Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: 1.5 TFSI 2017 stottert met koude start

  1. #1

    Standaard 1.5 TFSI 2017 stottert met koude start

    Iemand enig idee wat dit kan zijn? Als ik mijn audi a3 2017 (8V) in deze koude tijd start in de ochtend dan toert hij op naar 1200 toeren.
    vervolgens zakt hij keurig naar 900 toeren en loopt hij perfect stationair. Alleen het stuk waarin hij zakt (duurt 8s ongeveer) wilt hij iets
    bokken/stotteren een keer of 4. Ik heb wat gelezen over vervuilde injectoren. Iemand nog suggesties of is dit normaal bij deze auto?
    Laatst gewijzigd door Salesman; 17-11-23 om 11:11.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.882
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi a3 (8V) 2017 stottert met koude start

    Bij vragen over de motor is het VERPLICHT om het motortype in de topictitel te vermelden.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Leeftijd
    21
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi a3 (8V) 2017 stottert met koude start

    Een maat van mij had ook een soort van misfires alleen bij koude start, onder garantie laten bekijken.

    Garage heeft carterventilatie vervangen en het lijkt nu goed te gaan, hopen dat dat zo blijft.

  4. #4
    SjaakV6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    47
    Posts
    196
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi a3 (8V) 2017 stottert met koude start

    Ik heb een handgeschakelde Audi A3 limousine uit 2017 met een 1.5 150pk, nu schokt deze ook met kou in zijn 1e en 2e versnelling. Ik heb gezocht en vond op internet dat dit een bekend probleem is bij de handgeschakelde DADA motor https://www.honestjohn.co.uk/15-tsi-engine-issues/

    Chiptuning zou dit eventueel voor 95% van de gevallen tot een zeer acceptabel niveau oplossen, maar daar heb ik nog geen ervaring mee.
    2017 Audi A3 1.5 Limousine S-Line

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •