Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Virtual Cockpit kaart heeft kuren

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2023
    Leeftijd
    36
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Virtual Cockpit kaart heeft kuren

    Gisteren viel me plots op dat de kaart van de Virtual Cockpit in mijn A3 (2017) niet goed meer werkt. Als ik op View druk om uit te zoomen functioneert alles zoals het hoort, maar als ik de tellers weer groot maak is de kaart niet goed zichtbaar (ik zie ook niet waar de auto zich op de kaart bevindt), en de navigatie aanwijzingen die in de teller verschijnen zijn een centimeter te hoog weergegeven. Er lijkt ook een stukje kaart boven de kilometer teller "vast" te zitten, dit beweegt niet mee en ververst enkel met het schakelen tussen dag en nacht stand.
    20231019_143334.jpg20231019_143340.jpg20231019_143526.jpg
    Ik heb al een fabrieksreset uitgevoerd van het navigatiegedeelte via MMI, en ook een harde reset van de MMI gedaan (radio en navigatie omhoog duwen, touch button indrukken), maar deze rare weergave blijft.
    Omdat ik Android Auto gebruik voor navigatie e.d. was het me niet eerder opgevallen, maar stiekem is dit best irritant. Heb de auto net een maand...

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2023
    Leeftijd
    36
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Virtual Cockpit kaart heeft kuren

    Via Reddit bij de oplossing gekomen - kennelijk heeft iemand de sport layout geactiveerd op de kaart in de VC. Via een OBD2 scanner en Car Scanner de S3 layout voor VC ontgrendeld, daar werkte de kaart direct goed met dezelfde instellingen. Toen via de knop op het stuur de layout naar classic terug gezet, en hop, alles werkt weer zoals het hoort. Ben er nog niet uit of ik deze mod in tact laat, maar dat is een puzzel voor een andere dag - de kaart werkt in ieder geval weer.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •