Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 31 van de 31

Onderwerp: A3 e-tron bij een openbare laadpaal

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2023
    Leeftijd
    33
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron bij een openbare laadpaal

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marsman1980 Bekijk Berichten
    Ik heb een paar keer gehad dat een openbare laadpaal er halverwege mee stopte. Gebeurt niet veel, maar toch wel een paar keer gehad nu. Zou de reden kunnen zijn. Probeer het gewoon nog eens, evt. bij een andere paal.

    Mijn bereik met een volle accu ligt vaak zo tussen de 25 km bij koud weer tot net geen 40 kilometer bij warm weer. Maar veel hangt af van de route en zeker je rechtervoet. Net zoals vanouds met een brandstofauto. Ik laad trouwens bij een volledig lege accu meestal net geen 7 kilowatt. Laatste keer was het precies 7,00.

    Veel plezier met je a3 etron, heerlijke auto!



    ik heb nu al redelijk vaak geladen , en van helemaal leeg tot vol is 5,4kwh elke keer ongeveer. Heb tot nu toe hoogste rijberijk wat hij aangeeft als hij vol is 30km gehad.

    is dit normaal ? Want hij komt echt niet op meer uit . Geen enkele keer gebeurt.

  2. #22
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.122
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 e-tron bij een openbare laadpaal

    30km kan goed kloppen. Als het overdag +/- 20 graden is en je rijdt met airco uit, dan zal je zien dat het hoger wordt. Verwacht niet dat je de 40km gaat halen, tenzij je achter een vrachtwagen gaat kleven .
    Hoe meer je anticipeert, met fluwelen voet rijdt (max 90km/u) en met zo min mogelijk remmen, haal je het meeste uit het accupakket. Maar of je zo wilt rijden is per persoon verschillend.

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2022
    Leeftijd
    34
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 e-tron bij een openbare laadpaal

    Dit draadje geeft inderdaad terug iets om over te keuvelen tenslotte. Glenn zegt dat zijn wagen nooit meer dan 5,4 kW laad, de mijne laad altijd maar 6,3 kw bij als hij volledig leeggereden was in EV stand.
    Ik hoor Marsman dan zeggen dat als hij laad hij aan 7 kW uitkomt.
    Moeten we deze verschillen (batterijpakket is 8 kW, waarvan 7,... gebruikt is als aandrijfbatterij) zien als zware batterijdegradatie ofzo? De mijne heeft nog nooit geladen tot 7 of meer kW, altijd 6,3 of 6,5..

  4. #24
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.122
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 e-tron bij een openbare laadpaal

    Misschien voor ieder even belangrijk om te vermelden welke A3 je hebt, want er zit wel een verschil tussen MY 2015 en 2023 qua accupakket.

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2023
    Leeftijd
    33
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron bij een openbare laadpaal

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iLudo Bekijk Berichten
    Misschien voor ieder even belangrijk om te vermelden welke A3 je hebt, want er zit wel een verschil tussen MY 2015 en 2023 qua accupakket.
    Ik heb de a3 uit 2015 1.4 etron.

    Dus ik begrijp dat het accupakket normaal 8kw vermogen heeft waarvan 7kw aandrijving geeft?
    Kan het dan zijn dat mijn accupakket dusdanig teruggelopen is in kwaliteit dat hij niet boven de 5,4kw van totaal leeg naar (vol ) komt?
    Ik heb de auto vorige week gekocht met 12 maanden garantie, en begreep van de dealer dat er op het accupaket van audi tot 160000km garantie heb?

    Ik vind het heel vreemd dat ik maar tot max 5.4kw laden uit kom elke keer .
    En nu het rond de 20 graden is begrijp ik dat met airco het bereik minder word , maar ik rij zonder airco en zo zuinig als mogelijk. Altijd rustig optrekken en de wijzer op zo laag mogelijk energiegebruik als kan.
    En dan nog haal ik de 30km bereik niet.

    Volledig opgeladen is hoogste bereik tot nu toe 30km geweest wat hij aangaf.
    Hoop alleen niet dat het ligt aan het accupakket , dat deze veel in vermogen verloren heeft.
    En ik vroeg mij af of ik dat kan laten uitlezen ergens ?


  6. #26
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.122
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard A3 e-tron bij een openbare laadpaal

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Glennvdheijden Bekijk Berichten
    Ik heb de a3 uit 2015 1.4 etron.

    Dus ik begrijp dat het accupakket normaal 8kw vermogen heeft waarvan 7kw aandrijving geeft?
    Kan het dan zijn dat mijn accupakket dusdanig teruggelopen is in kwaliteit dat hij niet boven de 5,4kw van totaal leeg naar (vol ) komt?
    Ik heb de auto vorige week gekocht met 12 maanden garantie, en begreep van de dealer dat er op het accupaket van audi tot 160000km garantie heb?

    Ik vind het heel vreemd dat ik maar tot max 5.4kw laden uit kom elke keer .
    En nu het rond de 20 graden is begrijp ik dat met airco het bereik minder word , maar ik rij zonder airco en zo zuinig als mogelijk. Altijd rustig optrekken en de wijzer op zo laag mogelijk energiegebruik als kan.
    En dan nog haal ik de 30km bereik niet.

    Volledig opgeladen is hoogste bereik tot nu toe 30km geweest wat hij aangaf.
    Hoop alleen niet dat het ligt aan het accupakket , dat deze veel in vermogen verloren heeft.
    En ik vroeg mij af of ik dat kan laten uitlezen ergens ?
    Oké dus we hebben hetzelfde model en jaar. 5.4kw is niet heel slecht hoor denk ik. Ik merk echt het verschil met de ochtend (kouder) en de middag (warmer) kilometers en hoe ik dan rijd (rechtervoet)

    Voorbeeld:
    Als ik hem heb opgeladen, dan start hij in EV-modus en rijd ik hem tot 4km leeg en dan gaat hij geheel automatisch over naar de verbrandingsmotor (altijd bij nog 4km). Wil ik die laatste kilometers ook oprijden, dan druk ik drie keer op de EV-knop. Zijn die laatste km’s ook op en ik blijf bijv op de snelweg rijden, dan gaat hij weer tot 4km opladen. Die laatste 4km gebruik ik dus altijd voor de laatste km’s die ik rij. Inmiddels weet ik het punt op de route wanneer ik die moet aanroepen. Hoeveel ik dan daarna laad, weet ik niet, maar dat zal rond de 6,?kw zijn, want ik heb hem helemaal leeg gereden. Ik laad hem op met de thuislader, dus weet het niet exact. En op kantoor is laden gratis en de sessie zie ik niet terug in de Vattenfall app. Laad ik hem op met nog die 4km, dan gaat er natuurlijk minder kw in (laadtijd is dan ook korter).

    Ik heb nu ong 122.000 km op de teller, waarvan ikzelf ong 50k (47% elektrisch) heb gereden. Ik haal ook ong 30km met de ochtendtemperaturen (14graden) van nu, ik vertrek ook vrij laat dus ochtend zonnetje is er al, dus verwarming doe ik niet meer aan.
    Vanmiddag reed ik terug met 20graden. En ik zag dat mijn bereik groter werd, ik denk rond de 34km.
    Wat helpt is dat als je weet dat je om bijv 17:15u wegrijdt, je de klimaatregeling om 17:00u start (wel ingeplugd). Je accupakket wordt dan ook op temperatuur gebracht. Dat op temperatuur brengen kost nl ook capaciteit van je accu als je dat niet doet. ‘s Ochtends hetzelfde natuurlijk, eerst voorverwarmen.

    Die garantie is tot 160.000km of 5 jaar. Het pakket mag dan met 30% zijn afgenomen. Kosten voor het onderzoek moet je eerst zelf betalen, zijn ze een paar dagen mee bezig. (Dat is mij door de dealer verteld, want ik wilde de check laten doen voordat hij buiten de garantie valt). Komt daar iets uit dan is het maar de vraag of het onder die garantie valt of normale “slijtage”. Uiteindelijk heb ik dat niet gedaan, want ik heb geen klachten.

    As we speak, de accu is weer vol en het komt overeen wat ik eerder schreef:

    Laatst gewijzigd door iLudo; 31-05-23 om 23:12.

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2022
    Leeftijd
    62
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: A3 e-tron bij een openbare laadpaal

    Heb hier een A3 e tron 2017 bij accu vol tussen 43 of 47 km , toen het wat kouder was rond de 35 km .

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2022
    Leeftijd
    34
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 e-tron bij een openbare laadpaal

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heliarie Bekijk Berichten
    Heb hier een A3 e tron 2017 bij accu vol tussen 43 of 47 km , toen het wat kouder was rond de 35 km .
    De mijne is MY2018, haal je die afstanden ook effectief of is dit hetgeen dat de boordcomputer aangeeft?
    In de winter toont mijn scherm een goede 30, waarvan ik er maar 20 a 21 effectief mee kan doen.
    Momenteel met het huidige weer rond de 16 graden gemiddeld toont mijn auto 38, waarvan ik er effectief maar 30 mee kan doen..
    Het is toch raar dat er zo veel variatie zit tussen de aangegeven afstanden als alle batterijpacks tenslotte hetzelfde zouden horen te zijn.
    Het beste dat ik ooit al gehaald heb is 36,7 kilometer zonder voorverwarmen/afkoelen op een dag van 19 graden, continue wegen van 30, 50, 70 en een kilometer of 3 aan 90..

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2022
    Leeftijd
    62
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: A3 e-tron bij een openbare laadpaal

    Geeft de boordcomputer aan , heb alles aan staan airco radio enzo zet je die uit scheelt 1 a 2 km gaat nergens over .
    Ook gaat hij door tot o km bereik ledje rood kan dan nog steeds ev stand rijden wel tot rond de 50 k snelheid , rij met normale rij stijl dus niks inhouden gewoon door .

  11. #30

    Standaard Re: A3 e-tron bij een openbare laadpaal

    Ik denk dat de te halen afstand afhangt van 3 zaken. De eerste natuurlijk de temperatuur, zoals de meeste nu al weten. In de winter is het niet best. Ten tweede zijn het de energievreters, vooral de airco/verwarming. Zet je die uit, dan scheelt dat gelijk een paar km-ers.

    Maar je komt vooral het verst als je met een fluwelen voetje rijdt, gebruik maakt van de cruise control en ook het traject wat je rijdt is van belang. Ik ben vanaf mijn huis redelijk snel in de polder waar je 60 mag. Daar rijd je op de accu echt super zuinig. Provinciale weg met 80 per uur ook. Daar boven, bijvoorbeeld op de snelweg gaat het weer rap met de accu. Ik denk dat de route die je rijdt voor de meeste verschillen zorgt. Rij je in de stad met veel optrekken dan gaat het ook hard.

    Speel er maar eens mee. Je kunt echt ver komen mits je er je best voor doet. Bij mij is het zelf een beetje een sport om het maximale uit de accu te halen.

    Moet wel zeggen dat mijn accu wel redelijk gezond lijkt. Ik laad bij een lege accu meestal ergens tussen de 6,5 en 7 KwH. Meer dan de andere hier in dit draadje.

  12. #31
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.122
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 e-tron bij een openbare laadpaal

    Helemaal mee eens!

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •