Resultaten 1 tot 1 van de 1

Onderwerp: Reservewiel subwoofer vervangen

  1. #1

    Standaard Reservewiel subwoofer vervangen

    Goedemiddag Audi fanaten mijn naam is André en is mijn eerste post.

    Mijn vraag is ik heb een Audi A3 8v 2017 met een reserve wiel subwoofer (standaard) 2ohm 40 watt(merk pss) deze vind ik te ligt. Nu heb ik al wat opgezocht en weet ik ook de grote en actieve subwoofers te vinden. Maar ik hou het graag bij een reserve wiel subwoofer.
    Nu is mijn vraag
    In de audi zit een mmi (versterker) en deze is dus 2ohm orgineel.
    Standaard sub is 40 watt 2 ohm

    Nu kan ik een bose subwoofer in doen die ook in veel andere modellen zitten met 2x100watt en 2x 8 ohm.
    Nu dacht ik deze in parallel aan te sluiten dan krijg ik 4ohm dit zou de versterker moeten trekken maar zou de sub dan wel luider zijn? Omdat deze wel meer watt heeft maar wel 4ohm ipv 2ohm

    Optie 2 dynaudio subwoofer 2X50 Watt en 2x2 ohm als ik deze ook in parallel doe is dit 2ohm en dus gelijke ohm als standaard. Maar wel minder watt dan de bose? Welke zou beter zijn en zou deze merkbaar luider zijn dan mijn 40watt

    Owja en de standaard subwoofer stekker is een 2 draads aansluiting, daarom wil ik ze ook naar paralel zetten, (ook voor de ohm) dan kan ik van 4 naar 2 draden op de zelfde draad.

    En ik weet eigenlijk ook dat de versterker (mmi) mischien niet meer levert dan ... watt maar ik vind de 40watt standaard sub ook vervormen en niet altijd mee gaan als ik de radio luider doe. Ik hoop dat de andere dat dan nog wel doet op deze versterker.

    Owja dit zijn trouwens orginele auto reserve wiel subwoofers een goed alternatief mag ook liever niet te duur. Ik heb al wat op internet gezocht dat zijn meestal actieve dan mat ik veel kabels trekken naar de accu enzo dit is bijna plug and play. De andere subs zijn te kopen rond de 80/100


    Wat is jullie advies en denk ik ook verkeerd? Alvast bedankt en goedweekend
    Laatst gewijzigd door Andre roorda; 10-03-24 om 17:14.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •