Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Geen indicatie 2 cilinder modus CoD

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2021
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Geen indicatie 2 cilinder modus CoD

    Sinds een paar weken ben ik de trotse eigenaar van een 2014 A3 8V Limousine. Ik ben er erg blij mee en de auto rijd top. Ik keek ook erg uit naar de zuinige 2-cilinder-modus die de auto heeft.

    Ik merk alleen niets van deze modus en zie ook geen indicatie in het schermpje tussen de km/toerentellers. Nog nooit gezien ook. Uit andere posts heb ik begrepen dat de modus zichzelf in en uitschakelt tijdens het rijden en dat dit gepaard gaat met een klein schokje in de motor. Ik heb ook begrepen dat je dit algemene systeem niet kunt uitschakelen. Ik vraag me dus af waarom ik geen indicatie kan zien. Ik heb alle drive-select standen uitgeprobeerd en heb alle snelheden aangehouden. Toch nog nooit een inschakeling van COD kunnen ervaren.

    Weet iemand hoe dit komt of hoe ik het kan inschakelen?

  2. #2
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Geen indicatie 2 cilinder modus CoD

    Bij de eerst modellen werd het niet zichtbaar, kan wel aangezet worden met vcds.

    Het voelen van het over schakelen is met een update van de motor verbeterd .

    Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2019
    Leeftijd
    35
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Geen indicatie 2 cilinder modus CoD

    Had het 2014 model dit ook al? Ik dacht vanaf de facelift. Maar ik had in mijn auto de eerste 2 jaar wel een indicatie dat de auto op 2 cilinder reed. Tot de auto bij de dealer was geweest voor een beurt. Daarna nooit meer verschenen. Heb het erover gehad met mark van lowering en die heeft gekeken en daaruit bleek dat deze wel aan stond. Maar mijn auto toont hem niet meer.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    39
    Posts
    169
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio

    Standaard Re: Geen indicatie 2 cilinder modus CoD

    De mijne (facelift) toont het enkel in het `efficiency programma` scherm.

    Tijdens rijden is de 2 cilinder modus duidelijk te horen/voelen. Beetje het gevoel zoals je vroeger had alsof je in een te hoge versnelling rijd.
    Als je dan gas geeft schakelen de 2 cilinders direct bij.
    Laatst gewijzigd door ledo; 29-04-21 om 21:33.

  5. #5

    Standaard Re: Geen indicatie 2 cilinder modus CoD

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AnnoBreda Bekijk Berichten
    Had het 2014 model dit ook al? Ik dacht vanaf de facelift. Maar ik had in mijn auto de eerste 2 jaar wel een indicatie dat de auto op 2 cilinder reed. Tot de auto bij de dealer was geweest voor een beurt. Daarna nooit meer verschenen. Heb het erover gehad met mark van lowering en die heeft gekeken en daaruit bleek dat deze wel aan stond. Maar mijn auto toont hem niet meer.
    Grappig dat je t zegt, dit is mijn ervaring ook.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •