doen?
    Ik vindt namelijk ook dat ze onnodig laag gericht zijn, en kan voor mijn gevoel wel een tikkie omhoog.

    Hoor graag even :-)
    Dit heb ik zelf gedaan in een parkeergarage met de motor draaiende en lampen op een meter afstand op de muur te laten schijnen. Dan motorkap open en met een passende inbus schoevendraaier (evt. uit de boorwerkwerktuig set) een klein beetje draaien aan de plastic witte stelschroeven op de lamp. De voorste zijn voor hoog/laag, de buitenste stelschroeven zijn voor de links/recht afstelling. De stelschroeven draaien heel licht, dus draai langzaam. Je ziet de lamp hoger/lager schijnen op de muur terwijl je er aan draait, dus afstellen gaat heel makkelijk, want tov de ander lamp zie je hoeveel hoger je zit me je bundel. Zet de bundel natuurlijk niet te hoog om te voorkomen dat ze in de lucht gaan schijnen en je je tegenliggers gaat verblinden. Een centimeter of 2-3 op de muur is al voldoende voor een verre lichtbundel. Bij elkaar is dit 3-4 minuutjes werk. veel succes!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •