Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Vocht in kofferbak cabrio

  1. #1

    Standaard Vocht in kofferbak cabrio

    Goedemiddag,

    Laat ik mij eerst even voorstel. Mijn naam is Roy en wij rijden al een paar jaar met veel plezier in onze Audi A3 cabrio, bouwjaar 2015.
    Vandaag kwamen wij tot de ontdekking dat de kofferbak vochtig was en dat het vilt onder het reservewiel totaal nat was.
    Nadere inspectie laat zien dat de oorzaak ergens rechtsachter moet zitten, aangezien linksachter alles droog lijkt.
    Rechtsachter, achter de kofferbakbekleding is het extreem vochtig.

    Iemand een idee wat de oorzaak is en wat de oplossing is?
    Bv. waar zit het waterafvoerkanaal aan de rechterachterzijde bij de Audi A3 cabrio, bouwjaar 2015?
    Is de binnenbekleding makkelijk te verwijderen, zodat dit droog gemaakt kan worden?

    Alvast bedankt voor jullie reactie.

    Mvrgr
    Roy

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    37
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Vocht in kofferbak cabrio

    Dit komt me bekend voor, maar heb nog geen oplossing voorbij zien komen.

    Bekleding los is niet lastig, haakjes voor bagagenet eruit (zwart dopje verwijderen/ torx losdraaien),
    plastic plugjes eruit klikken (eerst middendeel opwippen en dan kun je het hele plugje eruit wippen)
    en dan kun je de zijbekleding eruit manouvreren.
    (ik had de kunststof kofferbakdorpel er ook uitgehaald, maar weet niet of dat perse nodig is)

    Bij mij was het bij langdurig nat buiten ook bij het reservewiel nat, maar na het mpregneren van het dak gaat het nu (even) goed.
    Nothing sounds like a Cobra in a tunnel.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •