Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Auto remt onverwacht (grijpt in) alleen bij nat weer

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2022
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Auto remt onverwacht (grijpt in) alleen bij nat weer

    hallo,
    Nieuw op dit forum.
    Heb het volgende probleem met mijn A3.
    De auto remt onverwacht (grijpt in) op een rechte weg, dit gebeurt alleen bij nat weer.

    Lijkt erop dat de ABS dit doet, maar er is geen slipgevaar oid. rij normaal en geen aquaplanning oid.
    Is bij een snelheid tussen 80 km - 100 km.

    Garage heeft een wiellager en abs sensor vervangen, maar helaas.
    foutcode:
    • 0056 front right wheel speed sensor.
    • 32993 Control module for electric parking brake
    • RPM sensor implausble signal


    Opmerking:
    Ik ondervind ook vele "Hapering/schokjes in vermogen tijdens rijden" --> Ik heb we eens gelezen dat bij nat weer de remmenblokken soms heel kort even contact maken met de remschijven om de schijven 'schoon' te vegen.

    Kan dit er ook mee te maken hebben?
    Wat kan dit veroorzaken?!

    kan pas over 4 wk bij een garage (vac-speciliast) terecht. maar heb graag meer info.
    Wie kan mij helpen alle advies is welkom.
    gr bert

  2. #2
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.377
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: Auto remt onverwacht (grijpt in) alleen bij nat weer

    Kabel abs sensor kan een breuk hebben of stekker geoxideerd, abs ring vuil....dan help een nieuwe sensor niet.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.862
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto remt onverwacht (grijpt in) alleen bij nat weer

    Verplaatst naar het A3 8V-subforum, svp voortaan hier zelf de vragen over deze auto neerzetten.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.134
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Auto remt onverwacht (grijpt in) alleen bij nat weer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bertus14 Bekijk Berichten

    Opmerking:
    Ik ondervind ook vele "Hapering/schokjes in vermogen tijdens rijden" --> Ik heb we eens gelezen dat bij nat weer de remmenblokken soms heel kort even contact maken met de remschijven om de schijven 'schoon' te vegen.

    Kan dit er ook mee te maken hebben?
    Wat kan dit veroorzaken?!


    Dit zijn de opties:

    Laatst gewijzigd door iLudo; 14-10-22 om 10:58.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    38
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto remt onverwacht (grijpt in) alleen bij nat weer

    duz ze hebben abs sensoren en de rest vervangen en het probleem is er nog? goede garage. maar kwa haperingen wat bedoel je exact plaats anders eens een scan bijv van vcds


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2023
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Auto remt onverwacht (grijpt in) alleen bij nat weer

    Hetzelfde probleem als TS heb ik ook gehad. Was even puzzelen wat er exact aan de hand was en hoe het te reproduceren.

    Probleem bleek te reproduceren met en regen, ingeschakelde ruitenwissers en snelheid boven ca 70 km/u. Bij deze situatie wordt het 'disc cleaning system' actief die de remschijven elke paar kilometer droog vegen. Op zich werkt dat prima, heb er zelf 4 jaar zonder problemen mee gereden. Tot dus bovengenoemd probleem ook bij mij ontstond. Auto remt als vanzelf en is op te lossen door te koppelen en ontkoppelen (bij mij dan).

    Monteur meegenomen in de auto onder genoemde situatie en die schrok wel even toen hij aan het stuur zat. Kon wel snel het remmende wiel achterhalen. Oplossen bleek iets anders.

    Uiteindelijk bleek in de ABS pomp een van de bewegende onderdelen bij het remmen (en dus ook aanremmen bij regen) niet meer los te komen. Nadat de gehele ABS-pomp vervangen was, was het probleem verholpen. Er moest nog wel wat software ingelezen - worden voor de pomp.

    Was een behoorlijke puzzel om erachter te komen wat exact het probleem was en wanneer het optreedt. De computer geeft wel een code, maar daarmee was de monteur er nog niet. Monteur vond het een leuk probleem zei hij nadat probleem verholpen was.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •