Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Storing ACC

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    38
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Storing ACC

    Beste mede forum leden, wij hebben een auto gekocht met lichte voorschade, inmiddels is hersteld echter de draden van de acc waren allemaal kapot

    Nu zien wij 4 draden ( zie foto')

    We hebben alle programma's tot beschikking etka elsawin vcds odis online echter de storing komen wij niet uit mede doordat het schemas niet klopt? (Zie bijlage) nou zijn er vele mensen dit dit systeem hebben geretrofit dus wellicht kan iemand eruit komen

    Wij hebben 4 draden op de stekker dus geen lane assist (zit ook geen camera in de binnenspiegel(bij de voorruit)


    Hij blijft zeggen geen communicatie, ik vermoed dat we op het verkeerde schema hebben gekeken

    Pin 1 is bruin loopt naar de massa 85 (in schema gecontroleerd met de piep stand op onze fluke)
    Pin 8 is rood/geel gaat naar stekker 17B en word zwart/rood gecontroleerd hier zit ook gewoon spanning op vamaf de acc stekker gemeten naar de 17B stekker

    Oranje bruin zat een onderbreking in, even ter test buiten de auto om een draad getrokken van de stekker pin 6 naar T17A pin 10
    (Volgens het ene schema zie foto)

    En de andere draad volgens
    En nou komt het er zijn dus 2 schemas ik vermoed 1 met camera in de spiegel en 1 zonder ( 6 draden en 4 draden) aangezien wij dus 4draden hebben, hebben wij dit schema aangehouden echter 1 draadkleur klopt niet in het 4pin schema maar de kleur klopt wel weer in de 6pin schema ( wij hebben een draad oranje grijs en volgens het 4 pins schema (dat wij gebruikt hebben)moet dit oranje wit zijn


    Volgens schema met 4 draden moet oranje wit op pin 5 van de acc stekker en uitkomen op stekker t17A pin 9

    Alleen wij hebben oranje grijs zie foto

    Zie ook de storing die die aangeeft in 009

    Ik vermoed dat dit te maken heeft met de manier waarop het gepint is ( fout dus )

    Wij hebben momenteel:
    1= bruin massa
    8=rood geel
    6=oranje bruin
    5= oranje grijs ( hoort oranje wit te zijn ? )


    Wie heeft de gouden tip/antwoord?

    Oranje grijs op 2 zetten?
    Oranje bruin op 3 zetten wellicht ipv 5 & 6

    Klopt het schema in elsa dan niet of zie ik iets over het hoofd
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Snowwhite; 23-09-22 om 10:06.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Storing ACC

    Verplaatst naar het 8V-subforum.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    38
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Storing ACC

    Dankjewel maat ben hier niet zo goed in

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    38
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Storing ACC

    Inmiddels goed gepint op 2 en 3

    Rode lampje acc is inmiddels uit, alleen hij zegt nog steeds op 009 regelapparaat defect

    Wat zeggen jullie ? Vervangen en opnieuw inleren ik vind dit raar aangezien die op de acc nog x aantal canbus storingen heeft en zegt Afstandregeling losgekoppelt


    Tips ?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •