Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Opties zoals Carplay en achteruitrijcamera toevoegen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2022
    Leeftijd
    28
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Opties zoals Carplay en achteruitrijcamera toevoegen

    Hi leden,

    Ik heb uiteindelijk maar een account gemaakt want door alle informatie overal zie ik niet meer waar ik moet beginnen.
    Mijn naam is Christopher (Chris) de wagen heb ik Audios.Etron genoemd, zo ook op Instagram.

    Sinds februari dit jaar ben ik trotse eigenaar van een Audi A3 etron van het jaar 2015.
    Er zijn al een aantal dingen aan gebeurd, midden demper remove met een uitlaatklep erop, super blij mee.
    Via OBDEleven heb ik ook het 1 en ander kunnen aanpassen.

    Nu zou ik toch ook graag een achteruitrijcamera willen aansluiten maar kom er niet echt uit, soms lees ik dat het plug en play is en soms lees ik dat er gecodeerd moet worden.
    Hoe zit dat nou precies? Kan iemand mij hier meer duidelijkheid over geven?

    Carplay heb ik ook niet, mijn vorige auto had dit wel (KIA Niro) en mijn huidige werkvoertuig heeft het ook.
    Ik maak er dus best veel gebruik van en het zou een mooie extra zijn als dat ook bij mijn A3 zou kunnen, nu heb ik erg veel gelezen en dat er modules voor tekoop zijn, maar ik heb ook gelezen dat sommige modellen alleen de USB module nodig hebben met wat codering.
    Heeft iemand voor mij hier meer duidelijkheid over?

    Ik hoop met deze topic wat meer duidelijkheid te krijgen.

    Ik heb trouwens de MMI+ (2x SD kaart en de SIM module) met werkende Audi Connect.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    412
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Opties zoals Carplay en achteruitrijcamera toevoegen

    Ik denk dat er op dit forum al meer dan genoeg over geschreven is maar zal een kleine opsomming geven

    Carplay is "direct" alleen mogelijk bij facelift modellen. Mits je inderdaad de juiste USB poort hebt. Mocht je die missen kan je die nog achteraf retrofitten.
    Voor een pre-facelift model is het alleen mogelijk om een kastje ertussen te klussen en of een upgrade te doen naar MiB ipv MMI. Dit is echter erg kostbaar.

    Voor wat betreft de achteruitrijdcamera, de originele dient altijd gecodeerd te worden. Voor de prefacelift heb je een losse camera module + camera + kabelboom nodig. Voor de facelift modellen heb je alleen de camera + kabelboom nodig.

    Alle niet orignele camera's hoeven niet gecodeerd te worden.
    SQ5 2018 PL+ en nog zo veel meer
    TTS 8S Roadster 2016, PL+
    A3 8V Limousine 2018, Design PL+

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2022
    Leeftijd
    28
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Opties zoals Carplay en achteruitrijcamera toevoegen

    Bedankt voor je reactie.

    De facelift modellen zijn de koplampen met dat hoekje erin toch?
    Hoe herken je een pre facelift precies? Via de Audi Connect app heb ik wel gezien dat mijn wagen het model van 2016 is.

    Mijn camera hoeft niet origineel te zijn, maar dan zou het waarschijnlijk met een los schermpje moeten of kan het dan ook gewoon op het originele scherm gekoppeld worden?

  4. #4
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.657
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Opties zoals Carplay en achteruitrijcamera toevoegen

    Is dit niks voor je?
    Ik heb van deze leverancier (Coika, AliExpress) zo’n systeem gekocht voor mijn Q5. Inbouwen was p&p, ook de gelijk meebestelde achteruitrijcamera ingebouwd (dat was nog het meeste werk). Ben er heel tevreden over, ook over de hulp die ik kreeg via chat in de Ali app, vlotte en goede reacties van Coika. Functioneert prima sinds de inbouw in feb dit jaar.

    https://star.aliexpress.com/share/sh...%3DsocialShare
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2022
    Leeftijd
    28
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Opties zoals Carplay en achteruitrijcamera toevoegen

    Dat ziet er erg interessant uit!
    Ik lees in de beschrijving ervan dat origineel interface ook gewoon benaderbaar blijft, werkt die overschakeling soepel?
    En als die in de originele interface zit en je zet hem in achteruit gaat die dan ook naar de camera? Of moet die dan echt eerst in die andere interface zijn?


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2022
    Leeftijd
    28
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Opties zoals Carplay en achteruitrijcamera toevoegen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kees B Bekijk Berichten
    Is dit niks voor je?
    Ik heb van deze leverancier (Coika, AliExpress) zo’n systeem gekocht voor mijn Q5. Inbouwen was p&p, ook de gelijk meebestelde achteruitrijcamera ingebouwd (dat was nog het meeste werk). Ben er heel tevreden over, ook over de hulp die ik kreeg via chat in de Ali app, vlotte en goede reacties van Coika. Functioneert prima sinds de inbouw in feb dit jaar.

    https://star.aliexpress.com/share/sh...%3DsocialShare
    Ik heb zojuist dit scherm besteld met de camera erbij.
    Ben zeer benieuwd of dit bevalt en ook goed werkt!

    Bedank voor deze tip, ik wist namelijk niet dat dit ook een mogelijkheid was.

  7. #7
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.657
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Opties zoals Carplay en achteruitrijcamera toevoegen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiosEtron Bekijk Berichten
    Dat ziet er erg interessant uit!
    Ik lees in de beschrijving ervan dat origineel interface ook gewoon benaderbaar blijft, werkt die overschakeling soepel?
    En als die in de originele interface zit en je zet hem in achteruit gaat die dan ook naar de camera? Of moet die dan echt eerst in die andere interface zijn?
    1) Ja, overschakeling van (in mijn geval) Android naar MMI werkt heel soepel, of door één van de MMI toetsen in te drukken of door op het scherm op het Audi logo te tikken, of op CAR. Terug naar Android door op het scherm te tikken.
    2) Ja, maakt niet uit in welk systeem of welk menu je zit, het scherm toont direct het beeld van de camera zodra je hem in de achteruit zet.

    Verzending vanuit China duurde bij mij 10 dagen. Alvast succes met je aankoop gewenst!
    Laatst gewijzigd door Kees B; 07-08-22 om 17:40.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2022
    Leeftijd
    28
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Opties zoals Carplay en achteruitrijcamera toevoegen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kees B Bekijk Berichten
    1) Ja, overschakeling van (in mijn geval) Android naar MMI werkt heel soepel, of door één van de MMI toetsen in te drukken of door op het scherm op het Audi logo te tikken, of op CAR. Terug naar Android door op het scherm te tikken.
    2) Ja, maakt niet uit in welk systeem of welk menu je zit, het scherm toont direct het beeld van de camera zodra je hem in de achteruit zet.

    Verzending vanuit China duurde bij mij 10 dagen. Alvast succes met je aankoop gewenst!
    Top bedankt voor deze extra informatie!

    Ik wacht rustig in spanning af wanneer het binnenkomt, ik heb al achterin de voorbereiding gedaan, alleen dan nog de grote klus de camera zelf en het scherm vervangen.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2023
    Leeftijd
    23
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Opties zoals Carplay en achteruitrijcamera toevoegen

    Goedeavond Audi Genoten,

    Ik ben ook van plan een Achteruitrijcamera in te bouwen in mijn Audi a3 van 2015.

    Nu zag ik deze camera op Alli Ik heb net dit geweldige item op AliExpress gevonden. Bekijk het nu! €105,45 | Voor audi a3 8v 2016 --- 2019 facelift achteruitkijkcamera hoge lijn 8v0 827 566b
    https://a.aliexpress.com/_EJ5yKZl

    Is dat wat? En is dit te onderscheiden met een originele?

    Ik hoor het graag!

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    412
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Opties zoals Carplay en achteruitrijcamera toevoegen

    Voor een 2015 model heb je denk ik nog de losse module nodig.
    Pas vanaf de facelift kan het zonde de losse module.
    SQ5 2018 PL+ en nog zo veel meer
    TTS 8S Roadster 2016, PL+
    A3 8V Limousine 2018, Design PL+

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2023
    Leeftijd
    23
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Opties zoals Carplay en achteruitrijcamera toevoegen

    Goedemiddag,

    Oke, Wat heb ik allemaal nodig? en welke achteruitrijcamera raad jij aan?

    ik hoor graag van je

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •