Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Limousine Ambition Pro S Line verlagen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Leeftijd
    48
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Limousine Ambition Pro S Line verlagen

    Dag allen,

    Ik heb sinds vorige week een mooie zwart A3 Limousine met het Ambition Pro S-line pakket erop.
    Standaard zaten hier 18 inch velgen onder maar heb dit weekend er 19inch onder gelegd.
    Nu wil ik de auto ook verlagen. Ik zit te kijken naar veren die 30mm achter en 40/45mm voor verlagen maar kan het zijn dat de auto al af fabriek iets is verlaagd?
    Want dan haal ik die 30 en 40/45mm natuurlijk niet. Heb dit namelijk ook eens bij een Opel Insignia gehad. Na montage van de veren was hij nauwelijks tot niet gezakt.
    Dit wil ik voorkomen bij de Audi. Kan iemand mij hierin adviseren? Alvasy bedankt.

    Groeten Donnie vd Wiel
    IMG_20230415_203916.jpgIMG_20230415_203902.jpgIMG_20230415_203921.jpg

    Oja..let even niet op het logo op de naafkap, die moet nog vervangen worden.
    Laatst gewijzigd door tom; 16-04-23 om 21:03.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Leeftijd
    48
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Limousine Ambition Pro S Line verlagen

    Heb net even gemeten vanuit midden naafkap tot onderkant spatbord. Voor 36cm achter 34,5cm.
    Heb ergens op het forum gelezen dat dit een S-line onderstel zou moeten zijn gezien degene een S-line onderstel heeft en exact dezelfde afstand heeft.
    Ik wil hem echt lager hebben dus zou graag advies willen hebben hierin.

    Groeten Donnie

  3. #3

    Standaard Re: Limousine Ambition Pro S Line verlagen

    Hey, van harte met je nieuwe Audi. Er zijn op dit forum diverse draadjes over het verlagen. Ikzelf heb mijn A3 etron (die zelfs met een Sline uitvoering hoger op zijn poten staat) laten verlagen met een Eibach Pro set, dus alleen de veren. Verlaging was prima, ik dacht ergens rond de 3,5 cm.

    De meeste hier hebben die set ook gebruikt. Ik heb overigens wisselende ervaringen na het verlagen. Rijgedrag veel beter, maar erg stoterig op drempels en korte verhogingen. Jouw auto heeft waarschijnlijk het verlaagde sline onderstel. Ik denk dat jouw auto nog straffer wordt. Er wordt vaak geadviseerd om voor een schroefset te gaan. Kosten zijn veel hoger, maar blijkbaar is het resultaat beter. Ik kan het je niet vertellen, ik heb alleen veren toegepast.

    Ik heb mijn verlaging laten doen bij Lowering.nl.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Leeftijd
    48
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Limousine Ambition Pro S Line verlagen

    IMG_20230223_160926.jpgHoi marsman,

    Bedankt voor uw reactie. Bijna al mijn auto's (inmiddels nr 26) heb ik altijd verlaagd dus ben bekent met stoterig enzo. Ik heb hiervoor een A1 gehad met een H&R Deep 100 schroefset eronder. Supergaaf om te zien maar tja het hobbelt wel en je voelt alles maar op een of andere manier vind ik dat toch wel wat hebben.
    Ik heb ook wat info opgevraagd bij Intrax. Die ken ik ook al wat langer uit het verleden en die zeggen dat mijn A3 2cm lager ligt dan normaal dus dat ik nog 2 cm met hun veren kan zakken. Dat vind ik denk net niet genoeg. Ben ondertussen ook al aan het rondkijken voor een schroefset. Dus ben er druk mee bezig. Maar bedankt voor uw reactie en ik ga zeker even kijken op lowering.nl

    p.s Zie nu dat lowering.nl bijna bij mij om de hoek zit dus ga er zeker even langs, heb ze al een mail gestuurd. word vervolgd.
    Laatst gewijzigd door DonnieBrasco; 18-04-23 om 20:31.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Leeftijd
    48
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Limousine Ambition Pro S Line verlagen

    Heb inmiddels contact gehad met lowering.nl en ben er wel al uit dat het in ieder geval geen veren worden maar een schroefset word. Dus dat word nog even doorsparen.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •