Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Carplay vs. Audi navigatie update

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2021
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Carplay vs. Audi navigatie update

    Mijn A3 mag zeer binnenkort naar de dealer voor groot onderhoud. Daarmee heb ik de optie om voor €99 de Audi navigatie te updaten met meeste recente 2021 update. Ik speelde al met het idee om Carplay in te laten bouwen, zodat ik nooit meer navigatie hoef te updaten. Ik heb mijn Audi (A3, 2017) begin dit jaar gekocht, dus het zou ook de eerste navi update zijn in mijn bezit.

    Ik ben opzich tevreden met de navigatie, maar hier en daar loopt hij wel een weggetje achter.

    Ik ben vooral benieuwd of mensen ervaring hebben met Audi navigatie updates vs. Carplay. Als ik de Audi navigatie update aanschaf, hoe vaak mag ik updates erna verwachten? En hoe is de ervaring met dat het weer snel achterloopt qua afgesloten/nieuwe wegen? En is Carplay echt zoveel beter in jullie ervaring, dat het de inbouw waard zou zijn?

  2. #2
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Carplay vs. Audi navigatie update

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fonam Bekijk Berichten
    Mijn A3 mag zeer binnenkort naar de dealer voor groot onderhoud. Daarmee heb ik de optie om voor €99 de Audi navigatie te updaten met meeste recente 2021 update. Ik speelde al met het idee om Carplay in te laten bouwen, zodat ik nooit meer navigatie hoef te updaten. Ik heb mijn Audi (A3, 2017) begin dit jaar gekocht, dus het zou ook de eerste navi update zijn in mijn bezit.

    Ik ben opzich tevreden met de navigatie, maar hier en daar loopt hij wel een weggetje achter.

    Ik ben vooral benieuwd of mensen ervaring hebben met Audi navigatie updates vs. Carplay. Als ik de Audi navigatie update aanschaf, hoe vaak mag ik updates erna verwachten? En hoe is de ervaring met dat het weer snel achterloopt qua afgesloten/nieuwe wegen? En is Carplay echt zoveel beter in jullie ervaring, dat het de inbouw waard zou zijn?
    Kijk even online bij MyAudi, misschien staat er een gratis update voor je klaar. Update bij Audi voor 99 Euro icm onderhoud is eenmalig, dus geen vervolg updates.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    409
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Carplay vs. Audi navigatie update

    Ik denk dat dit heel persoonlijk is, evenals welke navigatie software je via CP wilt gaan gebruiken, Waze, Google Maps of TomTom?
    Zelf ben ik erg tevreden over de audi navigatie in combinatie met live file informatie (extra dienst). In mn nieuwe Enyaq gebruik ik de skoda navi niet omdat ik er maar niet aan kan wennen t.o.v. Audi. Daar gebruik ik dan weer juist Google Maps of FM voor.

    Wat ik zelf een nadeel vind van CP is dat het alleen werkt als je telefoon mee hebt/opgeladen is. Je Audi navi doet het altijd.

    Kortom, erg persoonlijk maar ik zou het beide laten doen. CP in laten bouwen is al erg duur bij Audi dus die laatste 99,- zou ik voor lief nemen. Zo heb je alle CP features (Spotify, NAVI etc) en ook altijd je eigen navi up to date

    ps: Carplay via MMI knop is minder prettig werken dan CP via touch weet ik uit eigen ervaring.
    Laatst gewijzigd door base86; 13-10-21 om 12:41.
    SQ5 2018 PL+ en nog zo veel meer
    TTS 8S Roadster 2016, PL+
    A3 8V Limousine 2018, Design PL+

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2021
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Carplay vs. Audi navigatie update

    Ik zou het eigenlijk alleen gebruiken, omdat Google Maps hier en daar net iets betere routes geeft. Ik heb virtual cockpit, dus een extra minpunt met CP is dat hij niet op het dashboard getoond wordt.

    Vandaar mijn overweging is: elk jaar een update afnemen a €99, omdat zelfs een paar jaar dan nog steeds niet in de buurt komt van de kosten voor inbouw CP.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    39
    Posts
    169
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio

    Standaard Re: Carplay vs. Audi navigatie update

    Als je een beetje handig bent bouw je de originele smartphone interface zelf in. Materiaal rond de 100 euro en een middag knutselen.
    Dit moet je ook programmeren kan je gelijk de navi kaart vrij schakelen. Dan heb je beide.
    Mijn ervaring is dat de audi kaarten achterlopen. Ook is de verkeersinformatie van Google maps beter dan van audi (met connect) en Tomtom. Het audi systeem heeft wel de betere bediening.


  6. #6

    Standaard Re: Carplay vs. Audi navigatie update

    Ik heb carplay in mijn A3 FL. Ik wissel ze af. Mijn voorkeur gaat vaak uit naar de Audi navigatie omdat ik de interface heel fijn vindt. Voor kortere stukken of wat lastiger te bereiken adressen gebruik ik carplay.

    Wat ledo zegt, is het ook zelf te doen. Ik heb zelf carplay geinstalleerd en geactiveerd. Dit kan gedaan worden maar is op de niet officiele manier.

  7. #7

    Standaard Re: Carplay vs. Audi navigatie update

    Een vraagje tussendoor, is Carplay draadloos in een 2019 RS3 of is dat alleen bij de nu nieuwe serie?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2021
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Carplay vs. Audi navigatie update

    Inmiddels onderhoud gehad en ook besloten wat te doen.

    Het bleek uiteindelijk dat de vorige eigenaar mij een cadeau had gedaan door net voor overname Europa 2020 te kopen voor native Audi navigatie. Zelfs de dealer raadde het af om te upgraden, die paar wegen anders was het geld niet waard (opzich ook mijn ervaring). De kaart wordt 2x per jaar geupdate, dus je loopt eigenlijk al snel achter. Live updates was abbo voor €169 per jaar, overkill.

    Ik vind de navigatie op m’n virtual cockpit erg fijn, dus zal het primair blijven gebruiken. Voor verdere/buitenlandse routes zal ik dan gewoon een mooie iPhone stand kopen voor in de bekerhouder. Slijt ik wel die paar tientjes voor de aantal keren, dat ik over wil op Google Maps.

  10. #9
    Applejuice's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    861
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Carplay vs. Audi navigatie update

    @HarrieA

    draadloos carplay kan alleen op het nieuwe model… OEM af fabriek. Ik heb m ook altijd via kabel aangesloten… (2020 auto met MMI plus, dus met touch op de ronde "puck")

    Er zijn wel ander mogelijkheden maar dan heb je after market zoals beschreven in meerdere topics. De vraag is of je dat wil…
    Succes,
    Maurice
    *** Q3 TFSIe Chronos Grey*** A1 8X 1.2 TFSi Phantom black *** ***
    Luister, leer en reageer. Niemand weet alles. We weten allemaal iets.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •