Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: S3, meer geluid

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard S3, meer geluid

    Hi allen,

    Zijn er hier mensen die modificaties aan hun S3 gedaan hebben om het geluid een niveautje hoger te tillen? Het geluid is nu leuk, maar naar mijn idee nog niet 'aanwezig' genoeg. Uitlaatsystemen van 3/4000 euro zijn een beetje aan de hoge kant, dus ben benieuwd of mensen nog andere ideeen hebben!

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    412
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: S3, meer geluid

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robintielemans Bekijk Berichten
    Hi allen,

    Zijn er hier mensen die modificaties aan hun S3 gedaan hebben om het geluid een niveautje hoger te tillen? Het geluid is nu leuk, maar naar mijn idee nog niet 'aanwezig' genoeg. Uitlaatsystemen van 3/4000 euro zijn een beetje aan de hoge kant, dus ben benieuwd of mensen nog andere ideeen hebben!
    Ik weet niet hoe het met een S3 zit, maar mijn TTS heeft 3 resonators, veel mensen verwijderen de middelste om wat meer geluid te produceren.
    SQ5 2018 PL+ en nog zo veel meer
    TTS 8S Roadster 2016, PL+
    A3 8V Limousine 2018, Design PL+

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Posts
    219
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: S3, meer geluid

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door base86 Bekijk Berichten
    Ik weet niet hoe het met een S3 zit, maar mijn TTS heeft 3 resonators, veel mensen verwijderen de middelste om wat meer geluid te produceren.
    Ik ben er bang voor dat als je dat gaat doen de auto weer teveel geluid maakt bij een bepaald toerental. Mijn vorige auto ( A3 ) had een S3 uitlaat eronder en geen midden demper meer. ( als het het goed begrijp 1 van de 3 of zelfs alle 3 verwijderd ) als ik 120 op de autobaan reed maakte deze uitlaat een dusdanige herrie ( in MIJN beleving ) dat er geen sprake meer was van een ontspannen autorit. Ik rij zelf ook in een S3 op dit moment en loop een beetje tegen hetzelfde " probleem " aan als de topic starter. Altijd in Dynamic ( kleppen open ) rijden kan een oplossing zijn voor je misschien? Anders denk ik toch dat je aan een ander uitlaat systeem moet denken en ik weet het: Ze zijn zeer prijzig. Als er iemand is die mij met zekerheid kan zeggen dat de andere uitlaten ( Milltek o.i.d. ) evenveel geluid maken bij gesloten kleppen dan is het voor mij het overwegen waard. Maar geluid word door een ieder op een andere manier ervaren. ( Hetzelfde een beetje zoals de discussie met verlaging: De een vind het stug en de ander weer niet )
    Misschien kan alleen een andere downpipe een oplossing zijn voor je? Dan zou ik hem persoonlijk wel stage 2 laten tunen en dan ben je nog goedkoper uit dan alleen een andere uitlaat. Ik heb hier ook al eens navraag naar gedaan.

  4. #4
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.024
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: S3, meer geluid

    Bij de A3 8p was ik positief verrast over het extra en diepere geluid na het plaatsen van een grotere downpipe en racekat op een verder standaard uitlaat.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: S3, meer geluid

    Wil inderdaad ook voorkomen dat er een nieuw uitlaatsysteem onder moet.. zijn inderdaad erg prijzig en qua resultaat geeft het denk ik ook niet echt wat je zoekt. Met name de plops bij de upshifts mogen iets harder en een iets luider rammeltje bij de downshift moet toch wel te doen zijn zonder denk/hoop ik zo..


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •