Wat het zou kunnen zijn is dat de dealer de E-Sim weer dient te activeren. Kan zijn dat het nooit is gebeurd en dan krijgen ze hem niet meer aangemeld. Dan is een mailtje naar Duitsland nodig.
Afdrukvoorbeeld
Wat het zou kunnen zijn is dat de dealer de E-Sim weer dient te activeren. Kan zijn dat het nooit is gebeurd en dan krijgen ze hem niet meer aangemeld. Dan is een mailtje naar Duitsland nodig.
Ze zijn er mee bezig bij Audi Connect. Blijkbaar iets dat ze niet direct weten hoe ze het moeten oplossen of waar het kan aan liggen.
Wat me wel opgevallen is dat op myaudi.com er staat dat ik hoofdgebruiker ben van de wagen, maar onder ieder deeltje bv airco of parkeerlocatie etc staat er op "gegevens verzenden: uit" terwijl alles wel groen en aan staat..
Ze escaleren het blijkbaar bij hen want er was afgelopen week terug een database upgrade voor de nieuwe app update die sommigen gekregen hebben. Daar zal hoogstwaarschijnlijk terug iets mis mee zijn gegaan maar jammerlijk genoeg staan we hier terug weet met de problemen.
Ik had ook wat issues met verbinden dus ik dacht weetje wat; even helemaal opnieuw. Hoofdgebruikerscontract verwijderd, auto verwijderd en stap voor stap vanaf het begin. Nu kom in onmogelijk voorbij de kilometerstand verificatie en heb ik nu al helemaal geen verbinding meer met de auto.... Als je problemen hebt: Don't do this! :)
Wat is nou stabieler, via de app alles instellen of via MyAudi.com?
Bij MyAudi zit ik vast in stap 2 van 3, en is 3 wel groen.... in de app is de verificatie stap 3 van 3 en stuurt die ook door naar internet. Ook raar.
Iemand tips als je hierop vastloopt of updates?
Update 1 week later: Voor wie ook dit probleem heeft: 9/10 keer als de kilometerstand niet ingevoerd kan worden komt dat door de interne Simkaart die een reset nodig heeft. Kan je aanvragen bij Audi en dat gaat dan naar Duitsland. Deze wordt blijkbaar direct uitgezet als je het hoofdcontract verwijderd.
De app is al weken niet meer bruikbaar hier. Vanuit mijn Homey (domotica) begrijp ik dat de API is aangepast, waardoor de Audi-app voor Homey ook niet meer werkte. Zou Audi zo dom zijn om de API aan te passen en de app niet? Zou me niks verbazen.
Meer mensen met problemen? Ik krijg alleen maar "er is een onbekende fout opgetreden"
edit: op de myaudi website kom ik er ook nauwelijks in en krijg ik ook "technische fout" bij voertuigstatus. Eigenlijk werkt daar ook meer niet dan wel
Bij mijn auto A3 etron 2015, werkt de app nog steeds gewoon.
Hier (ook) een A3 etron uit 2015 zonder problemen met de app. Sterker nog, de app heeft eigenlijk nog nooit zo goed gewerkt als afgelopen maanden. Ik heb geen foutmelding meer gehad, ook het verwarmen en koelen via de app werkt.
Bij mij nu precies hetzelfde probleem, echter heeft het 'resetten via Audi care' geen baat gehad. Nog altijd dezelfde error na het invoeren van de km-stand. Audi-care geeft nu aan dat de dealer de OCU moet resetten... echter kost me dit 150,- volgens offerte van de dealer... beetje gekke oplossing niet?
Even reageren , maak wel de afspraak als het niet werkt geen kosten . Mijn ervaring met zelfde probleem auto heeft 4 dagen bij dealer gestaan , resultaat nul oplossing en wilden dat ik 560 euro kosten moest betalen . oja ze gingen bellen als ze oplossing hadden , moeten nu nog bellen .
Prutsers
Ik had ook bij het instellen van mijn app/account problemen bij het koppelen van de wagen.
Heb toen het emailadres opgezocht van audi connect voor België en zij hebben vanalles van op afstand kunnen doen voor me waardoor het nu werkt. Misschien eens het proberen waard?
Dat gaat bij ons via Pon , antwoord simkaart is uitgezet wij gaan dit regelen na tweedagen moet u het weer proberen dan gaat het werken .
Je raad het al niet dus , heb vele mails gestuurd komen elke keer met andere oplossing die niks toevoegt .
Ben er zelf wel klaar mee auto is perfect ,
Ik heb exact deze route bewandeld, meermaals heeft Audi AG mijn simkaart gereset, maar nooit kan ik met succes de connectiviteit van de functies in de app krijgen (heeft 1,5 jaar feilloos gewerkt).
Nu heb ik van Audi NL een mail ontvangen, Audi AG geeft aan dat ik een 'Clamp 30 reset van de OCU' uit moet laten voeren bij de dealer, is dit niet gewoon een klikje in VAG-COM? Ik kan erg weinig online vinden over de werkwijze...
Toevoeging,
Accupolen losgehaald, + en - polen een half uur tegen elkaar aan laten liggen om het systeem te onladen.
Na het terugkoppelen kreeg ik direct weer de vraag om mijn KM stand in te vullen (de stap die hij al maanden lang oversloeg).
De OCU module is dus weer online! Een email gestuurd naar audi NL of ze de eSim weer willen activeren, even afwachten nu..
Ik ben sinds vorige week trotse bezitter van een 2e handse audi a3 etron. Net als vele andere zit ik hier in hetzelfde schuitje waarin ik de eerste stappen in de app succesvol doorlopen heb maar hang nu vast bij de km-registratie. Ik zie hier zoveel verschillende redenen waarom het niet kan werken dus ik ben maar begonnen met audi een mail te sturen om de vorige eigenaar uit hun servers te verwijderen als hoofdeigenaar. Keep you posted.
Mijn connectiviteit problemen zijn eindelijk verholpen.
Een kleine samenvatting voor andere om wellicht van te leren.
Mijn app heeft 1.5 jaar probleemloos gewerkt, tot op een zekere dag halverwege juli, waar opeens alle connectiviteit diensten uit de app verdwenen waren.
Audi AG kon zien dat mijn eSim gedeactiveerd was, Audi AG activeert de eSim en en ik moest de aanmelding op nieuw doen binnen 24uur.
Keer op keer proberen, via de app, via de site, met hoofdgebruiker, zonder hoofdgebruiker, alle mogelijke combinaties.
Helemaal niks werkte.
Tot deze week, Na 6x de eSim reset - aanmeld binnen 24uur procedure te hebben gedaan via Duitsland (elke keer hetzelfde domme riedeltje vanuit Audi AG) ben ik gaan bellen met Audi NL dat ik er helemaal klaar mee ben en ik telefonisch contact eis met Audi AG om tot een oplossing te komen.
Als antwoord kreeg ik hierop vanuit Audi AG dat ik naar de dealer moet rijden voor een zogeheten "clamp 30 reset van de OCU".
Dit is dan wel op eigen kosten, en voor je bij een Audi dealer aan de beurt ben zijn we in Q1 2024.....
Na een snelle Google search kwam ik er al snel achter dat een clamp 30 reset niks meer is dan de spanning van de OCU afhalen zodat hij opnieuw opstart.
Nou ben ik er niet achter gekomen hoe je daar de spanning specifiek af kan halen, tot ik op het idee kwam dan maar gewoon de volledige auto van de spanning af te halen. Zo gezegd zo gedaan, accu los, accu polen half uurtje tegen elkaar aan laten liggen zodat het systeem volledig ontladen zou zijn.
En ja hoor, na het aansluiten van de accu en het openen van de app direct de KM stand vraag.
De eSIM was nogsteeds geblokkeerd, elke keer als deze op actief word gezet dient de aanmelding binnen 24 uur voltooid te worden.
Vandaag de bevestiging van Audi AG dat de eSIM weer is geactiveerd en voila, aanmelding gelukt.
In eerste instantie via de browser versie geprobeerd, hier kon ik de KM-stand invullen, maar elke keer als ik verder drukte kwam ik terug in het invulveld.
Browser afgesloten en app geïnstalleerd, en met openen van de app doet alles het direct weer.
Lang verhaal kort, OCU gereset d.m.v. accu even los en eSIM activeren via Audi NL/AG.
Hopelijk heeft iemand hier ooit nog wat aan.
Sinds een aantal weken een "nieuwe" A3/8V E-tron (Lease A3-> Lease A5-> Prive A3)
Vanaf dag 1 was de wens om alles via de app werkende te hebben om de accu lading te zien.
Via e-mail en telefoon contact gehad met Pon, maar geen oplossing. Advies was om naar een Audi dealer te gaan.
Bij de dealer 1. kentekenplaat houders aangepast naar Audi Sport 2. sim wederom (3x) geactiveerd.
De "techneut" achter het bureau gaf aan dat er wat dingen in het systeem goed gezet moesten worden (prima, toestemming om aan te passen, via de app)
Binnen 5min had hij de oude auto's eruit en de nieuwe erin staan...
Inmiddels wat weken en accu ladingen verder, tot op heden werkt het prima!
Integratie in Homeassistent ook werkend en lading via Wallbox en HA ook prima op orde.
In de eerste 2 weken heb ik echt behoorlijk contact gehad met Audi en hebben we veel geprobeerd via email en telefoon.
Niets hielp en de agents werden gefrustreerd met het opnieuw activeren van de Audi e-sim.
Ook qua verbinding? Bij mij werkt de app vaker niet dan wel, en als het werkt, dan supersupertraag. Ik heb een koppeling met Homey, maar dat werkt dan meestal ook niet echt optimaal.
Dit draadje heel lang niet gezien. Sinds mijn oplossing heb ik eigenlijk nooit meer problemen gehad. Ja af en toe kan die even geen verbinding maken met een vage foutcode, maar over het algemeen kan die verwarmen/koelen ect. De servers lijken aardig stabiel te zijn... Meer gaan we denk ik niet krijgen van Audi en houd m'n hart vast tot de dag dat de oudere auto's ineens niet meer ondersteund worden of iets dergelijks.... Die dag komt natuurlijk een keer.
Zou geen euro betalen aan een dealer voor het helpen met simkaart/app als het toch via Duitsland moet. Het resetten heb ik dus gedaan door direct contact op te nemen met Pon Customer Care. Ik had daar niet heel veel vertrouwen in eigenlijk, maar die hebben het doorgezet naar het Connect team van Audi AG en die hebben het dus opgelost door die simcard reset. Daarna heb ik weer een paar dagen gewacht en alles opnieuw in gang gezet. Ik had dus wel eerst mijn eigen contract beëindigd zodat er niets door elkaar kon lopen, voor mijn idee was dus gewoon de hele auto en gebruiker "nieuw" waardoor het lukte. Voor wie er nog issues heeft, misschien helpt dit.
Ik vraag me af, zou dit ook zo slecht werken als je een of andere etron van 100k hebt? Ben je mooi klaar mee dan. De app is bij mij altijd zooooooo traaaaaaaag met updaten en in de meeste gevallen natuurlijk de errors die je dan krijgt. Stabiel zou ik het niet noemen.