Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Deurslot bestuurdersdeur verwijderen

  1. #1
    Zeus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    78
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Deurslot bestuurdersdeur verwijderen

    Vannacht heeft een onverlaat geprobeerd mijn A3 mee te nemen maar is zich wezenloos geschrokken toen plots het alarm afging (Bedankt Rainesh!)
    Nu heeft hij de complete cilinder uit de deur gesloopt en zich zo toegang verschaft.
    Je snapt dat ik nu graag van dat slot af wil.
    In mijn Leon 1M had ik de cilinder verwijderd en er een soort dummieslot in het gat geplaatst met een blindplaat erop zonder sleutelgat.
    Ik denk dat dit gewoon de standaard dummy en blindplaat van de achterdeur waren.

    Weet iemand of dit voor een A3 ook mogelijk is en hoe je die cilinder er op de goede manier uit haalt?

    Ik zag wel een rubber kapje op de kop van de deur zitten met daaronder 2 schroeven, mogelijk moet je die losdraaien?

    Artikelnummers zouden helemaal super op prijs gesteld worden.

    Thanks
    Laatst gewijzigd door Zeus; 02-03-21 om 12:12.

  2. #2
    pon3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    70
    Posts
    240
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Deurslot bestuurdersdeur verwijderen

    Misschien helpt dit je verder
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  3. #3
    Zeus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    78
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Deurslot bestuurdersdeur verwijderen

    Thanks, dat helpt inderdaad al een beetje.
    Helaas zit het kapje zoals bij alle andere deuren zit, dus zonder cylinder op een andere manier vast dan de bestuurderskant waar het slot in zit. Het slot zit dus met schroeven.
    Alleen het kapje plaatsen in plaats van het slot zal dus niet zomaar gaan, wellicht moet je daarvoor de hele binnenwerk vervangen.

    Ik heb er natuurlijk nog niks aan als je zo het kapje eraf wipt en je alsnog met een schroevendraaier de deur open kan maken.

    Een nieuw slot kost €186,50, ik ben bang dat dat de eenvoudigste oplossing is, al is het slot natuurlijk altijd een zwakke plek.

    Nadeel van het slot eruit halen is dat je heel lastig in de auto komt wanneer de accu leeg is of de batterij van je sleutel.

  4. #4
    daniela4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    822
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Deurslot bestuurdersdeur verwijderen

    Heb je je cilinder/slotje wel terug?
    Heb wel eens begrepen dat ze je cilinder er uit halen en rustig een sleutel maken om later terug te komen.
    Audi A4 pro-line S Edition. Vcds 18.9 OBDeleven Pro

  5. #5
    Zeus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    78
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Deurslot bestuurdersdeur verwijderen

    Nee cilinder hebben ze meegenomen. Ik denk alleen dat het slot door het breekwerk dusdanig beschadigd is dat het niet mee zal vallen er nog een sleutel bij te maken. Zeker weten doe ik dat natuurlijk niet maar weet niet wat ik ertegen moet doen. De auto heeft ook nog een startonderbreker natuurlijk.


  6. #6
    Zeus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    78
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Deurslot bestuurdersdeur verwijderen

    Ik heb toch maar besloten om er weer in slot in te zetten. €186,50 kost dat grapje als je m zelf monteert maar dat stelt niks voor. (2 schroeven) Helaas nog een paar kleine krasjes rondom het slot, wellicht kan ik dat dmv spot repair laten fixen.

    Claimen bij de verzekering kon ook, €150 eigen risico, laten maken bij een schadebedrijf die de verzekeringsmaatschappij aanwijst en van 23 schadevrije jaren terug naar 10(!!) schadevrije jaren.

    Daar heb ik maar voor bedankt.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •