Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 96

Onderwerp: Myaudi app en auto toevoegen aan de app

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2022
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Myaudi app en auto toevoegen aan de app

    Geen idee of dit exact hier kan komen te staan:
    Myaudi app al geinstaleerd en auto toegevoegd.


    Ik had vandaag gebeld met Maas Autogroep. Ik had een vraag m.b.t. aanmelden als hoofdgebruiker op de app en in de auto. Hun kwamen met als antwoord: het model uit 2016 kan via een simkaart verbonden worden met de auto. Daarbij moest een code aangevraagd worden aangezien ik die niet heb. Later zei meneer over die simkaart alleen dan bleven de opties zeer beperkt.

    Wie heeft hier nog meer last van en is er echt geen andere omweg om alles meer details te zien van de auto zoals onderhoudshistorie en andere dergelijke info?

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    39
    Posts
    169
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio

    Standaard Re: Myaudi app en auto toevoegen aan de app

    De dealer moet de auto aan het account koppelen. Was bij mij ook lastig en ik heb meermaals moeten bellen, ook langsgaan leverde niets op, tot ik de juiste persoon bij de dealer had (de audi pro als ik het me goed herinner) toen was het in 5 minuten geregeld.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Lukt niet meer om mijn Audi Etron A3 2015 te activeren in MyAudi

    Hallo allen,

    Het lukt me niet meer om mijn Audi A3 Etron 2015 via de configuratieassistent te activeren (nog maar 1 stap te gaan). En dat terwijl de Audi anderhalf jaar gewoon geactiveerd en verbonden was. Ik had alleen mijn pin veranderd en toen begon de drama. Ik kan hem niet meer activeren. Aangemeld bij de Audi helpdesk, naar de dealer geweest, ik blijf dezelfde foutmelding krijgen. Mijn vraag is of er meerdere op het forum zijn die hetzelfde probleem hebben/hadden en wat te doen.

    Deze foutmelding krijg ik:

    An error has occurred
    We must apologise for the inconvenience. A problem occurred while the server was processing your request.

    HTTP code: 500 INTERNAL_SERVER_ERROR

    Unable to load setup document: a3etronfd/layouts/layout_etronacceptcontractresetpin.xml - cause: 404 Not Found - {"status":"error","code":"NOT_FOUND","message":"Fi le

    Het lijkt me dat dit bij de my.audi.com server ligt gezien de foutmelding.

    Dit zijn de stappen van de configuratieassistent

    1.jpg
    De configuratieassistent met nog maar 1 stap te gaan
    Schermafbeelding 2022-04-15 om 22.11.02.jpg
    Hier lijkt het fout te gaan. Bij de pincode. (althans ik haal dat uit de foutmelding dat de server het layout_etronacceptcontractresetpin.xml niet kan vinden). Terwijl er staat dat het optioneel is om deze in te voeren moet ik hem invoeren om verder te kunnen. Daarna verschijnt steeds dezelfde foutmelding:

    Schermafbeelding 2022-04-15 om 22.11.39.jpg
    Hier wordt gezegd contact op te nemen met support. Dat heb ik gedaan maar geen soelaas.
    Schermafbeelding 2022-04-15 om 22.11.48.jpg
    De foutmelding

    Hoor graag of iemand hie ervaring mee heeft,
    Groet,
    Pepew

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2021
    Leeftijd
    57
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Myaudi app en auto toevoegen aan de app

    Ik heb ook problemen met de app. Na de laatste update kan ik er niks meer mee. Heb nu zelfs mijn account gewist. Daarna een aantal dagen gewacht en een nieuw account op een nieuw emailadres proberen te maken. En ik kan in principe alles invullen maar alleen de kilometerstand niet. Daardoor krijg ik geen koppeling en dus kan ik niet via de app mijn laadtijd regelen van mijn A3-etron uit 2020. Helemaal ruk

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

  5. #5
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.122
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Myaudi app en auto toevoegen aan de app

    Bij jou is stap 3 tenminste gebeurd. Bij mij staat er al tijden dit (8-cijferige code invoeren):


    Geen idee welke functies dat ontgrendelt..

    Het enige wat ik kan is:
    -ladingspercentage inzien en aantal km’s
    -interieur voorverwarmen of koelen
    -status van de auto (ramen en deuren gesloten)
    -ritregistratie

    Wat ik niet kan:
    De auto via de app op slot doen.

    Maak jij gebruik van een extra simkaart? Of is dat niet nodig om de installatie af te ronden?
    Laatst gewijzigd door iLudo; 16-04-22 om 19:10.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2021
    Leeftijd
    57
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Myaudi app en auto toevoegen aan de app

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iLudo Bekijk Berichten
    Bij jou is stap 3 tenminste gebeurd. Bij mij staat er al tijden dit (8-cijferige code invoeren):


    Geen idee welke functies dat ontgrendelt..

    Het enige wat ik kan is:
    -ladingspercentage inzien en aantal km’s
    -interieur voorverwarmen of koelen
    -status van de auto (ramen en deuren gesloten)
    -ritregistratie

    Wat ik niet kan:
    De auto via de app op slot doen.

    Maak jij gebruik van een extra simkaart? Of is dat niet nodig om de installatie af te ronden?
    Jij hebt in ieder geval je kilometerstand in kunnen vullen. En nee ik gebruik geen extra simkaart

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Myaudi app en auto toevoegen aan de app

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iLudo Bekijk Berichten
    Bij jou is stap 3 tenminste gebeurd. Bij mij staat er al tijden dit (8-cijferige code invoeren):


    Geen idee welke functies dat ontgrendelt..

    Het enige wat ik kan is:
    -ladingspercentage inzien en aantal km’s
    -interieur voorverwarmen of koelen
    -status van de auto (ramen en deuren gesloten)
    -ritregistratie

    Wat ik niet kan:
    De auto via de app op slot doen.

    Maak jij gebruik van een extra simkaart? Of is dat niet nodig om de installatie af te ronden?
    Ja, maak gebruik van de extra sim kaart maar zou niet nodig moeten zijn voor de installatie. Omdat ik stap 2 nog niet heb kan ik die functies die je noemt niet doen en die vind ik juist handig, waar staat de wagen, op slot of niet, ladingspercentage, verwarming. Met stap 3 zegt hij verbonden te zijn maar kan dus belangrijkste functies dus niet gebruiken ....

  8. Ad
  9. #8
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.122
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Myaudi app en auto toevoegen aan de app

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ElBadmuts Bekijk Berichten
    Jij hebt in ieder geval je kilometerstand in kunnen vullen. En nee ik gebruik geen extra simkaart
    Ja, maar de mogelijkheid om de km-stand in te voeren lukte pas na een paar dagen. Dat was dus ergens begin 2020 toen ik hem kocht. Die laatste stap is mij nooit gelukt.

  10. #9
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.122
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Myaudi app en auto toevoegen aan de app

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PepeW Bekijk Berichten
    Ja, maak gebruik van de extra sim kaart maar zou niet nodig moeten zijn voor de installatie. Omdat ik stap 2 nog niet heb kan ik die functies die je noemt niet doen en die vind ik juist handig, waar staat de wagen, op slot of niet, ladingspercentage, verwarming. Met stap 3 zegt hij verbonden te zijn maar kan dus belangrijkste functies dus niet gebruiken ....
    Ja dat is balen dat je dat niet ziet. Heb je de aanmelding al eens helemaal opnieuw gedaan?
    Weet je toevallig nog wanneer en waar je de 8-cijferige code hebt moeten invoeren? Is dat een pop-up die verschijnt? Als ik op Audi Connect in MMI klik, dan moet ik eerst een Sim plaatsen, maar die werkt bij mij niet. Ik heb ook geen Audi Connect abonnement, want voegt weinig toe heb ik begrepen.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Leeftijd
    47
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Myaudi app en auto toevoegen aan de app

    ik heb precies hetzelfde probleem als PepeW.
    Audi A3 e-tron 1.4 Sportback uit 2016.

    ik heb x10 keer contact gehad met de Audi Service Care, zie de recent antwoord van hem (ze zijn al 2 maanden bezig met het probleem);

    Geachte

    Van de fabriek hebben wij onderstaande reactie ontvangen.

    Wij willen u laten weten dat we geen directe oplossing hebben voor uw probleem.
    Het technische team werkt met er man en macht aan om dit zo snel mogelijk op te lossen

    Onze oprechte excuses en wij vragen om uw begrip.

    Ik vertrouw u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en neem contact op zodra wij weer bericht hebben ontvangen van de fabriek.



    Met vriendelijke groet,

    Audi Customer Care

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Myaudi app en auto toevoegen aan de app

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iLudo Bekijk Berichten
    Ja dat is balen dat je dat niet ziet. Heb je de aanmelding al eens helemaal opnieuw gedaan?
    Weet je toevallig nog wanneer en waar je de 8-cijferige code hebt moeten invoeren? Is dat een pop-up die verschijnt? Als ik op Audi Connect in MMI klik, dan moet ik eerst een Sim plaatsen, maar die werkt bij mij niet. Ik heb ook geen Audi Connect abonnement, want voegt weinig toe heb ik begrepen.
    Aanmelding 3x opnieuw gedaan met een verschillend e-mailadres, mocht niet baten, loop steeds tegen dezelfde fout aan. Het lijkt bij mij op de PIN te hangen, Dat is ook wat de dealer ziet. Die 8 cijferige code kreeg ik gewoon in de app. Geen popup. Ook op de my.audi portal zag ik dezelfde code. Maar Audi connect voegt echt niet zoveel toe. Die functies die bij jouw werken zijn veel handiger.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    727
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Myaudi app en auto toevoegen aan de app

    Ik heb ook wekenlang die onzin gezien van "Nog maar 1 stap". Ik ben daar nooit mee doorgegaan en is vanzelf over gegaan.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2021
    Leeftijd
    51
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Myaudi app en auto toevoegen aan de app

    Sinds de laatste update is de app inderdaad totaal naar de Palestijnen. Leest geen kilometer stand meer uit, een dubbel laadnivo status in de widget.
    Enorm veel klachten in de Playstore en Audi doet..... erg weinig. Voorsprong in techniek gaat momenteel absoluut niet op voor Audi. Zeer slecht dit.

  15. #14

    Standaard Re: Myaudi app en auto toevoegen aan de app

    Ik gok dat de app op dit moment inderdaad het euvel is. Ik heb een 2015 A3 etron. De app werkt voor mij nu wel (heb de wagen al ruim een jaar), maar sinds de laatste update geeft de app geen kilometerstand meer. Dat is een cruciaal onderdeel in het aanmeldproces en zeer waarschijnlijk de reden dat jullie allemaal vastlopen.

    De app is al lang een drama. Hij wordt zeer regelmatig geüpdatet, en heeft al best wat grote wijzigingen gezien. Ik heb het idee dat de ontwikkelaar echter de weg helemaal kwijt is. Ik heb ook het idee dat de wat oudere auto's issues geven. Ik lees recensies in de appstore van mensen met een nieuwere wagen die geen issues hebben. Ik hoop dat dit niet waar is, want ik hoop de etron nog een paar jaar te rijden. Vooral het aanzetten van de standkachel is fijn, en dat werkt nu juist best goed. Voorheen gaf dat heel vaak serverstoringen.

    Het is in elk geval allemaal weinig fraai. Ik zou blijven klagen bij Pon / dealers.
    Laatst gewijzigd door marsman1980; 19-04-22 om 11:42.

  16. #15
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.122
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Myaudi app en auto toevoegen aan de app

    Via web is de km-stand wel te zien. Ik denk eerlijk gezegd dat men in de front-end van de MyAudi-app vergeten is de km-stand weer te geven.


  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    727
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Myaudi app en auto toevoegen aan de app

    Bij mij staat de kilometerstand wel aangegeven.
    Ik moet naar beneden scrollen en dan onder "Mijn ritgegevens".

  18. #17
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.122
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Myaudi app en auto toevoegen aan de app

    Bij de A3 e-tronners niet:


  19. #18

    Standaard Re: Myaudi app en auto toevoegen aan de app

    PS, ik heb een werkende app maar ook de melding dat ik nog 1 stap verwijderd ben in de configuratieassistent. Dat is alleen maar relevant als je ook audi connect wilt activeren. Als je alleen de app wilt gebruiken voor de standkachel enzo, dan is die laatste stap niet nodig.

  20. #19
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.122
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Myaudi app en auto toevoegen aan de app

    Ik merk nu ook dat de ritgegevens niet goed meer worden weergegeven. Er staat nu 0,0 kWh/100 km, terwijl dat eergisteren nog wel het geval was:


  21. #20
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.122
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Myaudi app en auto toevoegen aan de app

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marsman1980 Bekijk Berichten
    PS, ik heb een werkende app maar ook de melding dat ik nog 1 stap verwijderd ben in de configuratieassistent. Dat is alleen maar relevant als je ook audi connect wilt activeren. Als je alleen de app wilt gebruiken voor de standkachel enzo, dan is die laatste stap niet nodig.
    Ik heb dat inderdaad vandaag in de handleiding gelezen. Invoeren van de 8-cijferige code, kan alleen als je een simkaart hebt geplaatst. Andere functionaliteiten werken wel. Tenminste… als de app meewerkt.

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •