Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Rammeltjes en kraakjes vinden

  1. #1

    Standaard Rammeltjes en kraakjes vinden

    Ik heb een paar kraakjes in mijn 2015 A3 etron waar ik dit weekend even werk van wil maken. Wie helpt me even op weg.

    Eerste kraakje> bij beide portieren ter hoogte van het luchtrooster hoor ik een kraakje wat nog het meest lijkt op een veer die niet goed vastzit. Goed te horen op een klinkerweg, heel vaag te horen bij een bepaald toerental op de snelweg.

    Tweede kraakje > Bij het open dak hoor ik op een klinkerweg af en toe een kraakje. Het is er niet altijd. Op de tast vind ik niets wat loszit. In de zomer als de wagen in de hete zon heeft gestaan, dan gaat het dak met een behoorlijke piep open.

    Dank alvast voor de hulp!
    Laatst gewijzigd door marsman1980; 09-11-21 om 09:05.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Rammeltjes en kraakjes vinden

    De eerste is waarschijnlijk de plaat boven je pedalen/onder je stuur. Zat bij mij ook niet heel goed vast en daardoor ging die bewegen/werken tegen het dashboard waardoor die af en toe rare geluiden vertoonde.

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.844
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Rammeltjes en kraakjes vinden

    Ik zou het dak eens een onderhoudsbeurt (laten) geven.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2019
    Leeftijd
    35
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Rammeltjes en kraakjes vinden

    Ik heb er ook nog wel een paar.
    1* Het panoramadak, je merkt het vooral als de auto gaat wringen bv op een schuine helling of als je van de stoep afrijd en onderhoud heeft hij gehad
    2* bij de interieur verlichting boven de bestuurder en passagier (duw je tegen de verlichting aan is het weg)
    3* In het dashboard onder het beeldscherm van de media unit, dit is gekomen nadat heel mijn auto uit elkaar is gehaald wegens storing die niet op te lossen was

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2021
    Leeftijd
    52
    Posts
    65
    Kudos
    0

    Standaard Re: Rammeltjes en kraakjes vinden

    Niet echt een rammeltje, maar bij mij veel windruis bij de linkerportier (naast mij dus), zo ongeveer in de onderhoek van de ruit. Rechts is dat geluid niet te horen. Ik zie zo 1, 2, 3 geen verschillen met rechts of uitstekende dingen die wind vangen. Ook de rubbers lijken goed te sluiten (e-tron uit 2018)

    edit: vermoedelijk zat er ergens een blaadje tussen dat flapperde en het geluid veroorzaakte. Het geluid is nu weg
    Laatst gewijzigd door zakske; 22-11-21 om 21:08.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •