Ik heb enige tijd geleden een Audi A3 aangeschaft uit 2017 (zo werd hij dan toch verkocht), en ik had vernomen van de problemen met de olieschraapveren bij de TFSI-motoren tot 2016, dus ik dacht goed te doen met een A3 uit 2017. Misschien alsnog naïef van mij en ik had er nog dieper in moeten duiken; ik heb me ook laten verleiden door een uiterlijk mooie auto denk ik. Anyway, ik heb inmiddels dus ontdekt dat er een CZEA motor in zit, en wat ik zo begrijp is dit (grofweg) de tweede generatie die wel verbeteringen kent op het vlak van olieverbranding maar nog niet zo optimaal als in de generatie erna die vanaf eind 2016 geproduceerd is. Klopt wat ik vrees? Ik bedoel, de auto rijdt prima, maar hij heeft ook pas 85.000 gereden en ik heb er weinig trek in dat ik over 15-30.000km ineens geconfronteerd word met een revisie van het blok a 3000 euro of meer. Dan verkoop ik hem nog liever weer. Ik begrijp dat er geen zekerheden zijn, natuurlijk, maar hoe goed of problematisch is deze motor nu eigenlijk nog?