Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Hoog brandstofgebruik 1.4 TFSI koude start & lage snelheid

  1. #1

    Standaard Hoog brandstofgebruik 1.4 TFSI koude start & lage snelheid

    Beste lezer,

    Ik ben in bezit van een Audi A3 8V SB 1.4 Tfsi S tronic uit 2013 met 114K op te teller. Tot nu toe reedt de auto altijd erg fijn, maar brengt hij erg veel onderhoudskosten met zich mee. Erg veel pech dus. De Turbo is recent vervangen (110.000 kilometer), i.v.m. terugkerende foutmelding en slijtage. Inmiddels heeft een nieuw 'probleem' zich voorgedaan en ik hoop dat iemand hier het herkent:

    Bij een koude start lijkt de auto een hoger verbruik te hebben dan normaal. Normaliter heeft de auto een verbruik van 4 á 5 liter per 100 km bij een ingestelde 50/55 km/u op de cruise control. Sinds kort geeft hij aan dat hij tussen de 7 á 8 liter verbruikt bij deze snelheid. Dit is natuurlijk een groot verschil en ik kan het niet herleiden met eerder geschreven problemen binnen het forum. Het bijzondere eraan is dat als ik de auto na een paar kilometer stil zet en weer herstart, dat dit probleem weg is en het normale verbruik weer terugkeert. Ik heb het nu al een aantal dagen achter elkaar gehad, maar blijf het natuurlijk in de gaten houden. Ik heb ook het gevoel dat de auto sneller afremt dan normaal. Het probleem heeft niks te maken met de remmen, want deze zijn gewoon van normale temperatuur en loopt dus niet aan (ook recent 1 remklauw moeten vervangen) dus dit heb ik zelf al uitgesloten.

    Kent iemand het omschreven probleem? Iemand een mogelijke oorzaak?

    Ik hoor het graag!
    Laatst gewijzigd door Nathanz1995; 10-04-21 om 13:17. Reden: Motortype

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: Hoog brandstofgebruik 1.4 TFSI koude start & lage snelheid

    Bij vragen over de motor is het VERPLICHT om het motortype in de topictitel te vermelden.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard re: Hoog brandstofgebruik 1.4 TFSI koude start & lage snelheid

    Tijdens de opwarmfase verbruikt een motor altijd meer.
    Emissie gerelateerd moeten ze heel snel op temperatuur komen dus dat kan best wat meer aangeven.
    Mijn 1.5 tfsi van juli 2019 heeft dit, mijn oude 1.4 tfsi, 2014, had het ook.

    Sterkte

  4. #4

    Standaard re: Hoog brandstofgebruik 1.4 TFSI koude start & lage snelheid

    Aangepast!

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoog brandstofgebruik 1.4 TFSI koude start & lage snelheid

    Topictitel aangepast.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6
    MT07's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Hoog brandstofgebruik 1.4 TFSI koude start & lage snelheid

    Heb zelf een 2017 1.4i TFSI COD en mijn beste verbruik was 1:16 km/l , gemiddeld zit ik op 1:13.5 km/l. Moet wel zeggen dat ik niet veel rijd mn korte stukken.
    1.4 CoD S-Line Editie, panoramadak, Progressieve besturing, B&O, Elect spiegels.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •