Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Advies gevraagd over Milltek cat-back non-resonated sportuitlaat en chiptuning

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2022
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Advies gevraagd over Milltek cat-back non-resonated sportuitlaat en chiptuning

    Hallo allemaal,

    Eind vorig jaar heb ik een Audi S3 gekocht uit 2014. Nu zou ik hier graag een wat meer sportiever/luider/mooier geluid uit willen hebben. Ik zit te denken aan een Milltek Cat-Back Non-Resonated sportuitlaat systeem met kleppen. Is er hier iemand die zo'n uitlaatsysteem (of soortgelijk) onder zijn S3 heeft en kan/wil hier zijn ervaring met mij over delen?

    Daarna zou ik hem graag Stage 1 laten Chiptunen, zodat hij wat meer vermogen krijgt en goed wordt afgesteld op de nieuwe uitlaat. Is er iemand die mij hier wat advies over kan geven? Ik wil de auto uiteraard niet gaan misbruiken/mishandelen, dus ik wil het wel graag binnen de veilige marches houden.

    Ik hoor graag jullie adviezen/ervaringen.

    Met vriendelijke groet,


    Elwin
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Moessie98; 07-02-22 om 03:20.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    412
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Advies gevraagd over Milltek cat-back non-resonated sportuitlaat en chiptuning

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Moessie98 Bekijk Berichten
    Hallo allemaal,

    Eind vorig jaar heb ik een Audi S3 gekocht uit 2014. Nu zou ik hier graag een wat meer sportiever/luider/mooier geluid uit willen hebben. Ik zit te denken aan een Milltek Cat-Back Non-Resonated sportuitlaat systeem met kleppen. Is er hier iemand die zo'n uitlaatsysteem (of soortgelijk) onder zijn S3 heeft en kan/wil hier zijn ervaring met mij over delen?

    Daarna zou ik hem graag Stage 1 laten Chiptunen, zodat hij wat meer vermogen krijgt en goed wordt afgesteld op de nieuwe uitlaat. Is er iemand die mij hier wat advies over kan geven? Ik wil de auto uiteraard niet gaan misbruiken/mishandelen, dus ik wil het wel graag binnen de veilige marches houden.

    Ik hoor graag jullie adviezen/ervaringen.
    Met vriendelijke groet,
    Elwin
    Ik heb zelf een TTS met hetzelfde blok, deze heeft een stage 2 tune (cat vervangen + intake + motormanagement + dsg)
    Heb een miltek variant genomen en deze verving bij mij gelijk de voorste en middendemper. Qua geluid is het meer dan ik wilde/zocht maar af en toe is het toch ook wel leuk.

    Als jij alleen een cat-back systeem wilt hoef je motor management daar default niet op aangepast te worden, dat is pas wanneer je ook je cat zelf mee vervangt.
    Qua stage 1 tune, zijn er een paar erg bekende VAG tuners in NL, kies er daar een van uit in plaatst van voor een paar tientjes op de hoek Of spaar door en vervang ook gelijk je cat en doe een stage 2 maar hangt er net vanaf hoeveel vermogen je eruit wilt halen.
    SQ5 2018 PL+ en nog zo veel meer
    TTS 8S Roadster 2016, PL+
    A3 8V Limousine 2018, Design PL+

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2022
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Advies gevraagd over Milltek cat-back non-resonated sportuitlaat en chiptuning

    Oke, thanks.

    Geld is het probleem niet, maar ik vindt het niet echt nodig om de Cat te vervangen enzovoorts. Enigste wat ik wil is een wat dikker geluid en iets meer vermogen, Stage 1 lijkt me daarvoor voldoende. ik hoef er niet het maximale uit te halen.

    Een paar maten van mij hebben hun Chiptuning laten doen bij Van Vught Tuning, en ik hoor daar goede verhalen over. Denk dat ik het door hun laat doen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •