Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Één koplamp grootlicht/seinen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Leeftijd
    31
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1 SB

    Standaard Één koplamp grootlicht/seinen

    Geachte leden,

    Ik ben er sinds twee weken geleden achter gekomen dat ik een grootlicht probleem heb met mijn rechter koplamp, ik kwam hier achter in de parkeergarage toen ik voor de muur stond.

    Ik had op dat moment een storing in de auto waar ik een afspraak voor had gemaakt en heb gevraagd of ze hier ook direct naar konden kijken en hebben mijn verteld dat dit 1100,- inclusief montage zou kosten omdat het 'klepje' in de koplamp kapot zou zijn en de hele unit vervangen moet worden en dit problemen zou geven met de apk. (Ben hiervan op de hoogte.)

    Nu heb ik om het uit te sluiten op verschillende manieren getest maar het vreemde van het verhaal is dat zodra de sleutel niet in contact zit of contact uit ze wel beide werken maar op het moment dat contact aan staat of motor draait de rechter het niet doet.

    Nu ben ik benieuwd of jullie hier ervaring mee hebben en wat ik eventueel nog kan proberen!

    Edit: het betreft hier een Audi A3 8V met xenon.
    Laatst gewijzigd door RodneyA1; 15-09-21 om 06:47. Reden: Toevoeging type

  2. #2
    RBo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.299
    Kudos
    5
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Één koplamp grootlicht/seinen

    Ik heb dit ook gehad met onze A1. Bij controle van dealer deed bij 1 koplamp het grootlicht niet de shutter ging niet open. Ik heb toen van de desbetreffende koplamp de stekker eens losgemaakt en zag dat om 1 of andere manier het female stekertje in de stekkerbehuizing verbogen was en niet goed genoeg contact maakte met de male pin in de lamp. Als ik begon te wiebelen met de stekker deed de koplamp het wel. Ik heb de female stekker weer naar elkaar toe gebogen en daarmee was het probleem verholpen.
    Audi S5 Sportback 3.0 TFSI 2018 Navarra Blue
    Audi A1 Sportback Advanced 30 TFSI 01-2023 Mythoszwart Metallic
    (Sold) Audi A5 Sportback Competition plus 1.8 TFSI 06 - 2016 Daytonagrey

  3. #3
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Één koplamp grootlicht/seinen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RodneyA1 Bekijk Berichten
    Geachte leden,

    Ik ben er sinds twee weken geleden achter gekomen dat ik een grootlicht probleem heb met mijn rechter koplamp, ik kwam hier achter in de parkeergarage toen ik voor de muur stond.

    Ik had op dat moment een storing in de auto waar ik een afspraak voor had gemaakt en heb gevraagd of ze hier ook direct naar konden kijken en hebben mijn verteld dat dit 1100,- inclusief montage zou kosten omdat het 'klepje' in de koplamp kapot zou zijn en de hele unit vervangen moet worden en dit problemen zou geven met de apk. (Ben hiervan op de hoogte.)
    Xenon of led lampen, bij xenon heb je bij oudere modellen zo'n klepje wat met een magneetspoel om getrokken wordt, daar wil nog wel eens een draadbreukje in komen als verkeerd gezeten heeft door wisselen van een lamp.


    Nu heb ik om het uit te sluiten op verschillende manieren getest maar het vreemde van het verhaal is dat zodra de sleutel niet in contact zit of contact uit ze wel beide werken maar op het moment dat contact aan staat of motor draait de rechter het niet doet.
    Is dat dan niet gewoon dimlicht wat je ziet of iets anders, het zou wel vaag zijn als ie dan wel werkt.

    Nu ben ik benieuwd of jullie hier ervaring mee hebben en wat ik eventueel nog kan proberen!
    Bedrading in de koplamp checken op breuk.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Leeftijd
    31
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1 SB

    Standaard Re: Één koplamp grootlicht/seinen

    Was dit bij een xenon of halogeen lamp?

    Was dit vergeten te melden in het topic.

  5. #5
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Één koplamp grootlicht/seinen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RodneyA1 Bekijk Berichten
    Was dit bij een xenon of halogeen lamp?

    Was dit vergeten te melden in het topic.
    Ook nog A3

    Lamp er uit en kijken of de bedrading naar de spoel heel is en het kapje vrij kan bewegen, als ie vast zit doet ie het ook niet.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •