Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: DQ200 DSG Service

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2021
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard DQ200 DSG Service

    Hi,

    Van de week contact opgenomen met DSG dokters voor een service van de DSG, ik neem aan dat dit inhoudt: olie vervangen, filters pakking rondom? hierbij gaven ze aan dat ik de dsg moest laten optimaliseren omdat dit beter zou zijn voor het weggedrag en het bak zelf, prijs zou circa 580 euro zijn in totaliteit.

    Vandaag stuurt een andere toko dat er bij een DQ200 geen service uitgevoerd kan worden omdat het een droog koppeling is, wordt ik nou voor het gek gehouden of?

    Verder ben ik tegen chippen van het blok, maar wel het fijn tunen van het DSG aangezien dit zou helpen.

    Onderstaande bericht vannuit een andere toko;

    Bedankt voor uw bericht. De DQ200 heeft verder geen onderhoud nodig, dit is een droge DSG koppeling.
    Dit type versnellingsbak kent inderdaad wel wat kwalen. Meest voorkomende is een koppeling welke vrij vlot verslijt.
    Daarnaast wil ook de mechatronic wel eens defect raken. Hieraan is helaas niets te doen.
    Een stage 2 DSG tuning wil wel helpen in het verbeteren van de levensduur van de DSG koppeling.
    De schakelmomenten worden een stuk aangenamer en levendiger gemaakt, waardoor de DSG koppeling minder te verduren krijgt.
    Losstaand kost de stage 2 DSG tuning 399,- euro incl. BTW.

    In de meeste gevallen combineren wij de stage 1 motor tuning, samen met een stage 2 DSG tuning. Hierbij de prijzen:
    Stage 1 motor tuning 319,- euro (actieprijs) naar 145pk en 320Nm
    Stage 2 DSG tuning 299,- euro (meerprijs)

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: DQ200 DSG Service

    Dat is toch hetzelfde? Ze noemen het anders, maar het komt op hetzelfde neer.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Leeftijd
    21
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: DQ200 DSG Service

    Bij de DQ200 kun je de olie van de mechatronica vervangen. De koppelingen zijn idd droog en hier zit geen olie.

    DSG doktor raadt aan elke 100.00km de olie te vervangen en hun rekenen daar 129 euro voor uit mijn hoofd.

    Moet zelf ook altijd nog eens de olie laten vervangen van mij DQ200 :-D
    Laatst gewijzigd door MauriceT; 04-08-22 om 15:19.

  4. #4

    Standaard Re: DQ200 DSG Service

    DQ200 heeft inderdaad minder service nodig dan bijvoorbeeld een DQ250. De koppeling is inderdaad een zwak punt. Ik heb vorig jaar toen ik mijn A3 net had gelijk laten tunen bij VAGtechniek. Motor & DSG stage 2 om inderdaad de koppeling te sparen. Ik zou adviseren het te doen, je merkt dat hij ook wel een stuk prettiger schakelt hierna.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2022
    Leeftijd
    44
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: DQ200 DSG Service

    Omdat ik voorstander ben van goed onderhoud aan m'n materiaal, heb ik m'n DQ200 van verse olie voorzien. Hierna mijn bevindingen in dit wat oudere topic, omdat het me onzinnig leek om topic nummer zoveel over de DQ200 te starten.

    Ik ben niet erg ervaren in het uitvoeren van dit soort onderhoud, maar na herhaaldelijk onderstaande howto filmpje bekijken en uitvoerig verzamelen van het benodigde vulmateriaal heb ik de stap genomen. Dit met perfect resultaat afgerond.

    https://www.youtube.com/watch?v=iZ2RxYKzxss

    Het gaat dus om 1,7 liter bakolie in het achterste gedeelte, de tandwielkast / versnellingsbak
    En om 1,0 liter hydrauliek olie in het voorste gedeelte, de mechatronic

    Dit verversen helaas pas bij een tellerstand van een kleine 150.000 kilometer uitgevoerd vanwege occasion aankoop. Wagen was dealeronderhouden en die hebben er dus geen onderhoud aan gedaan omdat in hun werkplaatshandleiding staat "droge koppeling - onderhoudsvrij".
    Bakolie eruit laten lopen, uiterlijk half doorzichtig bruin. Dus op dat moment vroeg ik me af of het wel een zinnige actie was...totdat ik de bak vulde met de nieuwe olie welke uiterlijk volledig helder doorzichtig is. Overtuigd van het nut dus.

    De mechatronic hydrauliek olie eruit laten lopen, uiterlijk doorzichtig groen dus ook hierbij vroeg ik me af of het wel een zinnige actie was. Nieuwe hydrauliek olie vullen, blijkt die uiterlijk hetzelfde eruit te zien. Niet volledig overtuigd van het nut uiteindelijk. Hoewel hydrauliek olie de naam heeft hydroscopisch te zijn (neemt vocht uit de omgevingslucht op), lijkt mij de mechatronic een volledig gesloten apparaat te zijn. Normaal zou ik zeggen "baat het niet dan schaadt het niet" maar ik heb de hydrauliek olie staan vullen met een stukje remleiding met een binnendiamter van iets van 2 millimeter wat dus ongeveer een uur heeft geduurd om die 1,0 liter erin te persen.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •