Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Clipping Audi Sound System

  1. #1
    Morten's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Clipping Audi Sound System

    Hoi Audi fanaten,

    Momenteel heb ik een A3 8v facelift met Audi sound system. Fijn autootje maar het ASS is een irritatie puntje.

    Helaas heb ik regelmatig het probleem dat het ASS last krijgt van “clipping” bij hogere volumes.
    Als ik de subwoofer loshaal heb ik dit probleem niet (of de subwoofer terug draai in de MMI), het lijkt er dus op dat er een soort beveiliging zit in de OEM versterker die op vraag naar hogere wattages inschakelt.
    Zijn er mensen die dit probleem herkennen en er een oplossing voor hebben? Ik moet namelijk de MMI resetten om het “clippen” op te heffen. Er wordt in elk geval veel geschreven over clipping bij ASS.


    Een ander idee is (als het clippen niet is te "repareren") om de subwoofer te vervangen voor een actieve subwoofer zodat de OEM versteker wordt ontlast en dit probleem dus niet meer optreedt? Kan ik de signaalkabel naar de OEM sub gewoon gebruiken om een actieve sub aan te sluiten? Ik lees dingen over hi/low input? Ik heb nog een oude Pioneer ts-wx610a actieve subwoofer op zolder liggen...

    Groetjes Maarten

  2. #2
    Morten's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Clipping Audi Sound System

    Mochten meer mensen dit probleem hebben, dan kun je dit inderdaad oplossen door de passieve subwoofer te vervangen voor een actieve subwoofer. De versterker houdt dan voldoende vermogen over voor de overige speakers zodat deze niet gaan clippen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •