Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: VCDS coding auto-lichtschakelaar lukt niet

  1. #1

    Standaard VCDS coding auto-lichtschakelaar lukt niet

    Geachte prof's

    Ik heb een probleem met mijn A3 8V model 2014 G Tron
    Ik heb via K Electronic enkele optie's gekocht, maar ik krijg ze niet goed.

    Denk hierbij aan de Licht/regen sensor
    En de Nieuwe lichtschakelaar met auto stand
    En mistlampen voor (HB14 model, dus geen LED)

    Let op deze auto is met DRL uitgerust en dat zou dus een conflict kunnen hebben met de auto stand van de lichtschakelaar, immers de daglicht gaat branden zodra ik het contact omzet, terwijl in autostand van de lichtschakelaar dit geregeld wordt door deze schakelaar (volgens mij).

    NOTE also:
    als de motor loopt en ik zet hem in autostand (lichtschakelaar) en het begint te regenen dan gaan de ruitenwissers gewoon auto. aan, dit ook voor de verlichting mocht het donkerder worden. Dus zou het werken zou je zeggen.
    MAAR zet ik het contact uit vervolgens de sleutel eruit, weer terug en starten krijg ik in het FIS een foutmelding met de melding daglicht/verlichtings fout, vervolgens moet ik de schakelaar op 0 zetten en vervolgens terug op auto en dan is de storing ook weg.

    Als ik in stand auto vervolgens de mistlampen voor aan zet gebeurt er niets, schakelaar van mistlamp voor blijft branden en de stads en rij lichten op de schakelaar gaan dan aan, maar voor branden ze niet.
    Mistlamp achter geen probleem mee die doet het gewoon

    In de oude situatie had ik dus een schakelaar "zonder" auto stand en mistlamp schakelaar voor


    Bijgaande vind u een uitdraai van het log bestand gedaan via VCDS systeem

    Waarvan ik de groen gekleurde achtergrond wil verwijderen cq wil uitschakelen want ik heb geen LED.
    De lichtblauwe verwijst naar de nieuwe lichtschakelaar met auto stand.
    EN de gele achtergrond naar de licht / regen sensor, terwijl deze wel blijkt te werken mocht het regenen en donker worden.
    De grijze achtergrond verwijst naar de 2 achterdeur units die niet zijn veranderd of iets dergelijks maar ze wel blijken te werken mocht je een opdracht er naar toe verzenden

    Wie kan mij helpen of vertellen wat er fout gaat in codering dan wel wat staat er fout in deze
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS coding auto-lichtschakelaar lukt niet

    Ik durf niet te zeggen wat er precies aan de hand is, maar als ik er aan denk kan ik wel een autoscan maken van mijn A3 a.s. zaterdag, de codering zou je dan kunnen overnemen van mij om te kijken of dit wellicht bij jou ook wat oplost .

    Ik heb ook alle opties zoals je beschrijft, heb echter wel een HBA spiegel (high beam assist).

    Edit: in de tussentijd vergelijk ff met ElsaWin de bedrading van de twee modules, en zijn deze uit een A3 van hetzelfde jaar als jouwe? Het kan zijn dat jij wellicht een facelift module hebt gekocht en dat die bedrading net 1 of 2 scheelt. Je zegt dat wanneer je contact uitzet en weer aan hij dus meldingen geeft, kan het dan niet zijn dat er bijvoorbeeld een constante 12v of geschakelde 12v andersom moeten of juist extra getrokken moeten worden oid? Zelfde idee als een radio inbouwen die de zenders niet onthoud tot je contact uitgezet hebt.

    Mocht je geen ElsaWin hebben kan ik je wel een download linkje doen (20GB).
    Laatst gewijzigd door henkkeumus; 05-08-21 om 21:08.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •