Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: A3 e-tron laadt niet meer via stopcontact na aanleg zonnepanelen

  1. #1

    Standaard A3 e-tron laadt niet meer via stopcontact na aanleg zonnepanelen

    Mijn Audi A3 etron wil ineens niet meer laden thuis. Diverse wandcontactdozen die ik voorheen altijd zonder problemen gebruikte, geven nu een foutmelding op het display (zo'n kruis). Ik weet dat de de stekker geaard moet zijn. Maar omdat het voorheen geen issue was, ga ik ervan uit dat dit niet het probleem is.

    Nu is het zo dat ik 4 weken terug zonnepanelen heb laten leggen. Daarvoor is er een nieuwe groep in mijn meterkast aangelegd. Voorheen heb ik mijn A3 etron wisselend thuis en aan de laadpaal in de straat geladen. Aan de laadpaal geen probleem, maar thuis wil nu ineens niet meer lukken. De stekkers die ik altijd gebruikte geven allemaal een foutmelding op het display van de lader van de Audi.

    Het kan bijna niet anders dan dat dit te maken heeft met de nieuwe groep. Maar het is ook zo dat ik al best lang de thuislader niet gebruikt heb omdat ik aan de laadpaal nagenoeg dezelfde tarieven had als thuis. Maar nu wil ik uiteraard de zonnepanelen uitnutten door weer thuis te gaan laden.

    Ik heb de electriciën al even gesproken, die geeft aan dat dit niet te maken kan hebben met de nieuwe groep. Iemand hier een idee wat dit zou kunnen zijn? Ik laad trouwens niet op de nieuwe groep die aangelegd is.

  2. #2
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 e-tron laadt niet meer via stopcontact na aanleg zonnepanelen

    Randaarde of aarderail in de meterkast ook nog correct aangesloten?

    Welke melding krijg je op het display van de lader?

  3. #3

    Standaard Re: A3 e-tron laadt niet meer via stopcontact na aanleg zonnepanelen

    Probleem moet in de meterkast zitten. Even je aarde op de stopcontacten doormeten!

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2021
    Leeftijd
    51
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron laadt niet meer via stopcontact na aanleg zonnepanelen

    Of neem de lader even mee naar een andere locatie en kijk of hij daar wel werkt

  5. #5
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    972
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron laadt niet meer via stopcontact na aanleg zonnepanelen

    Overspanning agv de zonnecellen??

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2021
    Leeftijd
    51
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron laadt niet meer via stopcontact na aanleg zonnepanelen

    Als het overspanning zou zijn (mogelijk), zou hij dan in de avond, als er geen opbrengst is wel werken?

    Erik

  7. #7

    Standaard Re: A3 e-tron laadt niet meer via stopcontact na aanleg zonnepanelen

    Ik krijg een E480 melding op het display. Op twee locaties. Zo even kijken, deze melding staat niet in het overzicht hierboven.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    711
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron laadt niet meer via stopcontact na aanleg zonnepanelen

    E480 heeft te maken met aarding.
    Je hebt het probleem op 2 verschillende locaties, dus het lijkt een "slechte kabel "of "slechte stekker aan de lader".
    Of de lader zélf is het probleem. Dat kan natuurlijk ook nog...

    Ik las ergens dat de lader extreem gevoelig is voor slechte verbindingen, dus de stekker een paar keer in en uit de wandcontactdoos schuiven kan ook helpen. Vooral omdat je eerder schreef dat je de lader een tijd niet hebt gebruikt.
    Laatst gewijzigd door Caravaca de la Cruz; 14-05-23 om 15:03.

  10. #9

    Standaard Re: A3 e-tron laadt niet meer via stopcontact na aanleg zonnepanelen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caravaca de la Cruz Bekijk Berichten
    E480 heeft te maken met aarding.
    Je hebt het probleem op 2 verschillende locaties, dus het lijkt een "slechte kabel "of "slechte stekker aan de lader".
    Of de lader zélf is het probleem. Dat kan natuurlijk ook nog...

    Ik las ergens dat de lader extreem gevoelig is voor slechte verbindingen, dus de stekker een paar keer in en uit de wandcontactdoos schuiven kan ook helpen. Vooral omdat je eerder schreef dat je de lader een tijd niet hebt gebruikt.
    Ik zal het checken. Lader heb ik idd heel lang niet gebruikt. Ik heb ook 2 verschillende verlengkabels gebruikt op 1 locatie. Zelfde code. Dus ik verdenk nu ook de lader. Ik zal hem dit weekend even uit elkaar halen en checken of er geen corrosie is. Op een Engelstalig forum las ik dat een lader die heel lang niet gebruikt wordt, een soort van reset nodig heeft. Iemand daar toevallig ervaring mee?
    Laatst gewijzigd door marsman1980; 15-05-23 om 11:17.

  11. #10

    Standaard Re: A3 e-tron laadt niet meer via stopcontact na aanleg zonnepanelen

    Nog even voor het archief, ik heb vandaag nog een poging gedaan en het advies van Caravaca de la Cruz opgevolgd. De stekker er een paar in en uit, stekker andersom in de wandcontactdoos en voila! Ineens laadt hij weer. Ik schat dus is dat er iets zit in de aarding oid. Maar voor nu dus opgelost!

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    711
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron laadt niet meer via stopcontact na aanleg zonnepanelen

    Dat heet "Voorsprong door Techniek".

    Bedankt voor de terugmelding.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •