Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: A3 e-tron rijgeluid

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2023
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard A3 e-tron rijgeluid

    Hallo,

    Ik lees al tijdje berichten op dit forum en zal me alvorens een berichtje te plaatsen even voorstellen.
    Ik ben Andy en we rijden sinds een maand ongeveer in een mooie Audi A3 etron uit 2015. De auto bevalt hartstikke goed. De combinatie electrisch en de 1.4 tsi motor rijd wel fijn.

    Sinds een tijdje valt me wel op dat er tijdens het rijden een soort zoemend/joelend geluid vanaf het onderstel komt. Het geluid komt niet van een bepaalde plek maar meer van onder de gehele auto. Dit is er bij lage en hoge snelheid, een beetje afhankelijk van het wegdek. Op sommige straten hoor ik het geluid nauwelijkst, maar op de meeste wegen is het geluid wel, soms sterk aanwezig.
    Ik ben al wat aan het experimenteren met de bandenspanning maar dat geeft weinig verandering. De auto heeft 77000 km gelopen, dan zou je toch niet denken aan een wiellager of zo.

    Zij er meer mensen die zo'n soort geluid ervaren met de A3 etron?

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: A3 e-tron rijgeluid

    Ik heb weliswaar geen etron, maar een gewone 1.4 tfsi ook bouwjaar 2015 en ervaar ook vrij veel afrolgeluid van de banden. Dit is vooral wegdek afhankelijk. Lijkt net of de wielkasten het geluid versterken. Heb zelf nooit echt een oplossing daarvoor gevonden.
    Naast een mogelijk wiellager, Kan het ook nog cuppende (achter)banden zijn.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2023
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 e-tron rijgeluid

    Ik heb ook het idee dat het van de achterwielen komt. Op sommige gladde wegdekken hoor ik niets, maar op de meeste wegdekken / klinkerwegen hoor ik een soort joelend/huilend geluid.
    Misschien de banden voor / achter omwisselen, kijken of dat verschil geeft.
    Laatst gewijzigd door AndyH; 18-07-23 om 21:07.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2022
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 e-tron rijgeluid

    Hoi,
    Ik heb sinds een klein jaar 2022 een Audi A3 Etron uit 2016-58.000 km gekocht bij de Audi dealer.
    Inmiddels is hij ook een paar keer terug geweest naar de dealer i.v.m. dezelfde klacht wat betreft het zoemende geluid tussen de 90 en 110 km/u

    Bij aanschaf had ik dit geluid al en het was toch de bedoeling om nieuwe velgen en banden aan te schaffen (zaten Continental 225/40/18 op)
    Maar inmiddels met nieuwe velgen en Michelin Pilot Sport 5 geen enkele verbetering, 225/40/18.

    De dealer heeft volgens opgave wiellager links voor vervangen maar geluid blijft hetzelfde.
    Soms hoor ik het niet en dan weer erger ook afhankelijk van het wegdek.
    Bij wijze van proef heeft de dealer een 17 inch set gemonteerd en het geluid is vrijwel verdwenen ?!?
    Wel blijft er nog steeds meer dan gemiddeld "bandengeluid" hoorbaar dan mijn andere auto's maar blijkbaar hoort het bij een Audi A3 Etron....

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2023
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 e-tron rijgeluid

    Bij mij is het geluid al vanaf stapvoets rijden aanwezig, wel harder bij hogere snelheden. De garage heeft er naar gekeken en heeft geconstateerd dan een achterwiellager speling heeft en er iets hoogteslag in de voorbanden zit. Ik laat het lager eerst vervangen, hopelijk levert dat iets op.
    Mijn auto heeft trouwens Continental premium contact 225/45/17 banden. Of dit een stille band is weet ik eigenlijk niet.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •