Resultaten 1 tot 17 van de 17

Onderwerp: A3 e-tron volledig op brandstof rijden?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2021
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard A3 e-tron volledig op brandstof rijden?

    Ik vind het hybride rijden fantastisch, en het bespaard me een hoop dat ik voor het grootste deel electrisch kan rijden.
    Echter waar ik me aan iriteer bij mijn 2015 A3 Etron is dat mijn verbrandingsmotor zichzelf uitschakeld zodra ik het gaspedaal loslaat. Ik weet dat ik niet de enige ben. Is iemand bekend met de oplossing voor deze issue? Kan dit omgeprogrammeerd worden?

    Ik heb verder ook niet echt het idee dat mijn start/stop systeem knop ook maar iets doet.
    Laatst gewijzigd door TijnVos1; 14-12-21 om 18:45.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2021
    Leeftijd
    57
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 e-tron volledig op brandstof rijden?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TijnVos1 Bekijk Berichten
    Ik vind het hybride rijden fantastisch, en het bespaard me een hoop dat ik voor het grootste deel electrisch kan rijden.
    Echter waar ik me aan iriteer bij mijn 2015 A3 Etron is dat mijn verbrandingsmotor zichzelf uitschakeld zodra ik het gaspedaal loslaat. Ik weet dat ik niet de enige ben. Is iemand bekend met de oplossing voor deze issue? Kan dit omgeprogrammeerd worden?

    Ik heb verder ook niet echt het idee dat mijn start/stop systeem knop ook maar iets doet.
    Ik volg. Heb zelf een A3-etron van 2020. En ik wil eigenlijk ook wel dat start-stop uitschakelen. Zeker met het koudere weer

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

  3. #3
    AdryR's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2017
    Leeftijd
    77
    Posts
    78
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: A3 e-tron volledig op brandstof rijden?

    Wanneer je met de schakelaar, het start/stop systeem niet uit kunt schakelen, zal er weinig anders opzitten. Wanneer je het wel uit kunt schakelen met de schakelaar weet ik wel een goed systeem. adryravesloot ed gmail.com

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2021
    Leeftijd
    52
    Posts
    64
    Kudos
    0

    Standaard Re: A3 e-tron volledig op brandstof rijden?

    Ik ben ook wel benieuwd. Ik heb geen problemen met startstop systemen, ook niet op ICE auto's, maar ik vind het wel wat "vervelend" dat de auto bij elk moment gaslos laten de motor uit laat vallen. Je krijgt dan, als je net over gaat naar hybriderijden bijv op de snelweg dat vrijwel direct na het (koud) starten de motor weer uitvalt omdat je even het gas moet liften vanwege een medeweggebruiker, en direct daarna weer een koude start...
    In zo'n situatie zou ik liever hebben dat de motor nog even blijft draaien. Aan de andere kant neem ik aan dat de ingenieurs hier ook wel naar gekeken hebben, maar een kleine vertraging van enkele seconden op gaslos bij een snelheid >10km/u of zo zou toch niet slecht zijn

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Leeftijd
    21
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron volledig op brandstof rijden?

    Dan moet je hem laten chippen, dan blijft de motor aan.


  6. #6

    Standaard Re: A3 e-tron volledig op brandstof rijden?

    Ik had hiervoor een VW GTE met ditzelfde 'probleem'. De start/stop bij deze hybride wagens zit iets anders in elkaar dan bij 'normale' auto's. Om dit uit te schakelen moet je inderdaad naar een tuner gaan. Heb dit zelf toen ook gedaan en was rond de 150 euro kwijt hiervoor. Chippen staat hier los van, dus hij hoeft niet persé gechipt te worden om start/stop uit te schakelen.
    A5 Sportback 2.0 TFSi ProLine

  7. #7
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: A3 e-tron volledig op brandstof rijden?

    in sportstand zetten?
    '01 rs4 641 ps

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2015
    Posts
    38
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron volledig op brandstof rijden?

    Inderdaad je auto laten chippen en een DSG tune doen. In de sport stand blijft de motor dan draaien.
    Is trouwens prima upgrade van 204 naar ruim 300 Pk en ook koppel bijna 50% meer naar ruim 500Nm.

    De DSG tune gaat ook beter om met een koude motor en de schakelmomenten passen beter bij het nieuwe gedrag.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2021
    Leeftijd
    52
    Posts
    64
    Kudos
    0

    Standaard Re: A3 e-tron volledig op brandstof rijden?

    Heb je dan uberhaupt nog wel grip? Ik kan nu al niet fatsoenlijk op de electronen als ik een bocht uitkom laat staan met die cijfers

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2021
    Leeftijd
    57
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 e-tron volledig op brandstof rijden?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DutchFig Bekijk Berichten
    Inderdaad je auto laten chippen en een DSG tune doen. In de sport stand blijft de motor dan draaien.
    Is trouwens prima upgrade van 204 naar ruim 300 Pk en ook koppel bijna 50% meer naar ruim 500Nm.

    De DSG tune gaat ook beter om met een koude motor en de schakelmomenten passen beter bij het nieuwe gedrag.
    Mag ik vragen waar jij hem naar 300 pk hebt laten chippen? 280 ken ik wel maar 300 nog niet tegengekomen. Heb wel interesse in

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2021
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 e-tron volledig op brandstof rijden?

    Heb mijn DSG chipping + stage 1 upgrade bij OM Tuning laten doen, aardige gozer met verstand van zaken. Op de testbank kwam er een net resultaat uit van 290pk met 450nm. Hij kan het automatisch afslaan van de benzinemotor dus ook blokkeren.

  13. #12

    Standaard Re: A3 e-tron volledig op brandstof rijden?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ElBadmuts Bekijk Berichten
    Mag ik vragen waar jij hem naar 300 pk hebt laten chippen? 280 ken ik wel maar 300 nog niet tegengekomen. Heb wel interesse in

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    Ik ben enkele weken geleden naar Garage Plus in Eindhoven geweest. Daar hebben ze hem met stage 1 en DSG tune van origineel 220.3pk en 400Nm naar 297.1pk en 555Nm op de testbank gekregen. Verschil merk je overduidelijk

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Leeftijd
    21
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron volledig op brandstof rijden?

    Goede bandjes aanschaffen. Met linglong bandjes krijg je idd geen grip😂.

    Michelin Pilot Sport 4s moet makkelijk 500Nm trekken als het droog is

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2021
    Leeftijd
    52
    Posts
    64
    Kudos
    0

    Standaard Re: A3 e-tron volledig op brandstof rijden?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matijs Bekijk Berichten
    Ik ben enkele weken geleden naar Garage Plus in Eindhoven geweest. Daar hebben ze hem met stage 1 en DSG tune van origineel 220.3pk en 400Nm naar 297.1pk en 555Nm op de testbank gekregen. Verschil merk je overduidelijk
    Wat mag dat kosten als ik vragen mag? En wat zeggen ze over het verbruik (bij normaal rijden bedoel ik natuurlijk)

    Op de website zie ik 280pk/480Nm staan overigens...?
    Laatst gewijzigd door zakske; 02-07-22 om 23:01.

  16. #15

    Standaard Re: A3 e-tron volledig op brandstof rijden?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zakske Bekijk Berichten
    Wat mag dat kosten als ik vragen mag? En wat zeggen ze over het verbruik (bij normaal rijden bedoel ik natuurlijk)

    Op de website zie ik 280pk/480Nm staan overigens...?
    Er was vorige maand een actie waarbij stage 1+ 275 kostte en dan nog 150 voor de dsg. Samen dus 425€.
    Verbruik bij normaal rijgedrag zou iets lager moeten liggen. Ik rij zelf voornamelijk elektrisch en hier merk ik een klein verschil met ervoor (5-10% verbetering). Hybride heb ik nog niet getest
    De waarden op de site zijn een indicatie neem ik aan, elke wagen is anders.
    Laatst gewijzigd door Matijs; 04-07-22 om 09:51.

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron volledig op brandstof rijden?

    @ Matijs: Hoe kan het dat je een verbetering in verbruik (zoals jij zegt 5-10% verbetering) bij volledig EV rijden?
    Door tuning wordt hij toch niet ineens zuiniger (de ev modus, niet de brandstofmotor)...

    Welke tuner zouden jullie in Zuid Holland aanraden voor de A3 E-Tron?

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2015
    Posts
    38
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron volledig op brandstof rijden?

    Hi Allewijn,

    Ik woon zelf in regio Leiden evengoed ben ik ervoor naar VAG Techniek in Nuenen gereden.
    Zorg dat je een betrouwbare partij vind dat is belangrijker dan om de hoek.

    Genoemde bedrag hierboven voor 1+ en DSG vind ik zelf te mooi omwaar te zijn.
    Hou dus rekening met andere bedragen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •