Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Stuur vervangen voor een MFS

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2021
    Leeftijd
    28
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Stuur vervangen voor een MFS

    Beste Audi-leden,

    Ik ben inmiddels al meer dan een half uur aan het zoeken naar het antwoord op mijn vraag maar kan het niet duidelijk vinden in dit forum.

    Betreft: Audi A3, limousine, 2014, 2.0 TDI

    Ik heb zojuist mijn standaard stuur (4-spaaks, geen mf bediening) vervangen voor een MFS uit een AudiQ3 (2016). Zie foto.

    Nu heb ik bij de dealer mijn auto uit laten lezen en schijnt deze een medium-gateway module te hebben, ik heb een high-gateway aangeschaft maar nog niet geplaatst. Zie foto. Deze schijnt nodig te zijn voor het activeren van de knoppen op het MFS.

    Mijn vragen:
    - Is het überhaupt mogelijk de knoppen te laten werken? Zo ja;
    - Wat is er nodig om mijn medium-gateway module te vervangen voor een high-gateway module? Kwestie van vervangen van de oude gateway module voor de nieuwe gateway module? Krijg ik dan foutmeldingen als ik de high gateway module er in zet zonder coderen?
    - Coderen: hoeveel kost dit gemiddeld, hoelang duurt dit gemiddeld?
    - Weet iemand een goed adres hiervoor in Oost-Nederland regio Twente?

    Hopelijk weet iemand mij hier verder mee te helpen.

    Met vriendelijke groet,

    Arjen
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Stuur vervangen voor een MFS

    Je moet de codering van je oude in de nieuwe zetten.
    En dan het stuurtje coderen.

    Kosten afhankelijk bij wie je gaat.

    Kijk eens in de vagcom topic.

    Je mag me ook een mailtje sturen, zie onderschrift.

    Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Stuur vervangen voor een MFS

    Hoi Arjen,

    Zoals Remi al zegt, kwestie van kopieren en plakken.

    1. VCDS aan de A3, longcoding van je CAN-GW kopieren en opslaan.
    2. De nieuwe CAN-GW inbouwen.
    3. VCDS aan de A3, longcoding van je oude CAN-GW kopieren naar de 'nieuwe' ingebouwde.
    4. In de stuurmodule MFS coderen, zijn een paar bitjes aanklikken.
    5. Functies testen.

    CAN-GW zit op een heeeeeeeeeeeeeeele akelige plek bij de 8V, naja eigenlijk bij elk model A3 die ik tot nu toe heb gehad en dat is voor iemand die het nog nooit gedaan heeft wel een flinke klus. CAN-GW zit boven je pedalen onder je tellerbak verstopt, heerlijk plekje.

    Ik heb ook VCDS (regio Almelo-Hengelo-Enschede), coderen wil ik wel voor je doen als je langs wilt rijden maar het inbouwen begin ik niet aan
    Laatst gewijzigd door henkkeumus; 28-09-21 om 14:15.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2021
    Leeftijd
    28
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Stuur vervangen voor een MFS

    Hoi Henk,

    Dank voor je reactie, ik ben inmiddels grotendeels geholpen door Remi. Echter heb ik nog wel een paar foutmeldingen nu, de dealer heeft de 'Safe CP' foutmelding inmiddels verholpen maar nu doet mijn cruise control het niet, brand de parkeerrem sensor en knippert het gloeilamp lampje op het dashboard knippert ook.

    We gaan vanavond de laatste meldingen oplossen hopelijk. Dank voor de reacties!

    Met vriendelijke groeten,

    Arjen
    Laatst gewijzigd door AKu95; 29-09-21 om 17:37.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2021
    Leeftijd
    28
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Stuur vervangen voor een MFS

    Update:

    Het is gelukt, koste me helaas wel veel meer tijd en geld dan gehoopt maargoed... Dat is het nadeel van zelf doen soms.

    CAN gateway module bleek achteraf helaas niet volledig compatible.. ik kwam hier pas achter na alle codering en meerdere Audi dealer bezoekjes vanwege het niet verder komen met coderen en meerdere foutcodes. Ik wou dat de audi-dealer dit gelijk al had gezegd ipv 230 euro betalen en nog geen stap verder. Een bedrijfje in Apeldoorn heeft me uiteindelijk in 10 seconden kunnen vertellen dat de module niet geschikt was. Zij hebben me ook geholpen alles te vervangen en wederom te coderen (@TrackMotion).

    Al met al een kleine 800 euro kwijt (stuur, module, coderen) en een hoop uren.

    Mijn tip voor iemand die dit gaat proberen, zorg dat je 100% zeker de juiste module hebt. Er zitten minieme verschillen in helaas.

    Dank voor de hulp^
    Laatst gewijzigd door AKu95; 10-10-21 om 21:38.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Stuur vervangen voor een MFS

    Dit soort dingen kun je gewoon opzoeken op de Ross-tech website; http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...odule_Versions

  7. #7

    Standaard Re: Stuur vervangen voor een MFS

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AKu95 Bekijk Berichten
    Update:

    Het is gelukt, koste me helaas wel veel meer tijd en geld dan gehoopt maargoed... Dat is het nadeel van zelf doen soms.

    CAN gateway module bleek achteraf helaas niet volledig compatible.. ik kwam hier pas achter na alle codering en meerdere Audi dealer bezoekjes vanwege het niet verder komen met coderen en meerdere foutcodes. Ik wou dat de audi-dealer dit gelijk al had gezegd ipv 230 euro betalen en nog geen stap verder. Een bedrijfje in Apeldoorn heeft me uiteindelijk in 10 seconden kunnen vertellen dat de module niet geschikt was. Zij hebben me ook geholpen alles te vervangen en wederom te coderen (@TrackMotion).

    Al met al een kleine 800 euro kwijt (stuur, module, coderen) en een hoop uren.

    Mijn tip voor iemand die dit gaat proberen, zorg dat je 100% zeker de juiste module hebt. Er zitten minieme verschillen in helaas.

    Dank voor de hulp^
    Welke Gateway was 100% juist? Ik heb de low vervangen door 5Q0 907 530C (high). CP eraf en laten coderen, maar krijg parkeerrem melding en wagenelektronica storing. De stuur werkt wel prima. Kom momenteel niet verder.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •