Die kun je niet vervangen, dan moet er een nieuwe lampunit in. Gelukkig hebben LEDs een lange levensduur.
Bij de mijne (2017) worden de dagrij lampen nu (40000km) wat gelig. Als je het niet weet zie je het niet, maar naast een nieuwere valt het wel op.
Waarschijnlijk een voorbode van de print 8v0998473 en.. 74 waar de LED's vergelen door de warmte.
Op motortalk is er een topic over. https://www.motor-talk.de/forum/led-...-t7113240.html
Bij best veel A3 8v facelifts zie je dit als je er op let. Vraag is dus hoelang het duurt voor dat de lamp echt defect gaat.
Als je te laat bent word de LED te warm en smelt de lichtgeleider. Dan een nieuwe koplamp.
Dit is niet zo slim bedacht door de autofabrikanten om LED koplampen te introduceren zonder dat je een iets snel kunt verwisselen als het stuk gaat. Je bent de Sjaak als je op vakantie bent in Frankrijk of Spanje en één van de koplampen valt uit. Je riskeert een boete en kunt in de avond niet rijden.
Tja, vroeger had je ook buizen in een radio en tv toestel, die gingen ook nog wel eens stuk en kon je simpel vervangen. Toen kwam de transistor….
Maar vervangen van een komplete lamp is idd wel een dingetje. Ik keek eens naar de prijs bij Audi van een FY Q5 matrix-koplamp, 4000 € per stuk…..ik blijf nog wel even met mijn xenon 8R Q5 rijden 😀