Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 69

Onderwerp: Waterlekkage A3 E-tron

  1. #21
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Waterlekkage A3 E-tron

    Als je panodak hebt, zou het dan daarlangs kunnen lopen. Bij mij lopen er witte afvoerslangen? langs de kabelboom. Misschien wat keukenpapier omheen knopen en dan kijken of ze vochtig worden.

  2. #22
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Waterlekkage A3 E-tron

    Check deze punten eventueel:

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Waterlekkage A3 E-tron

    Dank je Ludo. Ik heb (gelukkig) geen panoramadak. Ik zal de achterlichten eens checken. Ik heb wel een trekhaak overigens. Die bekabeling daarvan komt ook ergens binnen dus.

  4. #24
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Waterlekkage A3 E-tron

    Hier zie je de doorvoer van de trekhaakkabel zoals hij bij mij is doorgevoerd. Met een camera kan je van onderen langs je bumper een foto maken, dan kan je zien of het is afgekit en van bovenaf zou je de kabel dan ook links moeten kunnen zien.

    Laatst gewijzigd door iLudo; 20-10-21 om 17:10.

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Waterlekkage A3 E-tron

    Dank!!


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Waterlekkage A3 E-tron

    Vanochtend trof ik weer een grote hoeveelheid water aan in de kofferbak na een nachtje regen. Met een beker en handdoeken heb ik het water uit de kofferbak verwijderd. De auto staat nu onderdak bij de dealer om de lekkage met spoed op te lossen. Ik heb ze de info over de trekhaakbekabeling doorvoer en de dopjes in de achterlichten doorgestuurd. Het is trouwens ongelofelijk dat dit bij een redelijk jonge premium merk auto kan gebeuren.

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2018
    Leeftijd
    40
    Posts
    10
    Kudos
    0

    Standaard Re: Waterlekkage A3 E-tron

    Heb je een foto van de plas water? lijkt mij niet dat het van onderen kan komen, zeker niet als hij stil staat....
    Is je zijruit wel eens vervangen?

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Waterlekkage A3 E-tron

    Nee ik heb geen foto gemaakt. Of de zijruit vervangen is weet ik niet. Het water komt idd niet via de onderkant binnen.

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Waterlekkage A3 E-tron

    Het water komt binnen onder de stoffen afdekplaat van de kofferbak. Kan de oorzaak dan een slecht gekitte zijruit zijn dan?

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Waterlekkage A3 E-tron

    Ik ben zojuist gebeld door de dealer. Na lang testen geven ze mij als oorzaak van de waterlekkage de luchtroosters in de achterbumper. Deze worden op hun advies vervangen en vervolgens gaan ze weer testen. Ben benieuwd….

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Waterlekkage A3 E-tron

    Na de vervanging van de luchtroosters achter de achterbumper lijkt het gelukkig in ieder geval droog bij stilstand in de regen. Binnenkort maar even wat natte snelweg kilometers maken of de boel dan ook droog blijft.

  13. #32

    Standaard Re: Waterlekkage A3 E-tron

    Ik wordt er gek van! Wederom alles nat. Roosters onder garantie vervangen of flink mogen aftikken?

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Waterlekkage A3 E-tron

    Nee geen garantie helaas. Volgens monteur is het wel een bekend probleem. Rekening viel mij nog enigszins mee. Gelijk maar olieservice beurtje laten doen. Achterbumper moest wel gedemonteerd worden maar roosters zelf waren niet duur. Hoop wel dat het probleem nu eindelijk opgelost is.

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    45
    Posts
    104
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Waterlekkage A3 E-tron

    Hoi mannen,

    Ook ik heb/had problemen met lekkage in e-tron van 2015. Moet zeggen dat het al maanden goed lijkt te gaan, was een hele tijd niet actief op het forum vandaar deze late inmenging in de discussie. Excuses.
    Ook plas onder de achterbank waar ik pas achter kwam toen een van de kinderen een natte kont kreeg. De achterbank van alcantara was een spons geworden, eerst uitgewrongen en toen heeft ie denk wel twee weken binnen tegen de kachel gelegen. Ik was erg angstig voor nare geurtjes , en heb elke dag gecontroleerd of ie echt droog was door je hand echt diep in het schuim te steken. Dan pas merk je dat het gewoon heel lang duurt voordat ie echt droog is .
    Natuurlijk kwam toen ook het probleem van de oorzaak zoeken en kwam er al snel achter dat er meer zijn met dt probleem maar echt zekere oplossingen werkten soms wel soms niet. Onder de achterbank goed drooggemaakt, vrij snel de conclusie dat het vanuit achter na voren loopt. Moet wel zeggen, dat het plasje onder de achterbank lastig droog te krijgen is. Het plaatwerk zit in de weg om het effectief af te drogen , waardoor het de volgende dag ondanks droog weer, het toch weer klein beetje nat was. Het water heeft even nodig om naar het laagste punt te lopen. Ook ik heb met de tuinslang gespeeld, geen nat resultaat. Regenbuien afgewacht, dan bleef het droog. Vrij zeker dat natte snelweg kilometers ermee te maken hebben. Ook paar weken zonder kofferbak bekleding maar met papierrol rondgereden.
    Tig keer drooggemaakt , elke keer weer drupjes, maar werd wanhopig. Uiteindelijk heb ik alle randjes, gaatjes, gleufjes, plaatverbindingen en wat ik maar tegenkwam in de kofferbak dichtgekit. Er zit ook een soort "kaarsvet" vanuit de fabriek her en der, ook dichtgekit.
    Ik heb geen rubbers vervangen en ook geen ventilatie roosters vervangen, heb andere fl achterlichten erin ook daar naar gekeken maar niks aangedaan .
    Net gekeken en geprobeerd foto te maken van mijn afkitkunsten maar verder dan achter het linker achterlicht kon ik niet fotograferen, dan moet er gereedschap gebruikt worden.
    Durf het bijna niet te zeggen maar volgens mij blijft het droog achterin, en heb ook niet meer die eeuwige beslagen achterruit.
    Moet wel zeggen dat elke keer als de kinderen iets zeggen over "nat" als ze in de auto zitten ik meteen scherp ben. "papa is een een beetje gevoelig als je het woord "nat" in de auto gebruikt" zegt mijn vrouw dan.
    Laatst gewijzigd door michelhendriks; 07-11-21 om 11:26.

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    45
    Posts
    104
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Waterlekkage A3 E-tron




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Dit is dus maar een klein stukje van wat ik heb afgekit, misschien had ik zwarte of grijze moeten gebruiken....
    Laatst gewijzigd door michelhendriks; 07-11-21 om 11:06.

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2018
    Leeftijd
    40
    Posts
    10
    Kudos
    0

    Standaard Re: Waterlekkage A3 E-tron

    Hoe is het nu Barkie? Geen water meer?

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Waterlekkage A3 E-tron

    Nog steeds droog gelukkig.

  19. #38

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2021
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Waterlekkage A3 E-tron

    Hi allen,

    Ik heb mij naar aanleiding van dit probleem ingeschreven bij dit forum, zodat ook ik mijn ervaringen met jullie kan delen. Ik heb ergens in 2019 een a3 etron overgenomen, vanaf het begin schimmelvlekken gezien op de achterbank - meerdere malen verwijderd. Afgelopen weekend een lange tocht gemaakt en toen klaagde mijn zwager in ene dat hij een natte kont had, ik kon het niet geloven. Vandaag de achterbank eruit getrokken - en wat ik aantrof was echt verschrikkelijk. Water opgehoopt en een grote hoeveelheid steentjes/kiezeltjes! Geen idee hoe de steentjes daar terecht zijn gekomen, het lijkt wel alsof de vorige eigenaar zijn auto/kofferbak heeft volgegooid met puin oid, ik heb geen andere verklaring. Na een aantal van jullie tips te hebben gelezen ben ik gaan kijken, en tot mijn verbazing was in de ruimte aan de linkerachterzijde een plasje met water te zien. Ik heb er een goede foto van kunnen maken.

    Nou moet ik toevallig aanstaande maandag naar de Audi dealer vanwege een terugroepactie en zal dit meteen ook aankaarten want wat mij betreft is dit onacceptabel. De terugroepactie gaat overigens over het bekijken van de kitnaden van de batterij en dus eventueel opnieuw kitten/batterij vervangen ivm roestschade (mijn gevoel zegt me dat de twee zaken met elkaar te maken hebben, dat kan toch niet anders?). Terugroep actie code is overigens: TRA 93D2. Daarnaast heb ik dus grote schimmelplekken op mijn bekleding achter, iemand nog een goed adres waar ik dit professioneel kan laten verwijderen?

    Zie bijgevoegd een aantal foto's, ik ben erg blij dat ik de tijd heb genomen om even te gaan googelen en dat ik op deze thread terecht ben gekomen.

    Mocht iemand een idee hebben over hoe de steentjes daar terecht zijn gekomen/ watvoor type stenen het zijn dan hoor ik dat graag. Alle input is welkom.


    IMG-1326.jpgIMG-1330.jpgIMG-1325.jpgIMG-1334.jpg

  20. #39

    Standaard Re: Waterlekkage A3 E-tron

    WAUW. Besloeg je auto niet snel? Nooit eerder signalen gehad? Veel langer bestaand probleem aan de foto's te zien. Tip: laat de isolatie van je bodem controleren, waarschijnlijk is het ook zeik nat, ik vrees voor je kabelboom....

    Ik heb overigens na het vervangen van het kofferbak rubber wederom lekkage gehad. Nu kabel doorvoer rechts achter afgekit.... vooralsnog lijkt het probleem opgelost. Duimen.

  21. #40

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Waterlekkage A3 E-tron

    De door jou genoemde terugroepactie inzake het opnieuw afkitten van de accubak heeft denk ik niets van doen met de oorzaak van de gestelde waterlekkage. Deze terugroepactie is bij ook uitgevoerd en zowel daarvoor als daarna had ik last van water in de kofferbak. De dealer heeft bij mij eerst het kofferbakrubber vervangen maar hiermee werd de lekkage ook niet opgelost. De dealer heeft toen het probleem serieus opgepakt en na veel testen met waterslangen op en onder de auto kwamen zij tot de conclusie dat de lekkage was te wijten aan defecte rubbers van de ventilatieroosters aan de achterzijde. De achterbumper moest daarvoor wel compleet gedemonteerd worden. Bij mijn auto kwam er geen water via de bekabelingsgaten in de achterlichten binnen. Ik heb een afneembare trekhaak en ook die bekabelingsingangen zijn getest. Tot nu is mijn kofferbak nog steeds droog en de ramen beslaan ook steeds minder erg. Het lijkt erop dat mijn probleem is opgelost en dat het interieur ook langzamerhand weer wat opdroogt al was bij mij de boel lang zo nat niet als bij jouw A3. Ik raad jou dan ook aan om het interieur professioneel te laten drogen. Ik erken dat dergelijke waterlekkages ontzettend vervelend zijn.

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •