Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: A3 e-tron elektrische laadklep, draaidop los

  1. #1

    Standaard A3 e-tron elektrische laadklep, draaidop los

    Hi allen!

    ik weet niet of ik de goede benaming gebruik,

    maar het draaidopje waarmee je de elektrische laadklep opent (het audi logo wat dan openschuift), is bij mij los en schiet er dus uit. Ik kan hem er wel weer inzetten en dan vastdraaien, maar alleen als ik hem dan 'op twee uur' richt. zie bijgevoegde foto.

    Vraag: herkennen jullie dit? is dit te fixen of moet ik dan direct zo'n hele klep bestellen? waar bestel ik dit en hoe heet het?

    small.jpg
    Laatst gewijzigd door tendingtropic; 15-08-22 om 16:13.

  2. #2
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.667
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron elektrische laadklep, draaidop los

    Dat heet "Afdekkap voor laadstopcontact", onderdeelnr 8V4 971 393 C, prijs bij de dealer 15 Euro incl. BTW.

    Edit: er zijn nog twee andere nummers voor dit onderdeel, afhankelijk van de PR-code - zie de sticker voorin het service / instructieboekje. Het genoemde nummer hoort bij PR-code ES3.
    Er is ook nog PR-code ES1, ES4 en ES9. Kan niet achterhalen wat de verschillen zijn. Even checken dus, en anders de dealer vragen.

    Edit 2: er is ook nog een "Reparatieset voor afdekklep van laadstopcontact", nr 8V4 898 343 E, prijs 45 Euro incl. Daar zit het kapje ook bij. Het ligt er dus aan wat er precies kapot is denk ik.

    Edit 3: en nog een "Reparatieset voor afdekmechanisme van laadstopcontact" 8V4 898 343 B, 60 Euro.

    Toch maar even de dealer raadplegen.....
    Laatst gewijzigd door Kees B; 15-08-22 om 19:21.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2023
    Leeftijd
    45
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 e-tron elektrische laadklep, draaidop los

    Het draaipalletje is niet de afdekkap laadstation. Weet even niet hoe hij wel vermeld wordt in de onderdelen lijst

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •