Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Middendemper tips? 1.4 TFSI

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2021
    Leeftijd
    27
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Middendemper tips? 1.4 TFSI

    Ik heb sinds kort een remus einddemper op mijn 1.4 tfsi van 2016.
    Dit was puur voor de looks maar nu wil ik toch wel een beetje meer geluid..
    De einddemper heeft niet echt iets veranderd.
    Nu was ik aan het denken om eventueel mijn originele midden demper open te maken langs boven en een rechte buis tussen te lassen wegens de moeilijke keuring in België liever geen rechte buis zichtbaar.
    Toevallig mensen die dit al gedaan hebben en weten of dit een degelijke oplossing is?

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Middendemper tips? 1.4 TFSI

    Met de Remus-demper kom je wel door de keuring?

    Bij twijfel staan ze hier in Nederland klaar met een dB-meter. Als het in BE strenger is, gaat het niet lukken met die rechte pijp.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Middendemper tips? 1.4 TFSI

    Het is een turbo motor dus geeft geen lawaai, hooguit funest voor je performance maar ach, meer geluid is sneller toch? 😉
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2021
    Leeftijd
    27
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Middendemper tips? 1.4 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Met de Remus-demper kom je wel door de keuring?

    Bij twijfel staan ze hier in Nederland klaar met een dB-meter. Als het in BE strenger is, gaat het niet lukken met die rechte pijp.
    Voor de remus demper heb ik de nodige attesten en goedkeuring voor dus dat is 100% in orde zoals ik het wou.
    Ivm dB-meter geen idee gebeurt misschien wel de eerste x dat je op controle gaat na het plaatsen als je naar de "tuning keuring gaat" dit is de eerste keer dat ik dit moet doen nu. En nadien de jaarlijkse controle is denk ik gewoon een check controle omdat die wel al op je keuringsbewijs staat denk wel dat ze de co-uitstoot meten dan.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •