Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Cruise control inleren mislukt

  1. #1

    Standaard Cruise control inleren mislukt

    Beste Audirijders,

    Graag wou ik een Cruise Control (cc) in mijn Audi S3 8v uit 2014 hebben en heb vervolgens bij een officiële Audi dealer de CC in laten bouwen.
    Nu krijgen ze alleen de Ecu niet zover dat deze het ook accepteert. Ze geven de schuld aan de 'Tjoeening' die is gedaan door TVS Engineering.

    Nu heb ik zelf een ObdEleven en even gekeken wat er is gedaan, Module16 'Stuurkolomelekt.) Staat er een vinkje bij dat de CC aanwezig is en te bedienen via de 3e hebel, en via de live data is te zien dat alle signale daarvan ook aankomen. Verder hier geen foutcodes.
    De fout zit hem dus in Module1 'Motorelekt.' Hier zie ik dat de CC niet verbouwd is, zodra ik deze aanvink en codeer krijg ik ineens allemaal foutcodes is de volgende modules,

    Module1 'Motorelekt.' Foute codering
    Module2 'Versnellingsbak'
    Module3 'Remsysteem'

    Zodra ik het vinkje uitzet 'CC niet verbouwd' zijn alle storingen weg en geen problemen meer.


    Iemand een idee wat dit kan zijn ? Heb al veel uitgezocht kwa cruise control storingen maar ik neem aan dat kapotte bedrading enz. niet echt van toepassing zijn als een officiële Audi dealer deze net geïnstalleerd heeft.


    Alvast bedankt!!!

  2. #2
    daniela4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    825
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Cruise control inleren mislukt

    Ik heb ooit begrepen dat je cc alleen met een licentie kan inbouwen. Deze zou de dealer dan moeten activeren door een code in te voeren.
    Neem anders even contact op met VAGtechniek

    Edit: als je cruise control koopt in Duitsland krijg je 1x Original AUDI A3 8V SVM-Aktivierungsdokument (je nach Modell)

    Heb je dit?
    Laatst gewijzigd door daniela4; 05-05-21 om 19:02.
    Audi A4 pro-line S Edition. Vcds 18.9 OBDeleven Pro

  3. #3
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.121
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Cruise control inleren mislukt

    En als je geen long coding gebruikt maar de gewone versie, kan je optellen wat je hebt, misschien zit er al een coding fout in
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  4. #4

    Standaard Re: Cruise control inleren mislukt

    Audi heeft de auto aangemeld bij de centrale database 'licentie' en die hebben ook geprobeerd het erin te leren alleen de Ecu module lijkt hem maar niet te willen accepteren, heb nog geprobeerd om het de Gra high anzeige in de module van de informatica te activeren die ook word geaccepteerd alleen module 1 'engine' dus niet

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •