Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 69

Onderwerp: Waterlekkage A3 E-tron

  1. #41

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2021
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Waterlekkage A3 E-tron

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daveydeman Bekijk Berichten
    WAUW. Besloeg je auto niet snel? Nooit eerder signalen gehad? Veel langer bestaand probleem aan de foto's te zien. Tip: laat de isolatie van je bodem controleren, waarschijnlijk is het ook zeik nat, ik vrees voor je kabelboom....

    Ik heb overigens na het vervangen van het kofferbak rubber wederom lekkage gehad. Nu kabel doorvoer rechts achter afgekit.... vooralsnog lijkt het probleem opgelost. Duimen.
    Om heel eerlijk te zijn rijd ik niet zoveel met de auto ( nog geen 7000KM per jaar) en heb denk ik geen aandacht besteed aan de signalen. Nu zie ik inderdaad wel dat ik vaker beslagen ramen heb achter. Ik heb de auto vanochtend bij de dealer afgegeven voor de terugroepacties (er zijn er kennelijk 3! denk dat de vorige eigenaar daar nooit tijd voor heeft gemaakt/ er van op de hoogte was), daarnaast heb ik ook meteen het probleem aangekaart mbt de lekkage. Ze gaan er naar kijken, ze laten het mij weten. Ik heb jullie tips doorgegeven - ventilatie roosters in de achterbumper is overigens iets wat ik nu vaker in deze thread heb terug zien komen als mogelijke oorzaak - ook dat heb ik aangegeven. Maar ik denk dat ze het vooral zelf moeten gaan zien allemaal, ik hoop dat ze het kunnen oplossen.

    De kabelboom was overigens nat (linksachter), rondom het rubbertje waar de boom ergens naar binnen wordt begeleidt. Alle elektra werkt nog, verder geen issues gehad maar het zou zo maar eens kunnen dat er al corrosie vorming is oid en dat het vervangen moet worden......

    We gaan het meemaken, zodra ik een update heb zal ik deze in de huidige thread posten!

  2. #42

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2021
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Waterlekkage A3 E-tron

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Barkie Bekijk Berichten
    De door jou genoemde terugroepactie inzake het opnieuw afkitten van de accubak heeft denk ik niets van doen met de oorzaak van de gestelde waterlekkage. Deze terugroepactie is bij ook uitgevoerd en zowel daarvoor als daarna had ik last van water in de kofferbak. De dealer heeft bij mij eerst het kofferbakrubber vervangen maar hiermee werd de lekkage ook niet opgelost. De dealer heeft toen het probleem serieus opgepakt en na veel testen met waterslangen op en onder de auto kwamen zij tot de conclusie dat de lekkage was te wijten aan defecte rubbers van de ventilatieroosters aan de achterzijde. De achterbumper moest daarvoor wel compleet gedemonteerd worden. Bij mijn auto kwam er geen water via de bekabelingsgaten in de achterlichten binnen. Ik heb een afneembare trekhaak en ook die bekabelingsingangen zijn getest. Tot nu is mijn kofferbak nog steeds droog en de ramen beslaan ook steeds minder erg. Het lijkt erop dat mijn probleem is opgelost en dat het interieur ook langzamerhand weer wat opdroogt al was bij mij de boel lang zo nat niet als bij jouw A3. Ik raad jou dan ook aan om het interieur professioneel te laten drogen. Ik erken dat dergelijke waterlekkages ontzettend vervelend zijn.

    Dat is wat ze ook bij de dealer hebben aangegeven, dat het afkitten van de batterij en dit inderdaad niets met elkaar te maken kunnen hebbben omdat de batterij op een andere plek zitten. Ik heb jouw tip mbt de ventilatie roosters bij de achterbumper doorgegeven bij de dealer, ik hoop dat ze wat kunnen vinden.

    Ik ga jullie op de hoogte houden!

  3. #43

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2021
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Waterlekkage A3 E-tron

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Barkie Bekijk Berichten
    Nee geen garantie helaas. Volgens monteur is het wel een bekend probleem. Rekening viel mij nog enigszins mee. Gelijk maar olieservice beurtje laten doen. Achterbumper moest wel gedemonteerd worden maar roosters zelf waren niet duur. Hoop wel dat het probleem nu eindelijk opgelost is.
    Hi Barkie, Ik ben net gebeld door de Audi dealer Amsterdam, ze konden nog niet met alle zekerheid zeggen wat de oorzaak is. Ik heb meerdere malen aangegeven dat het een bekend probleem is bij a3 etron rijders en heb ze geadviseerd om te kijken naar bepaalde zaken (waaronder luchtrooster idd) maar ze zeggen steeds dat ze niet af kunnen gaan op wat er online wordt geschreven etc. en zeggen mij nu dus dat het nog best eens heel veel geld kan gaan kosten (uren en dan nog eens mogelijk schade intern waar naar gekeken moet worden, onderdelen vervangen etc.).

    Maar ik vroeg mij af waar jij je auto hebt langsgebracht, wellicht dat ik ze op zijn minst even kan bellen, aangezien zij ervaring hebben met een vergelijkbare casus en ik denk dat dat nog weleens een verschil kan uitmaken in de mogelijke kosten.

  4. #44

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Waterlekkage A3 E-tron

    Ik ben bij de Audi dealer in groningen geweest (Century). Het is wel lastig om de exacte oorzaak van een waterlekkage te vinden en het is juist dat daar wel wat zoekuren in gaan zitten. De monteurs zijn bij mijn auto goed met waterslangen bezig geweest. Ook is de binnenbekleding van de kofferbak verwijderd geweest. Bij mij was het interieur achter echter niet doorweekt, zodat dit kon blijven zitten. Uiteindelijk - maar nadat een paar weken eerder eerst het kofferbakrubber al was vervangen - waren bij mijn auto dus slechte rubbers van de ventilatieroosters de oorzaak. Dit hebben zij dus kennelijk zonder demontage van de achterbumper kunnen vaststellen.

  5. #45

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Waterlekkage A3 E-tron

    Maar op dit forum is ook te lezen dat er ook water via de achterlichten of kabelingangen naar binnen kan lekken.


  6. #46

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2018
    Leeftijd
    40
    Posts
    10
    Kudos
    0

    Standaard Re: Waterlekkage A3 E-tron

    Ik heb alles zelf gedaan, is wel een dag werk maar kost je dan uiteindelijk iets van €25 voor 2 nieuwe roosters. Ik kon het eigenlijk niet geloven, maar het vervangen van de roosters heeft wel geholpen.

  7. #47

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2021
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Waterlekkage A3 E-tron

    Ok helder, thanks. Ja kunnen inderdaad meerdere oorzaken zijn, dat maakt dit ook een beetje een irritant probleem. Ik neem in ieder geval jullie ervaringen mee en ga een weloverwogen beslissing nemen.

  8. Ad
  9. #48

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2021
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Waterlekkage A3 E-tron

    Dat vind ik best knap. Waar heb je die roosters kunnen halen? Heb je toevallig ook fotos gemaakt van de dingen die je hebt moeten vervangen? Verder geen schade aan kabelboom oid?

  10. #49
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.122
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Waterlekkage A3 E-tron

    Het zou niet heel ingewikkeld moeten zijn. Ik heb een paar maanden geleden mijn bumper moeten demonteren voor het plaatsen van een trekhaak, daarvoor heb ik onderstaand filmpje gebruikt. Tot 19 min kijken en je weet hoe je je bumper kunt demonteren.

    https://youtu.be/27yiysvPPKs

    Het rooster zit dan hier (zwarte vierkant). Ik kan mij ook voorstellen dat het water via de kabeldoorvoer loopt, bij het rubber boven het rooster:

    Laatst gewijzigd door iLudo; 22-12-21 om 23:32. Reden: Filmpje vervangen (nu zonder muziek eronder).

  11. #50

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Waterlekkage A3 E-tron

    Leuk om dat even op film te zien. Wat ik mij afvroeg is of er ook water via die plastic ronde doppen waarachter zich de moertjes van de bevestiging kan binnendringen.

  12. #51
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.024
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Waterlekkage A3 E-tron

    Ik snap het dreigen met hoge kosten sowieso niet. Het is een fout in het product dat hersteld dient te worden. Zal toch niet gekker worden dat jij kosten moet maken om een ontwerpfout te herstellen.

  13. #52

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2021
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Waterlekkage A3 E-tron

    Goed filmpje. Ik denk dat ik zo genoeg informatie heb om in ieder geval een goede beslissing te gaan nemen.

    Dank allen voor alle input en hulp!

  14. #53

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2021
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Waterlekkage A3 E-tron

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3165 Bekijk Berichten
    Ik snap het dreigen met hoge kosten sowieso niet. Het is een fout in het product dat hersteld dient te worden. Zal toch niet gekker worden dat jij kosten moet maken om een ontwerpfout te herstellen.
    Daar stelde ik ook nog een vraag over, in de zin van wat kun je doen als Audi eigenaar als je denkt dat iets "structureel" fout is met een auto en je het gevoel hebt dat dit weleens zou kunnen liggen aan hoe de auto is gemaakt ipv hoe de auto is gebruikt? Maar ik heb daar eigenlijk niet een helder antwoord op gekregen. Iemand enig idee/ervaring met zo een procedure? Als ik mij niet vergis zijn er al iets van 4 of meer a3 etron eigenaren in deze thread met vergelijkbare problemen?

  15. #54

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    45
    Posts
    104
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Waterlekkage A3 E-tron

    Ja das wel een goed punt eigenlijk, dan zou je misschien iets van kassa of consumenten bond moeten aanschrijven.
    Er zijn wel veel meer mensen met dit probleem, ook op Duitse fora lees je er wel over


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  16. #55

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Waterlekkage A3 E-tron

    Ondanks de vervanging van het kofferbakrubber en de ventilatieroosters trof ik na een natte autorit toch weer wat watersporen aan in de hoeken aan de achterzijde van de kofferbak. Ik word hier zo langzamerhand wel wat moedeloos van. Ik heb inmiddels de dealer maar weer bericht en zij gaan over een week weer op onderzoek uit.
    Wordt vervolgd.

  17. #56

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2021
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Waterlekkage A3 E-tron

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Barkie Bekijk Berichten
    Ondanks de vervanging van het kofferbakrubber en de ventilatieroosters trof ik na een natte autorit toch weer wat watersporen aan in de hoeken aan de achterzijde van de kofferbak. Ik word hier zo langzamerhand wel wat moedeloos van. Ik heb inmiddels de dealer maar weer bericht en zij gaan over een week weer op onderzoek uit.
    Wordt vervolgd.
    Dat meen je niet! Dat is klote zeg. Hoop dat je er uit bent kunnen komen met ze.

  18. #57

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2021
    Leeftijd
    52
    Posts
    64
    Kudos
    0

    Standaard Re: Waterlekkage A3 E-tron

    Ik heb nog geen lekkages gehad maar ik zal er zeker op gaan letten

    Ik kom uit een Landrover Defender, daar zit een manual bij om lekkages te verhelpen.... Ik had niet verwacht dat een Audi a3 dezelfde bouwkwaliteit had...
    Laatst gewijzigd door zakske; 29-03-22 om 09:03.

  19. #58

    Standaard Re: Waterlekkage A3 E-tron

    Ik dacht dat ik er vanaf was; ik wordt er knettergek van... Nu voor nieuwe ventilatie kleppen; vorige waren al afgekit.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  20. #59

    Standaard Re: Waterlekkage A3 E-tron

    Ik deze week ook weer! Dacht dat ik er ook vanaf was. Achterbank compleet doorweekt, erger dan de eerste keer. Stond 3cm water in de metalen kuipjes waar de bank in ligt.

    Bijna een jaar niks meer gemerkt en geen last gehad maar deze week hoorde ik ineens een laagje water van links naar rechts spoelen in bochten.

    Wat kost dat vervangen en of kitten van die kleppen ongeveer? Duur grapje?

  21. #60
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.368
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterlekkage A3 E-tron

    Als je de bumper eraf hebt zou ik die rooster gaten eens helemaal dicht maken en testen of de deur nog makkelijk dicht gaat.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •