Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Hill Hold retrofit inbouwen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2021
    Leeftijd
    28
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Hill Hold retrofit inbouwen

    Hallo,

    Van het weekend heb ik de knop en kabels voor het inbouwen van de hill hold functie gekregen van mijn dealer. De dealer adverteerde de auto namelijk met deze optie terwijl het er niet op zit.
    Nu gaf hij als optie om het bij hem te laten inbouwen voor een smak geld of gewoon het onderdeel naar mij toe sturen. (2 uur rijden naar mijn dealer)

    Nou kan ik het door een garagebedrijf alten doen, maar wellicht is er hier iemand op het forum dat dit leuk vindt om te doen en misschien ergens uit te buurt van Twente komt. Ik zag dat meerdere mensen deze optie hebben ingebouwd en dat er een aantal ervaren knutselaars zijn. Uiteraard voor een vergoeding.
    Ik waag me er zelf niet aan om alles los te trekken want ik ben daar zelf niet technisch genoeg voor en veel te bang dat ik iets kapot maak.

    Auto is een Audi S3 pre facelift uit 2016.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Hill Hold retrofit inbouwen

    Als de dealer betaalt, zou ik gewoon naar een garage gaan, ondanks de verleiding om geld uit te sparen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Hill Hold retrofit inbouwen

    “Bij hem te laten inbouwen voor een smak geld”? Dus ondanks dat hij je foutief geïnformeerd heeft, toch betalen? In de Achterhoek zit eventueel @Der Bastler
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2021
    Leeftijd
    28
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Hill Hold retrofit inbouwen

    Ik heb het denk ik fout uitgelegd. De dealer heeft het onderdeel gratis opgestuurd. Hij wilde het wel inbouwen en de uren rekenen, maar het leek me handig om het ergens in de buurt te laten doen.

    Niet heel fijn inderdaad dat hij me alsnog laat opdraaien voor een deel van de kosten, maar zijn advertenties worden automatisch gemaakt en dit stond blijkbaar aangevinkt.

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Hill Hold retrofit inbouwen

    Hij is te allen tijde verantwoordelijk voor de inhoud van zijn eigen advertenties. Dat betekent ook het aan- en uitvinken van de juiste opties. Dus hij is wel degelijk verplicht om dit zelf in te bouwen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2021
    Leeftijd
    28
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Hill Hold retrofit inbouwen

    Ach ja. Ik heb het zo opgelost dat ik het onderdeel opgestuurd kreeg. Ik ben er mee akkoord gegaan dus het zij zo.

    Als iemand zich in de lockdown nog verveelt dan kunnen we misschien wel wat afspreken.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Hill Hold retrofit inbouwen

    Ik wil de fit ook nog bij mij zelf inbouwen (FL 2017). Ik woon in Almelo, weet niet of dat dichtbij is. Ik heb het gepland ergens begin januari te doen, dan heb ik een weekje vrij. Als ik hem bij mij in heb gebouwd wil ik me wel wagen bij jou in te bouwen mits het niet teveel werk is.

    Heb ook VAGCOM dus coderen daarna is ook geen probleem

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2021
    Leeftijd
    28
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Hill Hold retrofit inbouwen

    Ik kom uit Hengelo, dat is om de hoek. Ik heb een afspraak staan op 11 januari bij de garage. Als je het voor die tijd hebt geïnstalleerd en het werkt goed dan mag je hier wel een berichtje doen of een PM.
    Altijd leuk via via wat te regelen


    Ps. Je voettekst zegt nog dat je het 2014 model hebt. Je bent wel een A3 liefhebber zo te zien.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2021
    Leeftijd
    28
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Hill Hold retrofit inbouwen

    Hey Henk,

    Heb je al een planning voor of je het gaat doen? Ik heb namelijk voor volgende week dinsdag de afspraak bij de garage.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Hill Hold retrofit inbouwen

    Hey Max,

    Sorry, ik ben meer actief op 't oude forum omdat de Nederlandse qua website echt ruk is... vandaar de berichten niet gezien...
    Nee ik heb hem nog niet ingebouwd, ik wacht op mijn CarPlay set die ik besteld heb; ik wil namelijk niet 2x 't hele middenconsole lostrekken om kabels te leggen enz, doe het in een keer .

    Mocht je VAGCOM nodig hebben, ik werk in Hengelo op indusstrieterrein de Oosterveldsingel, mocht je dus ooit wat nodig hebben kun je me een PM sturen.

    En ja, in mijn voettekst staat 2016 model inderdaad, dat is mijn vorige, ik heb hem nog niet aangepast (ga ik nu direct doen ). Inderdaad, ik heb elke A3 nog gehad, ken ze van binnen en buiten ondertussen .

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •