Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Achteruitrijcamera starten met de parkeerhulp-knop

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    32
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Achteruitrijcamera starten met de parkeerhulp-knop

    Beste Audi-drivers,

    Ik dacht laat ik het eens hier proberen om te vragen wie mij kan helpen met het volgende.

    Al meer dan 1 jaar heb ik een achteruitrijcamera laten installeren die perfect werkt als ik mijn auto in de achteruitstand (R) zet.
    Echter moet ik om de camera te activeren of sensoren display elke keer de auto eerst in zijn achteruit (R) zetten.
    Nu heb ik ook een parkeerhulp-knop op mijn auto zitten die vroeger de grafische weergave van mijn auto liet zien met daarop de afstanden tot objecten op het MMI-scherm.
    Nu werkt de knop wel voor het deactiveren als mijn auto in zijn achteruit heb gezet maar niet meer voor het activeren.
    Enkel bij het activeren hoor ik wel piepjes en dat de afstand detectie tot objecten wel is ingeschakeld maar ik krijg niets te zien op het MMI-scherm. Die blijft gewoon staan op bijvoorbeeld de navigatie. Zet ik hem dan alsnog in zijn achteruit, dan springt het scherm wel naar mijn grafische interface van de auto en de achteruitrijcamera.

    Nu is mijn vraag:
    Kan iemand mij helpen met bijvoorbeeld Coding om dit wel juist te laten functioneren?
    Ik heb hiervoor de juiste middelen om dit aan te passen.

    Wie o wie kan mij het juiste antwoord geven.

    Alvast bedankt,

    Nigel

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2019
    Leeftijd
    35
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Achteruitrijcamera starten met de parkeerhulp-knop

    Dit probleem heb ik met 1 van mijn andere auto's een vw polo. Ook achteraf een camera laten installeren en daarbij is eigelijk de knop om in te schakelen vervallen. Werkt bijna perfect, wanneer je hem in zijn achteruit zet maar wanneer je op de knop van de Sensoren druk krijg je geen beeld meer te zien. Wel de piepjes te horen want ze zijn wel ingeschakeld. Denk dat dit gewoon ligt aan het type camera wat er in is gebouwd want af en toe wil het beeld wel is niet tevoorschijn komen bij inschakelen R. Je krijg dan wel de parkeersensoren te zien en geen camera. Maar bv je zet hem in zijn achterruit alles gaan aan camera en pdc en je drukt een keer op het parkeersensoren knopje om bv iets in je navi scherm te doen en vervolgens wil je weer op de parkeersensoren knop drukken doet hij alsnog niets. Dus er lijkt iets software of hardware matig te vechten met de Pdc

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    32
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Achteruitrijcamera starten met de parkeerhulp-knop

    Hallo AnnoBreda,

    Het moet vast mogelijk zijn om via Coding dit probleem softwarematig aan te pakken
    Zelf heb ik al wat instellingen kunnen veranderen m.b.t. de Camera, echter dit probleem nog niet kunnen vinden...
    Maar we geven niet zomaar op. Dus wellicht als iemand een ingeving krijgt weten we straks meer.

    Over het probleem dat niet altijd het beeld verschijnt als je hem in zijn Achteruit (R) zet, komt doordat de parkeersensoren al aanstonden of doormiddel van de knop.
    Ik zorg er nu voor dat de knop uit staat voordat ik hem in zijn achteruit zet. Dat werkt altijd.
    Laatst gewijzigd door nigel007; 20-03-23 om 08:03.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •