Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: A3 e-tron TFSI bj. 2015 start altijd in Hybride Hold?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2024
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard A3 e-tron TFSI bj. 2015 start altijd in Hybride Hold?

    Beste allen,

    Sinds een paar maanden ben ik in het bezit van een Audi A3 e-tron TFSI (8V) plug-in uit bouwjaar 2015.

    Altijd als ik de auto start, staat deze in Hybrid Hold. Ik moet hem altijd handmatig omzetten naar bijvoorbeeld Hybrid Auto (of Charge). Is er een manier om deze automatisch bij het starten in Hybrid Auto te laten zetten?

    Of is het normaal dat deze in de Hybrid Hold modus start?

    De driving setting staat op comfort (maar doet dit ook bij de auto of dynamische stand.

    Het maakt niet uit of de accu vrijwel leeg is, of net volledig opgeladen via de stekker.

    De automaat stand staat in de D stand als ik rijd.

    Mis ik iets? Het is natuurlijk zonde om een hybride te hebben waarbij de hybride modus altijd uit staat...

    Alvast bedankt voor jullie tips/reacties.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2024
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 e-tron TFSI bj. 2015 start altijd in Hybride Hold?

    Heb dezelfde auto bj 2016. Als de accu vol is dan start in P modus start ik altijd in EV modus. Zodra accu leeggereden gaat ie automatisch naar Hold modus.
    Heb hem pas een maand... volgens mij was deze instelling al zo... Zit je accu wel volgeladen?

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2024
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 e-tron TFSI bj. 2015 start altijd in Hybride Hold?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ALchEmiXt Bekijk Berichten
    Heb dezelfde auto bj 2016. Als de accu vol is dan start in P modus start ik altijd in EV modus. Zodra accu leeggereden gaat ie automatisch naar Hold modus.
    Heb hem pas een maand... volgens mij was deze instelling al zo... Zit je accu wel volgeladen?
    Nu start hij bij een volgeladen accu in EV modus. Daarna gaat hij naar Hold. Laadt de accu in Hold wel bij? Of is dan het volledig Hybride gedeelte dan "uitgeschakeld". Niet laden, niet gebruiken?

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2022
    Leeftijd
    34
    Posts
    30
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 e-tron TFSI bj. 2015 start altijd in Hybride Hold?

    Ik heb het facelift model uit 2018. Tussen de 2 is er maar één groot verschil (als dit al klopt maar zo heb ik het toch gelezen links en rechts..).

    Als de batterij volgeladen is of nog 2 balkjes minimum heeft van de hoogvoltbatterij, dan start de wagen altijd in volledige EV modus.
    Als de batterij volledig leeg is of er nog enkel het rode balkje resteert, dan start hij in Battery Hold modus.

    De wat ik gehoord heb in random youtube filmpjes is dat de modellen van 2015 tot en met 2017 (pre facelift) 4 mogelijkheden hebben met de EV selector. (full EV, hybride, battery hold en battery charge)
    In mijn geval heb ik enkel EV, hybriden en battery hold (de laatste laad soms ook op tijdens het rijden maar niet volcontinue zoals bij de battery charge.

  5. #5
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.132
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 e-tron TFSI bj. 2015 start altijd in Hybride Hold?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BelgianStar Bekijk Berichten
    Ik heb het facelift model uit 2018. Tussen de 2 is er maar één groot verschil (als dit al klopt maar zo heb ik het toch gelezen links en rechts..).

    Als de batterij volgeladen is of nog 2 balkjes minimum heeft van de hoogvoltbatterij, dan start de wagen altijd in volledige EV modus.
    Als de batterij volledig leeg is of er nog enkel het rode balkje resteert, dan start hij in Battery Hold modus.

    De wat ik gehoord heb in random youtube filmpjes is dat de modellen van 2015 tot en met 2017 (pre facelift) 4 mogelijkheden hebben met de EV selector. (full EV, hybride, battery hold en battery charge)
    In mijn geval heb ik enkel EV, hybriden en battery hold (de laatste laad soms ook op tijdens het rijden maar niet volcontinue zoals bij de battery charge.
    Klopt als een bus met mijn A3 E-tron uit 2015. In S-stand laadt hij tot 50% heb ik gemerkt.
    Maar waarom zou je de accu met (dure) brandstof opladen, als het ook met een stekker kan in 1 1/2 uur..


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2022
    Leeftijd
    34
    Posts
    30
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 e-tron TFSI bj. 2015 start altijd in Hybride Hold?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iLudo Bekijk Berichten
    Klopt als een bus met mijn A3 E-tron uit 2015. In S-stand laadt hij tot 50% heb ik gemerkt.
    Maar waarom zou je de accu met (dure) brandstof opladen, als het ook met een stekker kan in 1 1/2 uur..
    Inderdaad, in S stand laad hij altijd bij tot 50% om zodoende genoeg boost te kunnen geven. Heb overlaatst eindje zo gereden op een b-weggetje aan 70 per uur. Verschoot me een bult dat ik 13 liter/100km zag als verbruik haha..

  7. #7
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.026
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: A3 e-tron TFSI bj. 2015 start altijd in Hybride Hold?

    Ik heb een bj2015 en die start in EV modus zover mij bekend.
    De bak zet ik wel vaak in de S-stand in EV modus omdat de auto dan meer op de elektromotor afremt.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2024
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 e-tron TFSI bj. 2015 start altijd in Hybride Hold?

    Klopt idd. Als meer 2 witte balkjes lading dan ev modus start. Zodra ev modus leeg is (rode balkje over) gaat ie over op hold. Gemerkt dat ie daarbij bij laadt tot Max 2 witte streepjes waarna je ook weer op e weg kan rijden...
    Het verschil in hold en auto modus is me nog niet duidelijk. Wel dat charge een benzineslurper is en beter met stekker is op te lossen.

  10. #9
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.026
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: A3 e-tron TFSI bj. 2015 start altijd in Hybride Hold?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ALchEmiXt Bekijk Berichten
    Klopt idd. Als meer 2 witte balkjes lading dan ev modus start. Zodra ev modus leeg is (rode balkje over) gaat ie over op hold. Gemerkt dat ie daarbij bij laadt tot Max 2 witte streepjes waarna je ook weer op e weg kan rijden...
    Het verschil in hold en auto modus is me nog niet duidelijk. Wel dat charge een benzineslurper is en beter met stekker is op te lossen.
    Het idee achter de Hold stand was, zover ik begreep, gebaseerd op een toekomst waarin je in Duitse steden alleen de binnenstad in mocht met elektronische aandrijving. De Hold functie moest er dan voor zonder dat je altijd een reserve overhield om zo'n gebied in te rijden. De Auto modus kan je batterij in principe zo goed als leegtrekken.

    "- “EV” prioritises the electric drive. The “charge” setting is used to charge the
    battery as quickly as possible while driving. In “hybrid hold” mode, the energy is
    stored in the battery for later use, such as for urban driving at the destination or
    for boosting if the S tronic is in S.
    - In “auto,” optimal use is made of the electrical energy in combination with the
    combustion engine to achieve minimal fuel consumption even over longer
    distances.
    Laatst gewijzigd door A3165; 05-04-24 om 10:03.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •