Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Lampje ruitensproeiervloeistof blijft branden

  1. #1

    Standaard Lampje ruitensproeiervloeistof blijft branden

    Dag allen,

    Inmiddels rij ik 1,5 jaar in een Audi A3 uit 2017. Eigenlijk vanaf het begin heb ik regelmatig last van het ruitenwisservloeistof lampje dat onterecht brandt. Zelfs als ik het reservoir helemaal tot aan de rand vul blijft de melding komen, maar soms verdwijnt 'ie opeens ook weer. Aangezien ik 'm een aantal weken geleden voor een onderhoudsbeurt heb aangeboden bij Audi, heb ik toen meteen gevraagd of ze daar is naar kunnen kijken. Uiteindelijk hebben ze toen e.e.a. bekeken en laten weten dat de 'kabel ruitensproeier sensor' vervangen moest worden. Dit onderdeel hadden ze niet op voorraad, maar aangezien ze de diagnose gesteld hadden heb ik er toch voor gekozen er een nieuwe afspraak voor te plannen. Tijdens het uitvoeren van deze werkzaamheden gaven ze aan dat toch ook het reservoir vervangen moest worden.. Aangezien ik midden in de reparatie zat, dit ook maar laten doen. Nu rij ik gister weg bij de dealer met een nieuw reservoir en een nieuwe kabel, maar het lampje brandt nog steeds.

    Inmiddels ben ik al 100 euro voor diagnose, 200 euro voor vervangen kabel ruitensproeier sensor en 150 euro voor het nieuwe reservoir kwijt. Ik ben nu dus bijna 500 euro lichter maar geen stap dichterbij de oplossing, ik vraag me dan ook sterk af welk effect de uitgevoerde werkzaamheden hebben gehad op het probleem. Ik ben erg benieuwd of jullie wellicht wel een idee hebben wat het zou kunnen zijn. Bij de audi dealer gaat de teller meteen lopen zodra ik ze die vraag stel...

    Daarnaast vraag ik mezelf af of de sensor zelf wel is vervangen als de kabel en reservoir vervangen zijn. Ik zou verwachten dat bij zo'n probleem de sensor zelf als eerst wordt bekeken/vervangen, maar kan zijn dat die onderdeel vormt van ofwel de kabel ofwel het reservoir?

    Alvast heel erg dank voor het meedenken!

  2. #2
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.657
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard re: Lampje ruitensproeiervloeistof blijft branden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vinnieb Bekijk Berichten
    Daarnaast vraag ik mezelf af of de sensor zelf wel is vervangen als de kabel en reservoir vervangen zijn. Ik zou verwachten dat bij zo'n probleem de sensor zelf als eerst wordt bekeken/vervangen, maar kan zijn dat die onderdeel vormt van ofwel de kabel ofwel het reservoir?
    Ja, dat zou ik ook denken, wat een prutsers. De “vloeistofpeilschakelaar” heeft p/n 7M0 919 376, maakt géén deel uit van kabel of reservoir. Kost bij de dealer 17€ incl btw, komt nog een afdichtring van 9€ bij (7M0 919 382).
    Laatst gewijzigd door Kees B; 17-02-23 om 09:24.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  3. #3

    Standaard re: Lampje ruitensproeiervloeistof blijft branden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kees B Bekijk Berichten
    Ja, dat zou ik ook denken, wat een prutsers. De “vloeistofpeilschakelaar” heeft p/n 7M0 919 376, maakt géén deel uit van kabel of reservoir. Kost bij de dealer 17€ incl btw, komt nog een afdichtring van 9€ bij (7M0 919 382).
    He Kees, dankjewel voor de verheldering! Heb Audi er net ook even over gebeld, ze geven aan dat de sensor wel onderdeel zou vormen van het reservoir en sturen daarbij deze foto op.. zouden het die twee zwarte puntjes zijn?
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden

  4. #4
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.657
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard re: Lampje ruitensproeiervloeistof blijft branden

    Inderdaad, de dealer heeft gelijk, sorry!
    Ik zag eerst een losse sensor in etka, maar die blijkt bij nader inzien voor de S3 te zijn. Die heeft een ander reservoir ivm plaatsgebrek.
    Wel bijzonder dat het lampje nog steeds aan gaat, “af en toe” problemen zijn de lastigste.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  5. #5
    Peultje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    35
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Lampje ruitensproeiervloeistof blijft branden

    Is hier inmiddels een oplossing voor? Ik heb hetzelfde probleem🫠


  6. #6
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.375
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Lampje ruitensproeiervloeistof blijft branden

    Verwacht dat de werking met een vaste sensor in het reservoir hetzelfde is als een losse sensor.
    Als je de stekker doorverbind en de melding blijft weg dan weet je genoeg.

    https://www.youtube.com/watch?v=3tVM...nnel=golfWagen
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •