Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: Fake olie?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    39
    Posts
    169
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio

    Standaard Fake olie?

    Ik heb, zoals ik al zo'n 10 jaar doe, olie van een webshop gekocht.
    Nu valt me op dat de fles erg goedkoop aanvoelt. Dus een oudere fles er naast gezet.
    In vergelijking met de oudere aangebroken fles zijn er duidelijk verschillen zichtbaar.
    De verkoper adverteert met de verpakking met het vw logo. Er is een andere verpakking geleverd. Nu zegt dit niet alles, maar klopt m.i. Niet helemaal.

    Na wat googlen blijkt dat er aardig wat namaak olie in omloop is. Ik vermoed dat ik ook opgelicht ben en overweeg de olie te retourneren.
    Zijn er meer mensen met deze ervaring?

    Links de nieuwe, rechts de oude fles.
    IMG_20211123_214241.jpgIMG_20211123_214255.jpgIMG_20211123_214310.jpgIMG_20211123_214336.jpgIMG_20211123_214356.jpg
    Laatst gewijzigd door ledo; 23-11-21 om 22:06.

  2. #2
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.080
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Fake olie?

    Berichtje aan Castrol zelf eraan wagen?

    Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk
    The desire to know is natural to all good people.

  3. #3
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Fake olie?

    Ik heb ook al div castrol besteld in webwinkels maar ook daar verschillende verpakking waar het dezelfde versie en olie moet zijn, ik gaf de schuld een beetje dat het buitenlandse versie zijn die ze hier in NL verkopen aangezien de text vaak anders is, plaatje anders enz, net als bij jou verschil.
    Ik heb dan wel de 5 liter versie en geen LL.

    edit:

    zie bijv

    758CA1A3-E87B-48A0-95D5-EEE2C4FC294F.jpgA281E8EF-1787-49F6-A8B1-2CEA41AB01FD.jpg

    zal er echt nep olie zijn in NL webshops? Ik had daar nooit over nagedacht eigenlijk.

    er staat wel een soort zegel op, bij jou ook?

    411BDE5C-3324-4EEB-81EF-BC68DECA4986.jpg
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    39
    Posts
    169
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio

    Standaard Re: Fake olie?

    Ik heb een mail aan Castrol gestuurd, ik verwacht hier weinig van en een reactie in de trand van advies bij de officiële distributeur kopen (BP pomp of automaterialen zaak) maar we zullen zien.

    In beide flessen staat een zegel met glimmend logo. Bij de oude naar (verwachting originele) fles kleurt deze in het licht groen-paars. Bij de nieuwe fles blijft deze aluminium kleur.

  5. #5
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Fake olie?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ledo Bekijk Berichten
    Ik heb een mail aan Castrol gestuurd, ik verwacht hier weinig van en een reactie in de trand van advies bij de officiële distributeur kopen (BP pomp of automaterialen zaak) maar we zullen zien.

    In beide flessen staat een zegel met glimmend logo. Bij de oude naar (verwachting originele) fles kleurt deze in het licht groen-paars. Bij de nieuwe fles blijft deze aluminium kleur.
    Inderdaad, 2 kleuren logo.

    edit
    Nog wat gevonden

    https://oborudow.ru/nl/body/kak-otli...i-castrol-kak/
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.


  6. #6
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.080
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Fake olie?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ledo Bekijk Berichten
    Ik heb een mail aan Castrol gestuurd, ik verwacht hier weinig van ...
    K Ben heel benieuwd of en zo ja, wat voor reactie je ontvangt. Houdt ons svp op de hoogte.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door robasto; 25-11-21 om 14:16.
    The desire to know is natural to all good people.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Leeftijd
    42
    Posts
    28
    Kudos
    0

    Standaard Re: Fake olie?

    en het feit dat plastic verpakkingen zo veel mogelijk moeten voorkomen worden uit milieuopzicht, , zal ook wel invloed hebben

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    39
    Posts
    169
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio

    Standaard Re: Fake olie?

    Reactie van Castrol:

    Quote:

    Aan de hand van deze fotos moet ik zeggen dat ik niets verdacht zie. De details van de laatst geleverde kloppen en is inderdaad al voorzien van een multi language etiket.
    Er is inderdaad veel fake een paar online webshops waarvan wij weten dat ze via officele kanalen inkopen zijn:

    Winparts.nl
    Oliehandel.nl
    Olieconcurrent.nl
    Motorolien.nl
    Oliewereld.nl

    Unquote

    Ik heb het bij een andere NL webshop gekocht.
    Ik zal morgen even langs de BP rijden en kijken wat daar in het schap staat.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    39
    Posts
    169
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio

    Standaard Re: Fake olie?

    Ik heb vanmiddag bij de BP gekeken.
    De flessen daar in het schap zijn identiek aan mijn oude fles: Niet die ronding aan de bovenzijde, aan de onderzijde het BP logo en hetzelfde lettertype bij de schaalverdeling.
    De productie datum is recenter dan van mijn nieuwe flessen.

    Kortom ik heb sterk het vermoeden dat de aan mij geleverde olie niet echt is.
    Ik ga het risico niet nemen en deze gaat retour.

  11. #10
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.080
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Fake olie?

    Help me even. Castrol zegt niets vreemds te ontdekken. Jij constateert dat jouw fles identiek is aan de oude. En daarop baseer je toch dat hij fake zou kunnen zijn. Wat zie ik over het hoofd. Waar gaat mijn gedachte gang mank? Ligt t aan t tijdstip dat ik de post bekijk?

    Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk
    The desire to know is natural to all good people.

  12. #11
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.082
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Fake olie?

    In zijn bezit zijn oude én nieuwe flessen. Aan de nieuwe twijfelt hij.
    Zijn óude flessen zijn gelijk aan die in de BP-shop. De nieuwe dus niet. Die nieuwe gaan terug.

    Dat maak ik er uit op.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    39
    Posts
    169
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio

    Standaard Re: Fake olie?

    De nieuwe flessen vertrouw ik simpelweg niet. Vanwege het niet kleurende zegel. De andere vorm van de bovenzijde, ontbreken van het BP logo aan de onderkant en het andere lettertype en afwijkende schaalverdeling bij het kijkglas.

    Het label kan dan wel hetzelfde zijn, maar een sticker kopiëren en afdrukken is makkelijker dan een fles namaken. Ook zijn bij alle 4 de nieuwe flessen de labels er niet netjes opgeplakt.

    De 2 oude flessen welk ik in mijn bezit heb zijn gelijk aan wat BP nu in het schap heeft staan met een recentere productie datum dan mijn nieuwe flessen.

    Ik geloof niet dat er in tussentijd, in 2020, een ander type fles is gebruikt:
    2019 = mijn oude fles = type a
    2020 = mijn nieuw geleverde fles = type b
    2021 = schap BP = type a

    Castrol heeft dit slechts op foto's beoordeeld, natuurlijk goed bedoeld. Is toch anders dan dat je de flessen in je handen hebt.

    Ik kan er naast zitten, maar voor de verzendkosten voor het terugsturen ga ik het risico niet nemen.
    Laatst gewijzigd door ledo; 27-11-21 om 10:31.

  14. #13
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Fake olie?

    Plus de flessen in de bp shop zijn nieuwer dan zijn nieuwe flessen waardoor een verpakkingsmateriaal wijziging ook uitgesloten is.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    39
    Posts
    169
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio

    Standaard Re: Fake olie?

    Nog even een update:

    Ik heb contact opgenomen met de verkoper, telefonisch niet te bereiken. Diverse mails gestuurd. Uiteindelijk na 2 weken belde hij terug.
    Overeenkomen dat ik de olie zou retourneren op mijn verzendkosten en het aankoopbedrag zou terug krijgen.
    Inmiddels weer 2 weken verder, geen reactie op telefoon en mail en geen geld retour mogen ontvangen.
    Kortom, echt een oplichter.
    Advies: koop nooit bij olietekoop.nl!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •