Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: A3 e-tron, mobiele lader werkt soms niet

  1. #1

    Standaard A3 e-tron, mobiele lader werkt soms niet

    Hoi! Ik laad mijn auto thuis op met een mobiele lader. De laatste tijd gaat dat niet vanzelf. Steeds vaker en het duurt steeds langer voordat ik hem een keer aan de praat krijg. De ene keer schiet de lader in storing, dan de auto zelf in storing(rood lampje), dan blijft hij gewoon oranje (auto) met melding laden niet mogelijk. Dan moet ik net zo lang dingen proberen tot hij een keer groen wordt. Stekker erin, stekker eruit, stekker erin, stekker eruit. Net zo lang tot hij niet in storing schiet en wel aangaat. Een laadpaal aan de weg geen probleem alleen de mobiele lader. Iemand een tip wat ik uit kan testen voordat ik een nieuwe mobiele lader koop?

  2. #2
    pon3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    70
    Posts
    241
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi a3 2015 etron, mobiele lader werkt soms niet.

    Controleer op vervuilde of gecorrodeerde stekker contacten, ook mogelijke vervuiling in de stekker zelf op de montage plaat tussen de contact pennen, waardoor de stekker soms niet diep genoeg in de auto contra stekker kan schuiven.
    Maw geen goede verbindingen.

  3. #3

    Standaard Re: Audi a3 2015 etron, mobiele lader werkt soms niet.

    Thanks voor je reactie. Ik zie geen rare dingen. Moet ik de oplader zelf is uit elkaar halen om te kijken of er wat raars aan te zien is?


    Autolader.jpgAutolader 4.jpgAutolader 3.jpgAutolader 2.jpg
    Laatst gewijzigd door Elbundy; 21-01-24 om 17:00.

  4. #4
    pon3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    70
    Posts
    241
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron, mobiele lader werkt soms niet

    De communicatie tussen de auto en de lader, gaat via die twee kleinere stekker pennen links op je foto van de auto stekker- en die zien er op deze foto toch niet zo fris uit, of het is een onscherpe foto.

    Die drie pennen in het midden zijn de spanningspennen en de aarde, die lijken fris en ok.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •