Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Aanlopen remmen na vervangen remschijven en blokken

  1. #1

    Standaard Aanlopen remmen na vervangen remschijven en blokken

    Hallo, zal me even voorstellen. Sander, 45 jaar en de trotse bezitter van een audi RS3 sedan, 2018.

    Ik heb deze week de remschijven en blokken vervangen en heb nu het volgende probleem: de schijven en blokken lopen heel erg aan, alsof de wagen zelf remt. Het is niet dat de blokken of schijven te dik zijn, want ik kan zien dat ze zich zetten en de zuigers dus ietsje "uit" komen.

    Ik heb in 1e instantie geen ontluchtingsnippels open gehad en gewoon de zuigers terug geduwd om de nieuwe blokken te kunnen installeren. Dus er kan geen lucht in het systeem zijn gekomen.

    Al geprobeerd met VCDS de remmen te ontluchten maar deze geeft een foutmelding.

    Sinds het wisselen heb ik ook een storing in mijn ABS systeem: 0213 Vacuum sensor. C10A3 29 (008) Signal implausible.

    Iemand enig idee wat hier loos is en hoe ik dit kan oplossen? Alle hulp wordt zeer gewaardeerd, heb al heel wat remmen vervangen en geüpgraded, maar dit nog nooit eerder meegemaakt.

  2. #2
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.637
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Aanlopen remmen na vervangen remschijven en blokken

    Zie deze link naar een bericht op het VW forum, zelfde foutcode, oplossing staat erin. Weliswaar geen aanlopende remmen maar een niet werkende stop/start, maar als de sensor dan wel de terugslagklep defect is zou wellicht ook de rem kunnen blijven hangen?

    https://www.vwforum.nl/viewtopic.php?t=204064

    Het nummer voor de druksensor van de RS3 2018 is hetzelfde: 5Q0 906 207 A, vervangen door 5Q0 906 207 B, prijs bij de dealer € 132 incl btw.

    De terugslagklep wordt alleen geleverd als geheel (onderdrukslang met terugslagklep en druksensor), 8V0 612 041 A, € 203 incl.btw.
    Laatst gewijzigd door Kees B; 27-04-23 om 15:53.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2022
    Leeftijd
    34
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Aanlopen remmen na vervangen remschijven en blokken

    Misschien niet echt volledig relevant met het draadje hier maar ik zie regelmatig mensen hier onderdeelnummers met prijzen plaatsen. Is er ergens een openbare manier waar de gewone Jan-met-de-pet ook onderdelen en prijzen kan opzoeken? Ik begin soms te denken dat garages er gewoon een prijs op kleven op een item en zou graag de vergelijking eens doen..
    Heb me al plat gezocht maar niet direct iets gevonden hier over.

    En ivm wat Sander meemaakt heb ik ook eens voorgehad met mijn Golfje vroeger, naar de garage geweest en hebben ze toen gefixt maar geen idee hoe, waren ze nogal vaag over jammergenoeg.

  4. #4
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.311
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Aanlopen remmen na vervangen remschijven en blokken

    Dat kan zeker. Op de diverse onderdelensites (Autodoc etc.). Op dit forum is geen overzicht. Is niet te doen. Teveel modellen, teveel onderdeelnummers. Er zijn wel diverse sites waar je onderdelennummers kunt vinden. Die zijn hier op het forum ook veelvuldig beschreven.
    Als je een onderdelennummer gevonden hebt, kun je daarmee over het algemeen op de meeste onderdelensites wel passende onderdelen vinden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BelgianStar Bekijk Berichten
    Misschien niet echt volledig relevant met het draadje hier maar ik zie regelmatig mensen hier onderdeelnummers met prijzen plaatsen. Is er ergens een openbare manier waar de gewone Jan-met-de-pet ook onderdelen en prijzen kan opzoeken? Ik begin soms te denken dat garages er gewoon een prijs op kleven op een item en zou graag de vergelijking eens doen..
    Heb me al plat gezocht maar niet direct iets gevonden hier over.

    En ivm wat Sander meemaakt heb ik ook eens voorgehad met mijn Golfje vroeger, naar de garage geweest en hebben ze toen gefixt maar geen idee hoe, waren ze nogal vaag over jammergenoeg.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Aanlopen remmen na vervangen remschijven en blokken

    Onderdeelnummers vind je op 7zap.com/audi
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •