Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Voorverwarmen A3 e-tron werkt niet meer

  1. #1

    Standaard Voorverwarmen A3 e-tron werkt niet meer

    Goedemorgen,

    Mijn Audi A3 e-tron bevalt super. Echter sinds een paar dagen (met deze kou!) werkt de voorverwarmfunctie niet naar behoren.
    Ik heb al eens sporadisch gehad dat hij een keer niet aan ging.
    Maar nu werkt hij al drie dagen op rij 's ochtends en 's middags niet.

    Ik gebruik geen app. Ik zet de timer altijd met het display in de auto voordat ik hem uitzet.
    De timer staat aan, dagen staan goed, klimatisering ingeschakeld etc...
    Eigenlijk niets veranderd qua instellingen met vorige week toen het wel gewoon werkte.

    Als ik de stekker in de neus steek en de auto op slot zet gaat het groene lampje eens in de twee seconden een groene flikker geven, zoals het hoort.
    Echter, gisteren avond ging ik toch even checken en stond het lampje vol groen te branden 2 uur nadat ik de auto op slot had geklikt....
    Dus de accu gooit hij vrijwel direct erna al vol, maar geen verwarming weer vanmorgen.

    Wie kan helpen?

    Groeten.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorverwarmen A3 e-tron werkt niet meer

    Zit er genoeg benzine in? Als het brandstoflampje brandt dan werkt de elektrische voorverwarming niet. Ik weet het, erg onlogisch maar toch is het zo.

  3. #3

    Standaard Re: Voorverwarmen A3 e-tron werkt niet meer

    Hoi jbr610, gisteren getankt. En vanmorgen deed hij het inderdaad weer! Ongelooflijk! Totaal onlogisch inderdaad, ik verwarm voor met de kabel in het stroomnet... Bedankt!!!!

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    731
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorverwarmen A3 e-tron werkt niet meer

    Ben ik de enige die dit wel logisch vind?

    Het laatste wat je wilt is dat je voorverwarming de accu heeft leeggetrokken en je er vervolgens achterkomt dat je ook geen benzine meer hebt.
    Daarom wordt bij kleine benzinevoorraad de accu gespaard, zodat je nog enig rijbereik hebt.

    Je levert dus een beetje comfort in, maar je komt nog wel thuis.
    Lijkt mij een juiste ontwerpkeuze.

  5. #5
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.026
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Voorverwarmen A3 e-tron werkt niet meer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Demespeed Bekijk Berichten
    Hoi jbr610, gisteren getankt. En vanmorgen deed hij het inderdaad weer! Ongelooflijk! Totaal onlogisch inderdaad, ik verwarm voor met de kabel in het stroomnet... Bedankt!!!!
    Het slaat ook nergens op. Ik heb nog de extra standkachel erbij genomen maar die werkt ook niet of nauwelijks als de auto niet aan de laadpaal staat. Als de auto wel aan de laadpaal staat staat dan pakt de auto niet de elektrische voorverwarming maar de standkachel op benzine. Eigenlijk precies tegenovergestelde van waarvoor ik die standkachel had genomen.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorverwarmen A3 e-tron werkt niet meer

    @A3165 ook mijn A3 E-Tron heeft als optie ook de extra (benzine) standkachel er op (eerste eigenaar heeft deze optie aan gevinkt. Zou ik in NL klimaat zelf nooit doen denk ik, want was volgens mij ook weer 1000,- euro extra oid... Maar mooi dat dit er naast de standaard elektrische voorklimatisering nog éxtra op zit).

    Ook ik vindt de keuze/bediening/duidelijkheid daarvan waardeloos. Zowel in de auto als via de app kan je eigenlijk niet kiezen/zien welke verwarming/verkoeling je zou willen activeren. Elektrisch of brandstof.

    Volgens mij kiest de auto overigens wel zelf (afhankelijk van buitentemp) welke verwarming het beste is, want met deze huidige kou gebruikt hij volgens mij bij mij de brandstof standkachel (wat goed is, want die is meen ik sneller/effectiever) en bij mildere temperaturen gebruikt hij de elektrische voorverwarming.

    Via de app heb ik al een paar keer een vage foutcode terug gehad, alsof de servers van Audi niet werken en de klimatisering niet aan te zetten/te programmeren is, maar dan bleek het brandstof niveau te laag te staan, waardoor hij niet te bedienen viel (wat een op zich logische ontwerpkeus is, zoals @Caravaca de la Cruz zegt), maar ipv een vage foutcode zou ik dan gewoon willen zien dat het niet werkt omdat brandstof niveau te laag is...

    Voorklimatisering en standkachel is qua bediening duidelijk een ondergeschoven kindje in de A3 E-Tron.
    Zat er maar een extra speciale standkachel-sleutel bij, zoals bij de duurdere modellen...

    Aan de andere kant, zolang ik mijn brandstoftank niet bijna leeg heb, werkt het eigenlijk altijd en fantastisch goed. Ben er errrrrg blij mee.
    Ook directe start en timer instellen van voorklimatiseren via de app werkt laatste 'jaar' eigenlijk altijd. In het begin zaten daar ook veel bugs in...
    Nooit krabben en lekker warm in winter. Lekker gekoeld in de zomer.

    Hoe zie/weet je eigenlijk of hij elektrisch of op brandstof staat te verwarmen als je fysiek bij de auto staat/luistert?
    Laatst gewijzigd door allewijn; 12-02-21 om 21:50.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •