Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: CoD-motor: vast of tweemassa-vliegwiel?

  1. #1

    Standaard CoD-motor: vast of tweemassa-vliegwiel?

    Heeft een audi a3 met cilinder uitschakeling (cod) per definitie een vervangbare dubbele massa vliegwiel? Of zou die ook een vaste vliegwiel kunnen hebben die je niet kunt vervangen? Het gaat om bouwjaar 2016.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: CoD-motor: vast of tweemassa-vliegwiel?

    Gaat over een 8V, dus verplaatst naar het 8V-subforum.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: CoD-motor: vast of tweemassa-vliegwiel?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jax073 Bekijk Berichten
    Heeft een audi a3 met cilinder uitschakeling (cod) per definitie een vervangbare dubbele massa vliegwiel? Of zou die ook een vaste vliegwiel kunnen hebben die je niet kunt vervangen? Het gaat om bouwjaar 2016.
    De handversnellingsbak heeft af-fabriek een 2-massa vliegwiel. Deze is gewoon vervangbaar, maar in veel gevallen volstaat het vervangen van de koppelingsplaat en drukgroep. Ik kreeg na 160k met mijn A3 1.4 COD last van trillingen / schokken bij het wegrijden, maar deze zijn compleet verholpen met het vervangen alleen de koppeling, het vliegwiel bleek nog prima.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Posts
    91
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: CoD-motor: vast of tweemassa-vliegwiel?

    Beste Tommy_n,
    Ik heb daar op het moment ook last van. Vooral wanneer ik veel in de stad rijd dus veel de koppeling moeten gebruiken begint de auto te trillen bij wegrijden in eerste versnelling. Vele garages geven aan dat dit te verhelpen is om de koppeling set met vliegwiel te vervangen. Auto heeft 100.000 km gereden. Ik denk namelijk ook dat dit te verhelpen is met alleen de koppelingsset. Is het mogelijk om even contact te hebben?
    Laatst gewijzigd door AUDI70; 04-06-23 om 21:35.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: CoD-motor: vast of tweemassa-vliegwiel?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AUDI70 Bekijk Berichten
    Beste Tommy_n,
    Ik heb daar op het moment ook last van. Vooral wanneer ik veel in de stad rijd dus veel de koppeling moeten gebruiken begint de auto te trillen bij wegrijden in eerste versnelling. Vele garages geven aan dat dit te verhelpen is om de koppeling set met vliegwiel te vervangen. Auto heeft 100.000 km gereden. Ik denk namelijk ook dat dit te verhelpen is met alleen de koppelingsset. Is het mogelijk om even contact te hebben?
    De toestand van het vliegwiel kan helaas alleen beoordeeld worden als de boel open ligt. De dealer vertelde mij dat het vliegwiel in veel gevallen nog prima is en zo nog een koppelingsplaatleven mee gaat omdat het een wat zwaarder/sterker vliegwiel is die in de COD motor zit om de trillingen van de 2-cylinderloop op te kunnen vangen. Jouw garage wil waarschijnlijk geen risico lopen dat het vliegwiel binnenkort ook de geest geeft omdat de boel dan weer open moet en raadt ook een vliegwiel vervanging aan. je kunt gewoon zeggen dat je dat niet wil, maar het risico is dan voor jou. Bij mijn Audi dealer waren ze zeker van hun zaak na bestudering van het vliegwiel en wilden zij deze niet onnodig vervangen.
    Laatst gewijzigd door tommy_n; 18-06-23 om 13:04.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •