Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Audi connect issues

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2021
    Leeftijd
    52
    Posts
    64
    Kudos
    0

    Standaard Audi connect issues

    Ik heb sinds enkele dagen veel issues met de Audi app en mijn 2018 etron
    Als ik probeer te verversen dan krijg ik een error "er is een fout opgetreden", idem wanneer ik bijv laadtimers probeer te versturen
    Als ik de auto manueel laat laden (bijv via de button bij de stekker) dan krijg ik wel in de app binnen dat de auto aan r laden is. Hij krijgt dus wel gegevens binnen maar geforceerd verversen in de app werkt niet

    Meer mensen met problemen?

    Het loopt al langer niet stabiel, ik heb het idee dat het ook iets met de koude temperaturen te maken heeft, want het lijkt alsof die de laatste tijd ook sneller dan voorheen niet meer bereikbaar is, bijvoorbeeld als de auto twee dagen stilgestaan heeft. Dat dat lijkt nu soms wel al een halve dag te zijn ofzo
    De verwarming starten op afstand lukt dus ook niet.
    Laatst gewijzigd door zakske; 25-01-23 om 07:12.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2022
    Leeftijd
    62
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi connect issues

    Ben hier zelf al 4 maanden bezig om het werkend te krijgen , auto is meerdere keren bij dealer geweest krijgen het niet voor elkaar .
    Ook pon reageert met standaard mails van sim is uitgezet en dat soort uitspraken , conclusie is gewoon waardeloos .

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2022
    Leeftijd
    34
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Audi connect issues

    Ik zou niet direct zeggen dat het met de koude te maken heeft. Zou tenslotte wat aan de rare kant liggen. In mijn opinie ligt het gewoon zuiver server-sided bij Audi..
    Ik kan nog altijd zonder problemen en behoorlijk snel mijn standverwarming aanleggen maar laadtimers aanleggen of aanpassen lukt niet. Dat is dan ook het enige dit niet werk zoals het hoort.
    het verversen duurt veel langer dan vroeger maar toch pakt hij het uiteindelijk toch.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2021
    Leeftijd
    52
    Posts
    64
    Kudos
    0

    Standaard Re: Audi connect issues

    Kou als in "de 12v accu eerder sparen", ik krijg die melding nu vaker dan zeg voor de winter. Maar goed, dat is misschien een gevoelskwestie. Het heeft inderdaad nooit erg soepel gewerkt, je merkt duidelijk dat Audi geen IT-bedrijf is. Hoe oud zou de ontwikkelaar van het geheel zijn? Lijkt me iemand op leeftijd...

  5. #5

    Standaard Re: Audi connect issues

    Na 1,5 jaar bug na bug, werkt de app icm mijn etron uit 2015 al even probleemloos. Idem de standkachel. Ik zie net wel dat Audi een update heeft doorgevoerd. Fingers crossed, want meestal geeft dat problemen. Net nog bekeken, maar geen issues. De app is wel super traag. Een refresh duurt 30 tot 40 seconden, maar het werkt!

    PS Ik gebruik Audi connect zelf trouwens niet. Ik heb alleen mijn etron gekoppeld zodat ik de laadstatus ed kan zien + standkachel kan bedienen.
    Laatst gewijzigd door marsman1980; 25-01-23 om 15:10.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2021
    Leeftijd
    52
    Posts
    64
    Kudos
    0

    Standaard Re: Audi connect issues

    Ik gebruik mijn auto via Homey, maar dat is ook afhankelijk van de API van Audi... Maar die kan de auto ook niet bereiken, meestal na een dag of 2-3, maar nu al na een paar uur. Ik vermoed dat de Audiapp dezelfde issues heeft (zal ook via dezelfde API communiceren)

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2021
    Leeftijd
    52
    Posts
    64
    Kudos
    0

    Standaard Re: Audi connect issues

    En hoe lang duurt het bij jullie voor je een melding krijgt dat er niet bijgewerkt kan worden omdat de accu gespaard moet worden (auto hangt dan aan de lader...)? Dat is bij mij nu toch echt wel eerder dan voor de winter (maar goed, dat kan toeval zijn)

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Audi connect issues

    Wat bedoel je precies met deze melding dat hij niet bijgewerkt kan worden? Ik heb deze melding vaak gehad, maar dat kwam door server-storingen aan de kant van Audi. Dat had niks te maken met de accu van de etron. Het duurde inderdaad soms wel 30 tot 40 seconden ofzo voordat de app aangaf dat het niet werkte.

    Wel is het zo dat ik de standkachel niet via de app kan aanzetten, als de accu nog maar een klein beetje lading heeft. Dan krijg je ook een vergelijkbare melding, maar weet niet precies welke. Ik weet bijna zeker dat ik de standkachel kan aanzetten als de etron aan de lader hangt. Ook als de accu bijna leeg is.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2021
    Leeftijd
    52
    Posts
    64
    Kudos
    0

    Standaard Re: Audi connect issues

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marsman1980 Bekijk Berichten
    Wat bedoel je precies met deze melding dat hij niet bijgewerkt kan worden? Ik heb deze melding vaak gehad, maar dat kwam door server-storingen aan de kant van Audi. Dat had niks te maken met de accu van de etron. Het duurde inderdaad soms wel 30 tot 40 seconden ofzo voordat de app aangaf dat het niet werkte.

    Wel is het zo dat ik de standkachel niet via de app kan aanzetten, als de accu nog maar een klein beetje lading heeft. Dan krijg je ook een vergelijkbare melding, maar weet niet precies welke. Ik weet bijna zeker dat ik de standkachel kan aanzetten als de etron aan de lader hangt. Ook als de accu bijna leeg is.
    Ik kan regelmatig zowel het laden niet starten als de standkachel, ook als de auto aan de lader hangt krijg ik regelmatig een bericht dat er niet gecommuniceerd kan worden "om de accu te sparen". Exacte woorden weet ik zo niet. Meestal als de auto een dag of 2 stil heeft gestaan.

  11. #10

    Standaard Re: Audi connect issues

    Ok. Ik krijg een dergelijke melding echt alleen als ik de standkachel wil aanzetten en er nog maar een beetje lading in de accu zit. Alle andere vergelijkbare meldingen hebben te maken met een time out aan de kant van de servers van Audi.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2021
    Leeftijd
    52
    Posts
    64
    Kudos
    0

    Standaard Re: Audi connect issues

    Welke accu bedoel jij? Ik heb het idee dat het bij die melding om de 12v accu gaat, want mijn HV-accu is nog steeds in prima conditie -auto 4 jaar oud- en ik krijg de meldingen ook als de auto met 100% lading aan de lader hangt. Regelmatig met koud weer de afgelopen tijd mijn ruiten moeten krabben omdat de kachel weer niet aan wilde.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •