Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Geluidsniveau iPhone 12 reageert op boost e-tron

  1. #1

    Standaard Geluidsniveau iPhone 12 reageert op boost e-tron

    Ik heb een bijzondere ontdekking gedaan die ik hier eens wil polsen. Als ik in mijn A3 etron uit 2015 de boost functie aanspreek, dan wijzigt het volume van mijn iPhone 12 automatisch als ik muziek (Spotify) aan het luisteren ben. Het geluid wordt meestal harder. Dus blijkbaar gaat er zoveel spanning door de wagen, dat mijn iPhone daarop reageert. Ik heb het nu een paar keer geprobeerd, maar ik kan het telkens oproepen. Het geluid gaat af en toe ook lager als ik gewoon aan het rijden ben.

    Ik gebruik een houder met een magneet, ik heb ook een kleine magneet in mijn iphonehoes zitten. Het zal hier vast wel mee te maken hebben.

    Is er iemand die dit ook wel eens heeft meegemaakt?

  2. #2
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.026
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Geluidsniveau iPhone 12 reageert op boost e-tron

    Is het geen instelling die het overall volume aanpast aan het geluidsniveau in de auto. Wat gebeurt er met het volume als je het ventilatiesysteem op maximaal zet?

    In de A6 (2015) werkt dat iig wel zo dat de volumes met elkaar samenhangen
    Daarin gaat het zover dat als ik de voice command knop indruk het ventilatiesysteem wordt teruggedraaid om het geluidsniveau in de auto te verlagen. Ik rijd te weinig in de A3 om mij dat voor de geest te halen.

  3. #3

    Standaard Re: Geluidsniveau iPhone 12 reageert op boost e-tron

    Die instelling heb ik inderdaad gevonden nu. Even aankijken. Ik zag wel het volume op mijn iphone wijzigen, geen idee of e.e.a. zo werkt dat MMI dat kan doen.

  4. #4
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.128
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard

    Ik heb via de iPhone app ‘Opdrachten’ ingesteld dat als ik in de auto stap, het volume op Max gaat, NederlandFM app start en Waze/FM opent. Misschien is volume op Max iets voor je als opdracht?

    Ps. Ik heb ook een A3 E-tron uit 2015
    Laatst gewijzigd door tom; 13-04-21 om 14:23.

  5. #5

    Standaard Re: Geluidsniveau iPhone 12 reageert op boost e-tron

    Het euvel lijkt inderdaad verholpen nu. Het automatisch aanpassen van het volume stond nog aan. Ik heb even gekeken hoe ik dat met een opdracht kan instellen op mijn iphone. Kun je delen hoe de de opdracht hebt geprogrammeerd? Ik vind de optie om het volume naar 100% te zetten, maar zie niet hoe ik dat kan inregelen zodat hij dit doet als ik de auto instap. Of is dat een handmatige actie die je dan doet?
    Laatst gewijzigd door marsman1980; 15-04-21 om 10:13.


  6. #6
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.128
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Geluidsniveau iPhone 12 reageert op boost e-tron

    Gaat via Opdrachten en dan Automatisering:



  7. #7
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.128
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Geluidsniveau iPhone 12 reageert op boost e-tron

    Moet er wel bij vermelden, dat je nog wel een handmatige actie moet doen ‘Voer uit’ want geheel automatisch is mij nog niet gelukt.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •