Resultaten 1 tot 1 van de 1

Onderwerp: Turbodruk (Boost) aanwijzing loopt in warmloopfase zomaar op en terug.

  1. #1
    L44GVL1EGER's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2022
    Leeftijd
    63
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS3
    Land
    Land

    Standaard Turbodruk (Boost) aanwijzing loopt in warmloopfase zomaar op en terug.

    Hallo allemaal,
    Ik heb intussen mijn RS3 (7/2019) intussen al weer een half jaartje. Alles loopt naar behoren en eigenlijk geen problemen gehad. Toch zit ik met een prangende vraag, alhoewel ik mij daar niet zo aan stoor een vraag over de turbodruk aanwijzing in mijn virtual cockpit.
    In de warmloop fase van de motor loopt de turbodrukmeting zomaar naar maximaal om vervolgens weer volledig terug te lopen naar "0". Gas geven doe ik met beleid en juist met gas los te laten loopt deze meter op. Net andersom als men zou verwachten.
    Dit fenomeen doet zich de eerste paar honderd meter (koude fase) voor om vervolgen normaal de functioneren.
    Zelf dacht ik aan iets van vocht in de boost aansluiting maar verder zal ik het echt niet weten. Ook de manier hoe het gemeten wordt, bijvoorbeeld drukdoos of een andersoortige sensor?
    Aan het gedrag van de motor is niks te voelen en reageert normaal op het gas.
    Wie het weet mag het mij schrijven en bij voorbaat dank.

    20230404_131859.jpg

    Bij gas loslaten blijft Boost maximaal (zie foto).

    Onderstaand video vond ik op YouTube....

    Laatst gewijzigd door L44GVL1EGER; 10-04-23 om 17:35.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •