Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: A3 e-tron cruise control naar adaptive cruise control

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2022
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard A3 e-tron cruise control naar adaptive cruise control

    Goedemiddag allen,

    Sinds een maandje ben ik eigenaar van een A3 E-tron uit 2016 (2017 facelift model).
    Opzich heeft de auto al leuke opties zoals virtual cockpit, lane assist, front assist etc. etc.

    Maar helaas heeft de auto ook gewone cruise control en geen adaptive cruise control, iets wat ik toch eventueel zou willen.
    Ik had al begrepen dat het te programmeren is (volgens mij ook forum gebruiker hier), maar daarvoor moet ik wel een andere hendelset hebben.

    Zijn er bedrijven die zo'n hendelset kunnen inbouwen? Mijn eigen garage wil dit soort klussen niet doen.
    En waar moet je allemaal op letten bij het zoeken naar een hendelset, of is er maar een type voor?

    IMG_2110.jpg

    IMG_2217.jpg

    Ik heb uiteraard zelf al gezocht maar kwam vooral oudere topics tegen waarbij de links niet meer werkten, ook zag ik daar een bedrijf dat kennelijk niet meer bestaat (althans, de website is gesloten).
    Laatst gewijzigd door FabianGTI; 18-08-22 om 13:07.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard re: A3 e-tron cruise control naar adaptive cruise control

    8V0953521HR is het nummer van de stalk set. Deze kan je makkelijk gebruikt vinden https://link.marktplaats.nl/m1873625...ontent=app_ios

    Het ombouwen is heel makkelijk. 2 of 3 schroefjes uit de contactslot behuizing en deze los halen. Dan je airbag eruit halen van achter het stuur door de gaatjes. Stuur bout los halen en stuur eraf en dan kan je de stalk set wisselen.

    Je moet wel alles laten coderen anders heb je best wat storingen en geen cruise control en lane assist meer.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron cruise control naar adaptive cruise control

    Accu zou ik even los halen voor je de airbag eraf haalt al doen ze dat bij diefstal ook niet.

  4. #4

    Standaard Re: A3 e-tron cruise control naar adaptive cruise control

    Hallo Fabian,

    Is het je nog gelukt?



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FabianGTI Bekijk Berichten
    Goedemiddag allen,

    Sinds een maandje ben ik eigenaar van een A3 E-tron uit 2016 (2017 facelift model).
    Opzich heeft de auto al leuke opties zoals virtual cockpit, lane assist, front assist etc. etc.

    Maar helaas heeft de auto ook gewone cruise control en geen adaptive cruise control, iets wat ik toch eventueel zou willen.
    Ik had al begrepen dat het te programmeren is (volgens mij ook forum gebruiker hier), maar daarvoor moet ik wel een andere hendelset hebben.

    Zijn er bedrijven die zo'n hendelset kunnen inbouwen? Mijn eigen garage wil dit soort klussen niet doen.
    En waar moet je allemaal op letten bij het zoeken naar een hendelset, of is er maar een type voor?

    IMG_2110.jpg

    IMG_2217.jpg

    Ik heb uiteraard zelf al gezocht maar kwam vooral oudere topics tegen waarbij de links niet meer werkten, ook zag ik daar een bedrijf dat kennelijk niet meer bestaat (althans, de website is gesloten).

  5. #5

    Standaard Re: A3 e-tron cruise control naar adaptive cruise control

    HAllo Levon,

    Heb jij een de ronde of vierkante radar?
    Ik vraag dit omdat ik een vierkant fabriekswegen heb en kan niet uit alle berichten ontcijferen of een aanwezige vierkante versie ook problemen heeft met de FEC-code (hij is al aanwezig en dus gecodeerd zou je denken)


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron cruise control naar adaptive cruise control

    Sorry zie het bericht nu pas.

    Ik heb de vierkante radar. Mijn radar had alleen front assist maar is vrij te schakelen voor adaptive cruise control. Volgens mij kan de vierkante radar ook sneller. Die van mij gaat tot 200km/h op adaptive cruise control.

    Als je ook de lane assist camera hebt kan je volgens mij ook file assistent.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •