Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 96

Onderwerp: Myaudi app en auto toevoegen aan de app

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2022
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Myaudi app en auto toevoegen aan de app

    Bij mij werkt alleen de uitrustig en het handleiding boekjes verder helemaal niks zonder simkaart. maar ik kan wel gewoon langs dealer gaan toch of wat instellen op myaudi

  2. #22
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Myaudi app en auto toevoegen aan de app

    Volgens mij moet jij hetzelfde kunnen als wat ik kan. In je A3 zit net als bij mijn 2015 versie een ingebouwde Sim die de informatie verzorgt die je in de app en online ziet staan (mits je bent geverifieerd). Die staat los van de extra losse Sim die je voor Audi Connect nodig hebt. Heb jij je km-stand al eens moeten invoeren in de app of online via https://My.Audi.com? Ik had bij mijn aanmelding ook alleen toegang tot de basisinformatie van de auto. Nadat ik de km-stand heb ingevoerd (zag de optie ineens via de laptop en niet in de app of mobiele webbrowser) heb ik toegang gekregen tot de andere informatie (laadtoestand, locatie van de auto, afgesloten of niet, ritgegevens, klimaatregeling). De dealer heeft mij ook wel eens gekenmerkt als “voertuigeigenaar” in hun systeem, maar dat heeft verder niets in de app gedaan. Ik had toen ook al toegang tot de meeste opties. Ik zie ook geen onderhoudshistorie, dat is misschien omdat mijn Audi uit Duitsland komt (vertelde de dealer?!).

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2022
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Myaudi app en auto toevoegen aan de app

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iLudo Bekijk Berichten
    Volgens mij moet jij hetzelfde kunnen als wat ik kan. In je A3 zit net als bij mijn 2015 versie een ingebouwde Sim die de informatie verzorgt die je in de app en online ziet staan (mits je bent geverifieerd). Die staat los van de extra losse Sim die je voor Audi Connect nodig hebt. Heb jij je km-stand al eens moeten invoeren in de app of online via https://My.Audi.com? Ik had bij mijn aanmelding ook alleen toegang tot de basisinformatie van de auto. Nadat ik de km-stand heb ingevoerd (zag de optie ineens via de laptop en niet in de app of mobiele webbrowser) heb ik toegang gekregen tot de andere informatie (laadtoestand, locatie van de auto, afgesloten of niet, ritgegevens, klimaatregeling). De dealer heeft mij ook wel eens gekenmerkt als “voertuigeigenaar” in hun systeem, maar dat heeft verder niets in de app gedaan. Ik had toen ook al toegang tot de meeste opties. Ik zie ook geen onderhoudshistorie, dat is misschien omdat mijn Audi uit Duitsland komt (vertelde de dealer?!).
    ja geen idee. hoe dat kan. Heb geen kilometerstand kunnen invoeren en idd alleen de basisinfo. Misschien toch nog ff langs dealer of ze mij kunnen toevoegen als auto eigenaar. Hoe zie je dat er een sim inzit? hoe en hoe staat met de app zie ik opties niet die jij wel hebt

  4. #24
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Myaudi app en auto toevoegen aan de app

    Die interne Sim is niet zichtbaar of in de handleiding te vinden. @ketelapper en @allewijn hebben volgens mij ook een 2016 model, heren maken jullie gebruik van de extra Sim voor de voertuiginformatie?

    @PepeW heeft een 2020 model en dient ook de km-stand op te geven, dus dat zou jij mijns inziens ook moeten doen.

    Voor de test, heb ik zojuist een nieuw myAudi account aangemaakt en de stappen doorlopen. De eerste stap (hoofdcontract en VIN koppelen) lukt. Het nieuwe account toont mijn A3.
    Bij stap2 gaat het mis. Het invoeren van de km-stand en de (optionele) pincode kom ik niet doorheen, precies zoals @PepeW ook niet verder komt. Het lijkt erop dat er een fout op de pagina zit, waardoor we niet verder komen. De optionele pin is niet optioneel, maar verplicht en probeert een reset uit te voeren wat niet de bedoeling is.
    Ik denk dat de enige optie is, door het te melden bij info@audi.nl, zij reageren redelijk snel is mijn ervaring.
    Laatst gewijzigd door iLudo; 19-04-22 om 23:18.

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Myaudi app en auto toevoegen aan de app

    Ik kom wel langs stap 2, maar bij stap 3 in myaudi.com wordt gevraagd om de 8-cijferige pincode in te voeren tbv de Audi Connect Service. Dit wil ik echter niet en ik heb dit ook nooit eerder gedaan. In de app staat echter nog steeds bovenaan vermeld dat de update in behandeling is. Voorts is de km.stand niet zichtbaar en kan ik niet zien of de auto vergrendeld is en ramen open staan. Wat is nu raadzaam om te doen?


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Myaudi app en auto toevoegen aan de app

    In myaudi.com zijn de voertuiggegevens, km stand en de voertuigstatus zoals of de portieren gesloten zijn e.d. wel zichtbaar, maar in de app niet meer.

  7. #27
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Myaudi app en auto toevoegen aan de app

    Dat is wel vreemd. Heb je iOS of Android? Ik zou in jouw geval de app verwijderen en opnieuw installeren. De koppeling is er, alleen de data wordt niet opgehaald. Overigens heb ik ook bovenin ‘Update in behandeling’ staan. Dat staat er sinds 2 app updates geleden, toen is ook brandstofniveau toegevoegd (zonder info).

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Myaudi app en auto toevoegen aan de app

    Ik heb IOS. Bij mij in de app staat net als bij jou wel het brandstofniveau vermeld (zonder info ook). Alleen geen km stand en voertuigstatus. Kan je de app gewoon veilig verwijderen en opnieuw installeren? Ik ben nl bang dat ik straks alles gegevens en functies kwijt ben.

  10. #29

    Standaard Re: Myaudi app en auto toevoegen aan de app

    Dag allen, check ook even dit draadje van even geleden. https://www.audiforum.nl/forum/model...-met-auto.html

    Hierin staat alles beschreven hoe het proces werkt en hoe te handelen. Iedereen die een 2e hands wagen heeft, moet eerst langs de dealer om de auto in de systemen van Audi op jouw naam te laten zetten. Zonder deze actie gaat het niet werken. Ik weet niet of dit nog steeds hetzelfde is, nu er weer een update is van de app. Maar ik denk het wel. Na de actie van de dealer kreeg ik een email, waarna ik het proces verder kon afronden. Het duurde nog wel een paar dagen voordat de app data liet zien. Ik dacht eerst dat het niet gelukt was, maar blijkbaar moet je nog even geduld hebben. Het is wel cruciaal dat je exact de juiste kilometerstand invult.

    Copy paste van mijn bijdrage ergens halverwege het draadje:
    Hoi, ik met hetzelfde euvel bezig en haak even aan met mijn ervaringen tot nu toe. Ik heb al even met PON gebeld die me doorverwees naar een dealer. Het maakt niet uit of de auto een origineel geleverde NL auto is, volgens PON dan.

    Mijn verhaal is dat ik vorige week een 2e hands e-tron heb gekocht en wil graag de audi app gebruiken. Ik ben alleen geïnteresseerd in het op afstand kunnen aanzetten van de standkachel, ik heb geen interesse in het connect abonnement. Dat zijn -als ik het allemaal goed begrijp- 2 aparte zaken, waar volgens mij alle verwarring door komt (ook bij dealers).

    Voor zo ver ik nu begrijp is het zo dat de auto 2 simkaarten heeft. Een daarvan zit in het handschoenenkastje en daar zul je een SIM-kaart met data abbo in moeten steken om via dat extra abbo van AUDI de connect-diensten te kunnen gebruiken. Voor mij dus niet relevant.

    De andere simkaart zit intern in de wagen. En daar zit denk ik de crux voor heel veel mensen die een 2e hands wagen aan de praat proberen te krijgen. Ik ben vorige week dus even bij de AUDI dealer geweest. Wat blijkt is dat de vorige eigenaar nog geregistreerd staat op de auto i.c.m. het VIN nummer. De AUDI dealer moet dat op jouw naam laten zetten, dat gaat via een formulier via PON. Duurt een weekje. Als dat geregeld is, kun je de wagen op jouw naam aanmaken met het VIN nummer op MyAUDI en zal de AUDI app op je smartphone een connectie maken met jouw auto. De app geeft dan de basisinfo, je kunt de standkachel bedienen en de laadstatus bekijken, specifiek voor de etron.

    Zoals ik het dus begrijp, is die cijfercode die de app aangeeft alleen nodig als je ook gebruik wilt gaan maken van AUDI connect in de auto. Hiervoor moet je dus aanvullend ook een abbo bij AUDI afsluiten, maar de meerwaarde is voor mij nihil en ga ik niet doen.

    Bij mij was het ook zo dat de interne SIM kaart al lang niet gebruikt was. Op afstand wordt de verbinding dan blijkbaar stilgelegd door AUDI en zul je daarvoor ook even langs de dealer moeten om deze weer live te zetten. De dealer reset de module (bij mij nu gedaan) zodat de dataconnectie weer op gang komt. Als PON dan deze week het VIN nummer op mijn naam overzet, dan zou het allemaal moeten werken.

    De AUDI dealer dacht ook even dat de SIM module waar je je eigen simkaart met data-abbo in kunt steken stuk was, er kwamen wat foutmeldingen uit. Hij dacht ook dat je die SIM module nodig hebt om de app aan de praat te krijgen, maar dat is dus (hoop ik) niet zo als je alleen op afstand wat zaken in de app wilt zien, zoals km-stand en dus de standkachel en laadstatus.

    Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn voortgang. Zal wel volgende week worden denk ik.
    Laatst gewijzigd door marsman1980; 20-04-22 om 08:17.

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Myaudi app en auto toevoegen aan de app

    De gang naar de dealer en km stand invullen e.d. heb ik zo’n 3 jaar geleden al doorstaan en tot de laatste update werkte de app goed. Ook ik heb geen extra sim omdat ik geen gebruik wil maken van de aanvullende diensten.
    Sinds de laatste update gaat het dus mis. Boven de app hangt de zin Update in behandeling en veel gegevens zijn niet meer zichtbaar.

  12. #31
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Myaudi app en auto toevoegen aan de app

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Barkie Bekijk Berichten
    Ik heb IOS. Bij mij in de app staat net als bij jou wel het brandstofniveau vermeld (zonder info ook). Alleen geen km stand en voertuigstatus. Kan je de app gewoon veilig verwijderen en opnieuw installeren? Ik ben nl bang dat ik straks alles gegevens en functies kwijt ben.
    Ja je kunt de app met een gerust hart verwijderen en opnieuw installeren.

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Myaudi app en auto toevoegen aan de app

    Ik heb de app verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar ik krijg nog steeds de foutmelding nadat ik probeer up te daten.

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Myaudi app en auto toevoegen aan de app

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iLudo Bekijk Berichten
    Die interne Sim is niet zichtbaar of in de handleiding te vinden. @ketelapper en @allewijn hebben volgens mij ook een 2016 model, heren maken jullie gebruik van de extra Sim voor de voertuiginformatie?

    @PepeW heeft een 2020 model en dient ook de km-stand op te geven, dus dat zou jij mijns inziens ook moeten doen.

    Voor de test, heb ik zojuist een nieuw myAudi account aangemaakt en de stappen doorlopen. De eerste stap (hoofdcontract en VIN koppelen) lukt. Het nieuwe account toont mijn A3.
    Bij stap2 gaat het mis. Het invoeren van de km-stand en de (optionele) pincode kom ik niet doorheen, precies zoals @PepeW ook niet verder komt. Het lijkt erop dat er een fout op de pagina zit, waardoor we niet verder komen. De optionele pin is niet optioneel, maar verplicht en probeert een reset uit te voeren wat niet de bedoeling is.
    Ik denk dat de enige optie is, door het te melden bij info@audi.nl, zij reageren redelijk snel is mijn ervaring.
    @iLudo Inderdaad dat is precies de fout waar ik tegenaan loop. Voorheen hoefde je geen pin te gebruiken voor deze stap. Er zit iets niet goed aan de MyAudi server kant: Hij kan dit document niet vinden: "a3etronfd/layouts/layout_etronacceptcontractresetpin.xml" Kleine correctie ik heb een 2015 model. Inmiddels is er bij info@audi.nl een case nummer aangemaakt en zal het met Duitsland besproken worden. Ik hou jullie op de hoogte

  15. #34

    Standaard Re: Myaudi app en auto toevoegen aan de app

    Ik heb die melding ook bovenin. Als ik op de refreshbutton druk, dan haalt hij wel gegevens op. Daarna staat er weer 'update in behandeling'. De app werkt, maar ook bij mij missen er gegevens zoals km-stand.

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Myaudi app en auto toevoegen aan de app

    Dan hebben wij hetzelfde probleem dus. Het opnieuw installeren van de app biedt ook geen oplossing.

  17. #36
    Applejuice's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    861
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Myaudi app en auto toevoegen aan de app

    een poos geleden pcies dezelfde melding gehad… niks mee gedaan en taadaaa vh een op ander moment was die melding "nog 1 stap bladieblabla" verdwenen.

    probeer eens via audi.de naar myaudi te gaan en daar in te loggen met je nederlandse account…(ja dat werkt gewoon!!) zeer waarschijnlijk zie je dan wel alles goed, dat was namelijk ten tijde van die melding alhier namelijk ook zo.

    https://identity.vwgroup.io/signin-s...cd84c52fdca57b


    ik heb overigens geen Etron, maar een gewone sportback 8V uit 2020.

    succes,
    Maurice
    Laatst gewijzigd door Applejuice; 20-04-22 om 19:18. Reden: link toegevoegd
    *** Q3 TFSIe Chronos Grey*** A1 8X 1.2 TFSi Phantom black *** ***
    Luister, leer en reageer. Niemand weet alles. We weten allemaal iets.


  18. #37
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Myaudi app en auto toevoegen aan de app

    Goeie tip. Gisteren met de test ook geprobeerd. In mijn geval kreeg ik dezelfde melding. Maar ik eigenlijk ook geen probleem. Voor de anderen het proberen waard.

    Ook in de app kan je omschakelen naar de Duitse versie. Uitloggen en met de wereldbol Germany aanklikken en dan weer inloggen.

    Succes!

  19. #38

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Myaudi app en auto toevoegen aan de app

    In myaudi.com staan de gegevens wel allemaal goed vermeld alleen in de app niet.

  20. #39

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2022
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Myaudi app en auto toevoegen aan de app

    Bij audi.de krijg ik wel een aanmeldfunctie. Morgen maar ff proberen.. wel vaag via .nl niet en .de wel 20220420_224034.jpg20220420_224523.jpg20220420_224600.jpg

  21. #40

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2022
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Myaudi app en auto toevoegen aan de app

    Zojuist gebeld met Audi dealer en ze hebben mij toegevoegd aan de auto. Er is niks bijgekomen zoals kilometerstanden etc.
    Moet ik dan toch wel een simkaart in hebben om de rest te kunnen waarnemen?
    Zelf zie ik geen ingang voor een simkaart alleen voor een SD kaart en een cd.


    Hallo Emerson,
    Ihr Audi Partner hat Sie als Besitzer für Ihr Fahrzeug Audi A3 Sportback gesetzt.
    Sie können nun weitere Vorteile von myAudi nutzen und zusätzliche Informationen für dieses Fahrzeug in myAudi einsehen.
    Laatst gewijzigd door eheemskerk; 25-04-22 om 11:45.

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •