Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Resultaten 61 tot 69 van de 69

Onderwerp: Waterlekkage A3 E-tron

  1. #61
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.122
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Waterlekkage A3 E-tron

    Daarna zou je deze optie via OBD kunnen activeren.

  2. #62
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.122
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Waterlekkage A3 E-tron

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daveydeman Bekijk Berichten
    Ik dacht dat ik er vanaf was; ik wordt er knettergek van... Nu voor nieuwe ventilatie kleppen; vorige waren al afgekit.
    Maar het is zeker dat het via de ventilatiekleppen komt? Dan zouden we er toch allemaal last van moeten hebben? Heb je een panoramadak? Die grijze afvoerslangen lopen volgens mij via de zijvakken, zit dat goed?

  3. #63

    Standaard Re: Waterlekkage A3 E-tron

    Zou niet weten waar het anders vandaan moet komen. Geen panorama dak; isolatie in de B & C stijl volledig droog. Alleen vocht rechts achter in de kofferbak. Kabel doorvoer afgekit, lijkt droog. Alleen een plasje onder de ventilatie roosters. Het lijkt weer droog te zijn na vervanging; maar durf niks met zekerheid te zeggen. Kleppen vervangen kost circa 100 euro (60 arbeid, 40 de kleppen zelf).

  4. #64

    Standaard Re: Waterlekkage A3 E-tron

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Barkie Bekijk Berichten
    Ondanks de vervanging van het kofferbakrubber en de ventilatieroosters trof ik na een natte autorit toch weer wat watersporen aan in de hoeken aan de achterzijde van de kofferbak. Ik word hier zo langzamerhand wel wat moedeloos van. Ik heb inmiddels de dealer maar weer bericht en zij gaan over een week weer op onderzoek uit.
    Wordt vervolgd.
    Heb jij hier nog het vervolgverhaal van? Als het niet het rubber is danwel de roosters maak ik mij wel zorgen over de mijne...

  5. #65

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard

    De dealer heeft destijds alles nog een keer uitvoerig gecontroleerd maar konden niets vinden. Het is sindsdien in de auto wel droog gebleven.

    De lekkage van de ventilatie roosters kont volgens de dealer wel vaker voor
    Laatst gewijzigd door tom; 15-10-22 om 18:04.


  6. #66

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    38
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterlekkage A3 E-tron

    zijn de roosters niet zelfde als de normale a3 of diesel variant dan ?

  7. #67

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Waterlekkage A3 E-tron

    Geen idee

  8. Ad
  9. #68

    Standaard Re: Waterlekkage A3 E-tron

    Ik rijd nu al ruim een maand zonder achterbank en ook de zijkanten in de achterbak zijn los voor het overzicht. Steeds hoop ik bij een regenbui iets van de bron te kunnen ontdekken maar nu blijft het natuurlijk helemaal droog met dit oktoberzonnetje. Met die paar regenbuien afgelopen maand ook niks kunnen ontdekken en ook met een hogedrukspuit links/rechts/onder de auto niks te merken...

    Wat ik wel ontdekt heb is dat soms tijdens het rijden op de snelweg ik een flapperend geluid hoor aan de achterkant en ik nu tijdens het rijden kan zien dat dat dus die rubberen lamellen in die luchtroosters zijn die wapperen op de rijwind. Het gebeurd niet altijd, alleen soms en dan ook aanhoudend met een bepaalde snelheid of luchtwerveling op de snelweg tussen de 90 en 130kmph.

    Mijn vraag is dus eigenlijk aan anderen; is dit een herkenbaar geluid, of hoort dit zo? Ik dacht dat de functie van die roosters alleen was lucht laten ontsnappen tijdens dichtslaan van deuren? Want ik kan mij nu dus voorstellen dat als het regent het water daar dus een weg naar binnen weet te druppelen als dat wappert. Dat zou verklaren dat het niet altijd standaard raak is met een bui, alleen maar bij bepaalde omstandigheden.. Achja misschien zoek ik er teveel in...

    Ik ga in ieder geval deze week preventief roosters laten vernieuwen en alle plastic dopjes die daar in de buurt zitten ook vervangen en goed laten kitten. En dan maar hopen. Ik ben hier zo klaar mee. (

  10. #69

    Standaard Re: Waterlekkage A3 E-tron

    Ik heb nooit zonder achter inbouw gereden, het geluid herken ik niet. De lekkage leek bij mij ‘rondom’ op te treden, niet bij bepaalde snelheden. De nieuwe kleppen lijken tot op heden te werken. 1000 kilometer regen richting Frankrijk en geen lekkage. Maar ik hou een slag om de arm, elke keer als ik dacht dat het over was… Bingo

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •