Goedemorgen,

Onlangs zijn mijn zuigerveren en distributieriem vervangen en heeft er dus het een en ander los gelegen. Sinds die tijd ben ik langzamerhand een probleem gaan ervaren met mijn stuur en weggedrag van mijn auto. De problemen die ik ervaar zijn als volgt:

- Auto stuurt een stuk lichter en "slapper" als voorheen. Dit is met name merkbaar in bochten op hogere snelheid. Waar hij eerder goed strak en direct de bocht door ging voelt het nu redelijk instabiel en moet ik echt een stuk meer bijsturen.
- Auto gaat niet/amper zwaarder sturen naarmate snelheid hoger word, ook het stuur in dynamic stand zetten heeft weinig tot geen effect.
- Lijkt minder lang in een rechte lijn te kunnen rijden, moet vaker corrigeren
- Er lijkt speling (hele korte vertraging) op het stuur te zitten
- Bij het stuur links en rechts draaien in stilstand is er een krakend/schurend geluid te horen, wat bij drempels ook af en toe te horen is.

Ik ben hiermee terug naar de garage geweest. Auto werd uitgelezen en hierbij kwamen diverse storingen in de stuurhoeksensor calibratie naar voren. Het stuur is toen opnieuw ingeleerd, waarbij aangegeven werd het even een paar dagen aan te kijken en anders terug te komen. De eerste 1 a 2 dagen leek het opgelost te zijn en stuurde weer even zwaar en strak als voorheen, maar helaas daarna alleen weer verslechterd. Terug naar de garage geweest. Ze gaven aan de auto weer uit te hebben gelezen en hem even op de brug gehad, maar niks gevonden volgens hun. Moest het weer even een aantal weken aankijken werd er gezegd. Het verschil in stuur en weggedrag is toch wel echt erg duidelijk merkbaar en voelt ook minder stabiel/veilig. Heeft iemand enig ervaring met een soortgelijk probleem of enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Ik hoor het graag!